Αυτοψία του Α/ΓΕΝ στα γαλλικά ναυπηγεία για τις Belharra - Σε ποια φάση είδε τις τρεις φρεγάτες

 
Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Κατάρας ΠΝ: Πρώτη επίσκεψη στο Λοριάν και πλήρης ενημέρωσή του για την εξέλιξη του προγράμματος FDI-HN

Ενημερώθηκε: 25/04/24 - 20:38

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Την πρώτη του επίσκεψη στο Λοριάν, στην έδρα της Naval Group, που ναυπηγεί τις ελληνικές φρεγάτες FDI-HN, τύπου “Belh@rra”, κλάσεως «Κίμων», από το νέο ύψιστο αξίωμα του Πολεμικού Ναυτικού στο οποίο βρίσκεται εδώ και λίγους μήνες πραγματοποίησε ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, το διάστημα από την Κυριακή 21 ως και την Τρίτη 23 Απριλίου 2024.

Κατά την εκεί επίσκεψή του ο Αρχηγός ΓΕΝ ενημερώθηκε λεπτομερώς για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποιήσεως του προγράμματος

Ναυπηγήσεως των τριών νέων φρεγατών κλάσεως «Κίμων» του ΠΝ.

Ο Ναύαρχος Κατάρας είχε την ευκαιρία να δει «ιδίοις όμμασιν» και τις τρεις ελληνικές φρεγάτες σε διαφορετικές φάσεις ναυπηγήσεως, καθώς πριν μία εβδομάδα, στις 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση της τρόπιδος του πρώτου μπλοκ της τρίτης ελληνικής φρεγάτας FDI-HN «ΦΟΡΜΙΩΝ» στο ναυπηγείο της Naval Group στο Λοριάν, γεγονός που παραδοσιακώς σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας κατασκευής και του τρίτου πλοίου.

Αναφορικώς με τη ναυπήγηση της τρίτης ελληνικής φρεγάτας αξίζει να σημειωθεί ότι στη φρεγάτα αυτή πέντε μπλοκ θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, στα «Ναυπηγεία Σαλαμίνος», και έχουν ήδη παραδώσει κάποια εξ αυτών από τον περασμένο Φεβρουάριο του 2024, και θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν και για τις γαλλικές φρεγάτες του τύπου.

Το πρόγραμμα FDI HN βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Η πρώτη Φ/Γ «ΚΙΜΩΝ» καθελκύσθηκε τον Οκτώβριο του 2023, ενώ το PSIM της (το 11ο και τελευταίο αλλά μοναδικό κάθετο μπλοκ, που περιλαμβάνει τον ιστό και τους αισθητήρες του σκάφους) εγκαταστάθηκε τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Οι δοκιμές εν όρμω του πλοίου ξεκίνησαν στις αρχές Μαρτίου, με την ενεργοποίηση του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του πλοίου. Το CMS της έχει ενεργοποιηθεί επί του σκάφους από τα τέλη Μαρτίου, με την τελευταία έκδοση που διαθέτει πολλές ειδικές δυνατότητες που έχει επιλέξει το ΠΝ.

Τα πρώτα δύο συστήματα καθέτου εκτοξεύσεως κατευθυνομένων βλημάτων επιφανείας – αέρος Aster 30 (A50 - Sylver®), εγκαταστάθηκαν στις αρχές Απριλίου 2024. Σημαντικά γεγονότα-ορόσημα για την εξέλιξη του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 όπως η έναρξη θαλάσσιων δοκιμών για τη «ΚΙΜΩΝ», καθώς και τη καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής FDI-HN «NEAΡΧΟΣ». Το PSIM της Φ/Γ «ΝΕΑΡΧΟΣ» έχει ήδη μεταφερθεί στην περιοχή δοκιμών στην ξηρά για μια δοκιμαστική περίοδο 5 μηνών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η ρύθμιση σε λειτουργία πολλών συστημάτων του PSIM. Στη συνέχεια, το PSIM θα εγκατασταθεί στη Φ/Γ «ΝΕΑΡΧΟΣ», λίγες μέρες μετά τη καθέλκυσή της.

Το PSIM της τρίτης φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» βρίσκεται ήδη σε φάση προετοιμασίας. Η καλωδίωση και ο προ-εξοπλισμός του τμήματος θα ξεκινήσει σύντομα. Το τελευταίο μπλοκ κύτους βρίσκεται υπό κατασκευή στα «Ναυπηγεία Σαλαμίνος» και θα παραδοθεί τον Ιούλιο του 2024.

Και οι τρεις φρεγάτες θα παραδοθούν στο ΠΝ, συμφώνως με τα συμφωνηθένα, το 2025 και το 2026, ενώ στη Γαλλία βρίσκεται ήδη το πλήρωμα της πρώτης φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ».

Η φρεγάτα FDI-HN είναι εκτοπίσματος 4.500 τόνων, πολλαπλών αποστολών και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, διαθέτει υψηλού επιπέδου δυνατότητες σε όλους τους τομείς ναυτικής μάχης: αντιπλοϊκό, αντιαεροπορικό, ανθυποβρυχιακό και προβολή ειδικών δυνάμεων, με μοναδικές δυνατότητες έναντι ασύμμετρων απειλών. Επωφελείται από τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες της Thales σε ραντάρ, σόναρ και ηλεκτρονικό πόλεμο.

Οι φρεγάτες κλάσεως «Κίμων» είναι εξαιρετικά ισχυρά οπλισμένες (με κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας – επιφανείας Exocet MM40 B3C και αντίστοιχοι επιφανείας – αέρος Aster-30, αντιαεροπορικά/αντιβληματικά βλήματα RAM, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90, πυροβόλα), με δυνατότητα και χωρητικότητα να φιλοξενεί ταυτόχρονα στο υπόστεγο και να επιχειρούν ένα ελικόπτερο και ένα μη επανδρωμένο εναέριο οχήμα (UAV).

Τεχνικές προδιαγραφές:

--- Εκτόπισμα: 4.500 τόνοι

--- Μήκος: 122 μέτρα

--- Μέγιστο πλάτος: 18 μέτρα

--- Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι

--- Εγκαταστάσεις για εναέρια μέσα: ελικόπτερο κλάσεως 10 τόνων, μη επανδρωμένο αεροσκάφος VTOL (UAV)

Κύριοι οπλισμοί:

--- 32 Κ/Β επιφανείας – αέρος Aster-30, που αναπτύχθηκαν από την MBDA

--- 8 Κ/Β επιφανείας – επιφανείας Exocet MM40 B3C που αναπτύχθηκαν από την MBDA

--- Κ/Β RAM

--- Τορπίλες MU-90 που αναπτύχθηκαν από την Naval Group

--- Ένα πυροβόλο 76 χλστ, διπλού ρόλου

--- 4 τορπιλοσωλήνες

--- Αντιμέτρα CANTO που αναπτύχθηκαν από την Naval Group

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ