Τάκης Παππάς (γιός του Ναυάρχου Ν.Παππά): Ερωτήματα για το Α/Τ «ΒΕΛΟΣ», που χρήζουν απαντήσεων

 
velos

Ενημερώθηκε: 20/11/23 - 20:06

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Σειρά ερωτημάτων, που χρήζουν ασφαλώς απαντήσεων, θέτει με ανάρτησή του στον «τοίχο» του σε Μέσο Κοινωνικής Δικτυώσεως ο κ.Τάκης Παππάς, γιός του Ναυάρχου Νίκου Παππά και κυβερνήτη του αντιτορπιλλικού «ΒΕΛΟΣ» τη μέρα της «ανταρσίας» του εναντίον της Δικτατορίας, το 1973, με αφορμή το προ ημερών παρ’ ολίγον μοιραίο συμβάν με την πρόσκρουση του Πλοίου Μουσείου Αντιδικτατορικού Αγώνος (ΠΜΑΑ) πλέον Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» στο κρηπίδωμα του προβλήτα του λιμένος Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την πόλη με θυελλώδεις ανέμους.

Ταυτοχρόνως ο κ.Παππάς, στο ίδιο κείμενό του στρέφεται ευθέως, αν και δεν τον κατονομάζει, εναντίον του νυν υπευθύνου του τομέως Αμύνης του ΣΥΡΙΖΑ, Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και πρώην Υπουργού Εθνικής Αμύνης Ναυάρχου ε.α. Ευάγγελου Αποστολάκη ΠΝ, τον οποίο και κατηγορεί ότι τώρα ζητά να διερευνηθεί ποιοι φταίνε για τα όσα παρ’ ολίγο μοιραία υπέστη το «ΒΕΛΟΣ», ενώ ουσιαστικώς ο ίδιος ως Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και αμέσως μετά ως ΥΕΘΑ το είχε στείλει με αποφάσεις του στη Θεσσαλονίκη, που δεν ονομάζει αλλά υπονοεί.

Το πλήρες κείμενο του κ.Τάκη Παππά έχει ως εξής:

«Κάποια σχόλια σχετικά με το ΑΤ Βέλος και τη ζημιά που υπέστη στη Θεσσαλονίκη.

Τι μπορεί να έλεγε σήμερα ο ‘Κυβερνήτης’.

Περίπου 10 χρόνια μετά από τότε που έφυγε από τη ζωή ο πατέρας μου, o ναύαρχος Νικόλαος Παππάς, με θλίψη παρακολουθώ τα γεγονότα και νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ κάποιες σκέψεις που ίσως της έκανε και ο πατέρας μου. Oχι σαν γιος του κυβερνήτη του Βέλους ή ναυπηγός, αλλά σαν ένας απλός Έλληνας πολίτης με λίγη κοινή λογική. 

Βλέπω στα νέα διάφορες δηλώσεις και μάλιστα από απόστρατους ανώτατους αξιωματικούς του πολεμικού ναυτικού που είχαν και πολιτικές θέσεις, τώρα να στέλνουν ερώτηση για να διερευνηθούν τα αίτια που προκάλεσαν τη ζημιά που υπέστη το Bέλος από την κακοκαιρία. Δηλαδή, αναρωτιούνται γιατί ένα πλοίο, παροπλισμένο που δεν έχει μηχανές, και το έχουν αγκυροβολήσει κοντά στη στεριά, έξω από ασφαλή λιμένα, με μια κακοκαιρία χτύπησε και υπέστη ρήγμα στην πρύμη του και παραλίγο να βυθιστεί;  Έναν ψαρά άμα ρωτάγανε θα τους έλεγε ότι τη βάρκα του τη αράζει στο λιμάνι, ιδιαίτερα όταν έρχεται κακοκαιρία.

Το θέμα τώρα δεν είναι να βρούμε ποιος φταίει, αλλά να μάθουμε από το πάθημα γιατί είναι η δεύτερη φορά που γίνεται και η πολιτεία να πράξει αυτό που πρέπει. Δηλαδή, 

1. Να αντιμετωπίσει το ΑΤ Βέλος σαν ένα σημαντικό Εθνικό μουσειακό αντικείμενο,

2. Να γίνει η σωστή αποτίμηση της ζημιάς και της κατάστασης του πλοίου, 

3. Να γίνει προσωρινή επισκευή για να είναι ασφαλής ή ρυμούλκηση του σε ναυπηγείο για να γίνει η πλήρης αποκατάσταση της ζημιάς.

4. Να επιστραφεί στον αρχικό του ασφαλή χώρο που είναι το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο. Παρόλο ότι έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από πάνω από 200.000 επισκέπτες, και εγώ το είχα δει στην Θεσσαλονίκη αρκετές φορές. To Βέλος ήταν ένα στολίδι εκεί αλλά δυστυχώς ήταν εκτεθειμένο στον καιρό, όπως είχε επισημανθεί αρκετές φορές στο παρελθόν.

Ελπίζω μετά από όλα αυτά να γίνει η επισκευή του Βέλους και να μεταφερθεί με ασφάλεια την κατάλληλη στιγμή και να το ξαναδούμε πάλι στο Φλοίσβο.

Σας ευχαριστώ που το διαβάσατε

Με εκτίμηση 

Τάκης Ν. Παππάς».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ