Οι Έλληνες ξοδεύουν 6,5 δισ. ευρώ στο delivery

 
Οι Έλληνες ξοδεύουν 6,5 δισ. ευρώ στο delivery

Ενημερώθηκε: 21/03/17 - 14:48

Παρά την ύφεση 40% που έχει χτυπήσει τον κλάδο της εστίασης, το μέσο ελληνικό νοικοκυριά ξοδεύει 1.500 ευρώ τον χρόνο σε delivery και καφέ απ'εξω.

Σύνολο; 6,5 δισ. ευρώ για έτοιμο φαγητό, με τους Έλληνες να πετάνε στα σκουπίδια το σημαντικότερο όπλο που είχαν για την ζωή τους. Την μεσογειακή διατροφή.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι έντονοι ρυθμοί ζωής, κυρίως στις μεγαλουπόλεις, η μείωση του ελεύθερου χρόνου, η αύξηση του αριθμού των μονομελών νοικοκυριών και η είσοδος των γυναικών στην αγορά εργασίας είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που ωθούν τη ζήτηση σε υψηλότερα επίπεδα.

Παρά την κρίση, η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ, ακολουθώντας και τις διεθνείς εξελίξεις, κερδίζει συνεχώς έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.

Όπως καταγράφεται στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει σε πολύ υψηλά ποσοστά τις έξι αυτές συγκεκριμένες κατηγορίες φαγητού.

Συγκεκριμένα:

-έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών

-γλυκά και σνακ το 85%,

-τυρόπιτα-κρουασάν το 85%,

-έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%,

-έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.

Σε αρκετές από αυτές τις κατηγορίες έχει ήδη σημαντική παρουσία και διείσδυση το κανάλι του σουπερμάρκετ, όπως για παράδειγμα στη κατηγορία του γλυκού-σνακ ή στην κατηγορία του έτοιμου μαγειρευτού φαγητού, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε άλλες κατηγορίες, όπως π.χ. αυτή του καφέ. Άλλωστε χαρακτηριστικό παράδειγμα στρατηγικής διείσδυσης στη αγορά του food-to-go είναι η ανάπτυξη του bakeoff εντός των σουπερμάρκετ, ύστερα βέβαια και από την αλλαγή της νομοθεσίας και την απλοποίηση της σχετικής αδειοδότησης. Μία επένδυση η οποία στοχεύει πέρα από την σημαντική αγορά του ψωμιού και στην αγορά των έτοιμων αρτοσκευασμάτων.

H μεγαλύτερη διείσδυση καταγράφεται στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των καταναλωτών να δηλώνει ότι τα αγοράζει από το σούπερ μάρκετ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κίνηση υψηλού ρίσκου η επιλογή της κυβέρνησης να μην υπογράψει το επετειακό κείμενο της Συνόδου της Ρώμης

Δέσμευση και από την αντιπολίτευση για τα μέτρα μετά το 2019 ζητά το ΔΝΤ

Νέες συλλήψεις για παράνομη διακίνηση μεταναστών