Αύριο θα δούμε Grand Prix στην πίστα Σουζούκα της Ιαπωνίας

 
Αύριο θα δούμε Grand Prix στην πίστα Σουζούκα της Ιαπωνίας

Ενημερώθηκε: 07/10/17 - 11:02

Ο καιρός και η θερμοκρασία οδοστρώματος στην Ιαπωνία είναι πάντα απρόβλεπτα αυτή την εποχή. Και εδώ θα παίξει μεγάλο ρόλο ποια στρατηγική θα ακολουθήσει στην επιλογή της γόμας των ελαστικών, κάθε εργοστασιακή ομάδα.Οι ομάδες φυσιολογικά επιλέγουν μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Πιέζουν τα ελαστικά για καλύτερο κράτημα στις στροφές.

πίστα

Η Σουζούκα είναι μια της παλιάς σχολής. Είναι στενή και αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα, οπότε η στρατηγική μπορεί να κάνει τη διαφορά. Δύσκολα προβλέπεις πόσο θα βελτιωθεί το κράτημα στην πίστα. Ένα λάθος στο προσπέρασμα αρκεί για να γίνει χαμός οπότε οι γιαπωνέζοι με τη μία βγάζουν το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στην πίστα αυτή τα ενεργειακά φορτία είναι μεγάλα και για αυτό η επιλογή της γόμας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Πάντως η Pirelli δεν φέρνει στη συγκεκριμένη πίστα τη σκληρή γόμα. Η επιλογή ελαστικών είναι: P ZeroWhitemedium (μέση, λευκό σιρίτι), P ZeroYellowsoft (μαλακή, κίτρινο σιρίτι) και P ZeroRedsupersoft (πολύ μαλακή, κόκκινο σιρίτι).

Αυτές οι γόμες θα έρθουν αντιμέτωπες με γρήγορες καμπές όπως η Spoon αλλά και η 130R που προκαλεί την μεγαλύτερη παρατεταμένη φόρτιση g της σεζόν. Τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του γύρου είναι σε συνεχή καταπόνηση. Δεδομένου ότι έως τώρα οι ταχύτεροι γύροι αγώνα είναι μέχρι και 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι από πέρυσι, αναμένεται αντίστοιχη βελτίωση στη Σουζούκα.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος εκτός από τον καιρό και την στενή πίστα είναι οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στη διάρκεια των στροφών και όχι τόσο η πρόσφυση και το φρενάρισμα. Παρατηρείται υψηλό επίπεδο φθοράς και πτώσης απόδοσης. Πέρυσι ο νικητής έκανε δυο αλλαγές ενώ υπήρχε ποικιλία τακτικών.

Η πίστα της Σουζούκα αρέσει σε πολλούς. Γιατί πρέπει οι οδηγοί να υπολογίζουν και τον τρόπο που στρίβουν για να μην προκαλέσουν θερμική παραμόρφωση σ τα ελαστικά από τα πλευρικά φορτία. Τα μονοθέσια κινούνται στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και φέτος χάρη στους νέους κανονισμούς που επέτρεψαν φαρδύτερα ελαστικά είναι πολύ πιθανό να έχουμε ρεκόρ γύρου και μερικά πραγματικά εντυπωσιακά πλευρικά φορτία G.