Στοιχεία για σαμποτάζ στο «Αγία Ζώνη II» που προκάλεσε την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό

 
Στοιχεία για σαμποτάζ στο «Αγία Ζώνη II» που προκάλεσε την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό

Ενημερώθηκε: 01/12/17 - 14:18

Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη II» εκτός από την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε έχει εγείρει και πολλές συζητήσεις για το ατύχημα και τις συνθήκες που αυτό συνέβη. Τώρα εξετάζεται σοβαρά η περίπτωση δολιοφθοράς στο πλοίο καθώς όπως μεταδίδει το ΑΠΕ , φαίνεται να διαπιστώνεται η ύπαρξη τρύπας με φορά της λαμαρίνας προς τα μέσα.

ανέλκυσης

Η επιχείρηση και απομάκρυνσης του ναυαγίου, επιτεύχθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό του ομίλου Σπανόπουλου, με την χρήση ενός πλωτού γερανού ελκτικής ισχύος 1300 τόνων, ρυμουλκών, αντιρρυπαντικών σκαφών και εξειδικευμένου καταδυτικού συνεργείου. Το πλοίο συνόδευσαν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του λιμενικού σώματος, ενώ στο σημείο όπου μεταφέρθηκε, τοποθετήθηκε πλωτό φράγμα για προληπτικούς λόγους.

ΤΡΟΜΟΣ ΜΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΡΠΑΓΗΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ

Να σημειωθεί ότι η δικαστική έρευνα της υπόθεσης βρίσκεται στα χέρια της 5ης ανακρίτριας Πειραιά, η οποία έχει ορίσει πραγματογνώμονα για την υπόθεση του ναυαγίου, ενώ δύτες της αναδόχου εταιρείας πραγματοποίησαν σήμερα μία τελευταία βιντεοσκόπηση του πλοίου και του βυθού όπου βρισκόταν εδώ και δυόμισι μήνες.

δεξαμενόπλοιο

Υπενθυμίζεται ότι το , κατασκευής 1972 και με χωρητικότητα 3.205 τόνων, βυθίστηκε νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil, ενώ σε αυτό επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11.

ΓΙΑΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΟΥΒΛΑΚΙ

Πάντως, φως στα αίτια της βύθισης του "ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ", αναμένεται να ρίξουν, ο ειδικός πραγματογνώμονας που έχει οριστεί από την 5η ανακρίτρια και αναμένεται να συντάξει τη σχετική έκθεση, αλλά και οι επιθεωρητές του υπουργείου Ναυτιλίας.

Προανάκριση για την υπόθεση του ναυαγίου πραγματοποιείται ταυτόχρονα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αλλά και την ΕΛΥΔΝΑ (Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Συμβάντων) όπου έως σήμερα έχουν καταθέσει ορισμένα από τα μέλη του πληρώματος.