Η νέα εποχή στην αεροπορική εκπαίδευση ξεκίνησε ήδη…στο έδαφος!

 
ΜΟΙΡΑ

Ενημερώθηκε: 12/12/22 - 23:16

Η νέα εποχή στην αεροπορική εκπαίδευση ξεκίνησε ήδη…στο έδαφος, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιον κάνοντας αυτό το λογοπαίγνιο και να είχε απόλυτο δίκιο, καθώς η Πολεμική μας Αεροπορία για να μπορέσει να έχει τους μελλοντικούς πιλότους των Rafale, των F-16 Viper αλλά και – μελλοντικά – των F-35, προχώρησε στη δημιουργία της πρώτης Μοίρας Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης (ΜΕΣΕ), αποκλειστικά με 10 εξομοιωτές πτήσης μαχητικών F-16 Block.52+ADV.

​Αυτό το «μικρό θαύμα» για την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) στην Αεροπορική Βάση της Ανδραβίδας και τα εγκαίνια της νέας Μοίρας πραγματοποιήθηκαν σήμερα από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο, παρουσία των Αρχηγών ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κώστα Φλώρου, ΓΕΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Θεμιστοκλή Μπουρολιά και ΑΤΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Γιώργου Φασούλα και άλλων επισήμων!

​Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;

Η ΜΕΣΕ δημιουργήθηκε από το μηδέν, με πρώτο διοικητή της τον Επισμηναγό (Ι) Ηλία Σωτηρόπουλο,στο πλαίσιο του ΚΕΑΤ, το οποίο ως γνωστό από το 1983 όταν συγκροτήθηκε χαρακτηρίζεται ως το «ελληνικό Top Gun», όπου εκπαιδεύονται όλοι οι πιλότοι μας πριν βγουν στο Αιγαίο, δοκιμάζονται όλα τα νέα όπλα και τακτικές προτού και αυτές εφαρμοστούν επί των ασεβών «φίλων και συμμάχων». 

Σε νέες εγκαταστάσεις της, που στην πραγματικότητα ήταν επισκευαστικοί χώροι που δεν χρησιμοποιούνταν πλέον της Αεροπορικής Βάσης της Ανδραβίδας, τοποθετήθηκαν στη σειρά, ο ένας δίπλα στον άλλο, 11 εξομοιωτές, από τους οποίους οι 10 μαχητικών F-16 Block.52+ADV και 1 θέση Ελεγκτών Τερματικής Καθοδήγησης JTAC (=Joint Terminal AttackController), οι οποίοι σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν αποκλειστικά από το προσωπικό του ΚΕΑΤ, σε συνεργασία με προσωπικό της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ για τον εξομοιωτή των JTAC, αλλά και ενός Αρχιλοχία του Στρατού Ξηράς με ειδικές γνώσεις στο αντικείμενο, τον οποίο ζήτησε ο Διοικητής της ΜΕΣΕ από το ΓΕΣ και παραχωρήθηκε ΑΜΕΣΩΣ, κάτι ασφαλώς πρωτοφανές για την ελληνική πραγματικότητα. Τώρα ο Αρχιλοχίας είναι … «Αεροπόρος από μεταγραφή», υπηρετεί στη Μοίρα και φορά με περηφάνια στο στήθος του το Μοιρόσημο της νέας του Μονάδας, όπως συνηθίζουν οι…αεροπόροι! 

«Έρχεται νέα εποχή στην αεροπορική εκπαίδευση σε μια βάση που δημιουργείται με νέα μέσα, νέες δυνατότητες που θα εκπαιδεύσουν την επόμενη γενιά των χειριστών της Πολεμικής Αεροπορίας» τόνισε με έμφαση ο Υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος στο χαιρετισμό του.

Η συγκρότηση της ΜΕΣΕ επαυξάνει τις επιχειρησιακές/εκπαιδευτικές δυνατότητες του ΚΕΑΤ, καθώς έτσι ενισχύεται η διαλειτουργικότητα και βελτιώνεται το επίπεδο της μαχητικής ικανότητας των εκπαιδευομένων, «παρέχοντάς τους αναβαθμισμένη επιχειρησιακή εκπαίδευση και προάγοντας την διακλαδική συνέργεια σύμφωνα με τα σύγχρονα συμμαχικά πρότυπα», όπως επισήμανε ο Στρατηγός Φλώρος, προσθέτοντας ότι «η δημιουργία της ΜΕΣΕστην Ανδραβίδα, σε συνδυασμό με την σύσταση του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, οδηγεί στην πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών απαιτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας».

​Επίσης ο πολύπειρος Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς, που ξέρει το προσωπικό του (και τις δυνατότητές του) καλύτερα από τον καθένα, ανακοίνωσε ότι «σχεδιάζεται η συμμετοχή της ΜΕΣΕ στην επερχόμενη Συνθετική Άσκηση ‘Spartan Warrior ’23’». Και πρόσθεσε με σημασία: «Η ΜΕΣΕ είναι λειτουργική και θα συνδράμει στην ανεκτίμητη εκπαίδευση, τη ρεαλιστικότητα που όλοι μας επιζητήσαμε στα πρώιμα αεροπορικά μας χρόνια, στη συνεχή και επίπονη προσπάθεια για βελτίωση της επιχειρησιακής δυνατότητας και ικανότητας του Όπλου, για αποτρεπτική και αποτελεσματική ΠΑ, για ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις στη διάθεση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ». Ο ίδιος κατέληξε λέγων ότι «Η ενεργοποίηση της Μοίρας αυτής θα αποτελέσει το εφαλτήριο πολλών νέων καινοτόμων προγραμμάτων, στο πλαίσιο λειτουργίας του Τμήματος Μελετών και Καινοτομίας που έχει δημιουργηθεί πρόσφατα στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής, εξασφαλίζοντας σημαντική προσθετική αξία σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους».

Σε τελική ανάλυση. Έχοντας τη ΣΕΜΕ στο έδαφος, μπορούν να εκπαιδευτούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ δέκα πιλότοι μαχητικών F-16, και μία ομάδα Ελεγκτών Τερματικής Καθοδήγησης JTAC, χωρίς να πετούν και να καταπονούνται τα αεροσκάφη, με αντίστοιχη οικονομία καυσίμων, περιορισμούς των κινδύνων και «παίξιμο» περισσότερων και πολύ πιο δύσκολων και επικίνδυνων σεναρίων, όσες φορές χρειάζεται μέχρι να τα πετύχουν τέλεια. 

Και όλα αυτά, ταυτόχρονα, δεν είναι ούτε λίγα, ούτε και αμελητέα, και έρχονται να «δέσουν» τόσο με το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης της Καλαμάτας, αλλά και με τις πολεμικές Μοίρες των υπερσύγχρονων μαχητικών που τώρα αποκτά σιγά-σιγά η ΠΑ και συνθέτουν την ΠΑ που κυριαρχεί και θα συνεχίσει να κυριαρχεί στο Αιγαίο.

«Ιχνηλάτης»      

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ