Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 S@S ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη αλλά και το ταξίδι

 
Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 S@S ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη αλλά και το ταξίδι

Ενημερώθηκε: 25/07/17 - 11:16

Το νέο Citroen C3 όπως ξέρετε ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2017. Και είναι λογικό να έχω δοκιμάσει τις περισσότερες εκδόσεις και να έχω κάνει ατέλειωτα χιλιόμετρα. Κάθε φορά δοκιμάζω και μια καινούργια έκδοση. Γιατί όπως γνωρίζετε οι εκδόσεις ποικίλουν ανάλογα με τον κινητήρα και τον εξοπλισμό.

βενζίνης

πετρελαίου

Το νέο C3 «φοράει» κινητήρες και . Στα 1600 κ.εκ χρησιμοποιεί δύο διαφορετικούς κινητήρες diesel . Η μία έκδοση αποδίδει 100 ίππους και η άλλη 75. Προτίμησα τη μικρότερη έκδοση γιατί πολλοί έχουν εσφαλμένη εντύπωση και πιστεύουν ότι οι 75 ίπποι δεν είναι αρκετοί όταν πρόκειται να κάνεις μεγάλα ταξίδια. Και όμως κάνουν λάθος. Γιατί ο κινητήρας αυτός έχει αρκετή ροπή που αποδίδεται από χαμηλές στροφές.

Αθήνα

Παρέλαβα το νέο C3 1.6 BlueHDi 75 S@S Shine. Μέσα σε μια ημέρα έκανα - Σπάρτη- Μονεμβασιά- Αθήνα. Μηδένισα το κοντέρ και όταν επέστρεψα είχε γράψει 710 χιλιόμετρα. Τα έκανα χωρίς ανεφοδιασμό και το ρεζερβουάρ είχε ακόμη καύσιμα. Με το νέο C3 ταξιδέψαμε τέσσερις ενήλικοι. Ο οδηγός μπορεί με τις πολυποίκιλες θέσεις να βρει το ιδανικό του ύψος για να έχει την τέλεια ορατότητα. Τα καθίσματα για όλους τους επιβάτες είναι αναπαυτικά .

Μετά τα 710 χιλιόμετρα έκανα τρεις επισημάνσεις .

Η πρώτη : Με μέση ωριαία 120 χιλιόμετρα ( έφθανα όπου το επέτρεπαν οι συνθήκες και τα 150 χιλιόμετρα) η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4.7 λίτρα. Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση είναι εκτός πόλης (l /100 km) 2,9 / 3,1. Αλλά και τα 4.7 λίτρα με γρήγορη οδήγηση είναι πολύ καλή. Άρα οικονομικό.

Η δεύτερη: Το ταξίδι ήταν ξεκούραστο. Και οι 75 ίπποι αρκετοί για να κινείται το νέο C3 χωρίς να κουράζει τον οδηγό. Άρα ξεκούραστο.

Η τρίτη: Η άνεση στο εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο μπροστά από τα γόνατά τους και δεν ακουμπάνε τα μπροστινά καθίσματα. Άρα ευρύχωρο.

Αν θέλετε να το δούμε σε αριθμούς το νέο Citroen C3 έχει μήκος 3,99 μέτρα , πλάτος 1,83μ και 1,47μ ύψος.

Το μεταξόνιο του είναι 2,54 μέτρα. Το προηγούμενο μοντέλο είχε μεταξόνιο 2,46μ . Αυτή η διαφορά έδωσε ακόμη περισσότερη ευρυχωρία στην καμπίνα επιβατών. Αυξημένος είναι και ο χώρος των αποσκευών (300 λίτρα). Όταν πέσουν τα καθίσματα ο χώρος φτάνει τα 922 λίτρα.

Ο τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας του C3 είναι άμεσου ψεκασμού, υψηλής πίεσης, με 8 βαλβίδες και εναλλάκτη αέρα-αέρα και φυσικά τεχνολογίας Euro 6.

Η ροπή του είναι 233 Nm στις 1.750 σαλ

ταχύτητα

Η τελική 174km/h.

Η επιτάχυνση από 0-100 σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις 15.4 "

Το νέο C3 1.6 BlueHDi 75 S@S έχει μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Με υψηλές ταχύτητες στις παρατεταμένες καμπές δεν προβληματίσθηκα. Το νέο C3 όπου ξεχωρίζει με το μοντέρνο ντιζάιν του, «πατάει» καλά στο δρόμο. Παρά τη μαλακή ανάρτηση οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες. Η ανάρτηση μπροστά είναι τύπου MacPherson, πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα και το σύστημα διεύθυνσης είναι μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης. Στον ανοικτό δρόμο θεωρώ ότι είναι αρκετά σταθερό , άνετο με χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους.

Στην επαρχιακή οδό προς την Μονεμβασιά πετάχτηκε από το πουθενά ένα σκυλί. Διέσχιζε το δρόμο και εκεί χρειάσθηκε να πατήσω δυνατά το πεντάλ του φρένου. Εκεί κατάλαβα πόσο αποτελεσματικά είναι τα φρένα του νέου C3. Καταπληκτικό κράτημα . Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους (266x22) και πίσω ταμπούρα (8").

Στο στάνταρ εξοπλισμό όλα τα C3 έχουν κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζώνες ασφαλείας πίσω επιβατών τριών σημείων με πυροτεχνικό προεταντήρα και σύστημα περιορισμού δύναμης στις πλαϊνές θέσεις, μπροστινά προσκέφαλα ρυθμιζόμενα σε ύψος, πίσω θερμαινόμενο τζάμι, παιδικές ασφάλειες θυρών, αυτόματη ενεργοποίηση των αλαρμ σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, αυτόματο κλείδωμα των θυρών κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών σε περίπτωση πρόσκρουσης, οθόνη 7 ιντσών . Για τον οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν έξι αερόσακοι (πλαϊνοί και οροφής).

Το νέο C3 έχει ακόμη σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος, ABS με EBD και Brake Assist, ESP με λειτουργία αντιολίσθησης, Hill Assist (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση), σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητας, AFIL ( σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας), Speed Limit Information (σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), Intelligent Speed Adaptation ( έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του ρυθμιστή ταχύτητας), Coffee Break Alert (σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε 3D σύστημα πλοήγησης , κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα ανίχνευσης νεκρής γωνίας.

Η κάμερα που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία της Citroen (ConnectedCam) που βρίσκεται πίσω από τον καθρέφτη του οδηγού, μπορεί να καταγράψει βίντεο και εικόνες, να τις κατεβάσετε στο κινητό και να τις ανεβάσετε άμεσα – αν το επιθυμείτε – στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μπορεί κάποιοι να το θεωρούν υπερβολή. Αλλά σήμερα ότι μας προσφέρουν πρέπει να το αξιοποιούμε. Η κάμερα αυτή μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για να αποδείξει ένας οδηγός που θα εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα ότι δεν φταίει. Η συγκεκριμένη κάμερα αποθηκεύει σε βίντεο τα τελευταία 90 δευτερόλεπτα και αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό υλικό.

Το νέο Citroen C3 1.6 BlueHDi Live κοστίζει 14.325 ευρώ. Αλλά αυτό της δοκιμής ήταν η έκδοση Shine που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, GPS ,Ράδιο RD6 με 4 ηχεία, Bluetooth, θύρα USB , πρίζα Jack και τα άλλα καλούδια. Επίσης , το αυτοκίνητο δοκιμής στην έκδοση Shine είχε πανοραμική οροφή και η τιμή του είναι 16.690 ευρώ . Και κάτι σημαντικό για τους Έλληνες αγοραστές που επιμένουν στη ρεζέρβα. Στην Ελλάδα το νέο C3 έρχεται με ρεζέρβα ανάγκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ανθρώπινη υγεία και οι ρύποι των παλαιών αυτοκινήτων

Δωρεά σε υλικό εξοπλισμό προς τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών της Α.Ισμαήλος ΑΕ

Το Citroen C1 με αυτόματο κιβώτιο γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό!