Η κυβέρνηση Τραμπ αναμένεται να παρουσιάσει το μνημόνιο συνεργασίας με το Ιράν και την πρόοδο των διαπραγματεύσεων στην Ελβετία ως μια τεράστια διπλωματική επιτυχία, σύμφωνα με την εκτίμηση του αναπληρωτή καθηγητή πολιτικών επιστημών του Πανεπιστημίου Georgetown στο Κατάρ, Πολ Μάσγκρεϊβ.
Μιλώντας στο Al Jazeera, ο καθηγητής σημείωσε ότι ο Λευκός Οίκος θα αξιοποιήσει κάθε όρο της συμφωνίας για να προβάλει τη διαπραγματευτική δεινότητα του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς.
Ωστόσο, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η οπτική ενός εξωτερικού παρατηρητή είναι τελείως διαφορετική. Η συμφωνία αποτελεί ουσιαστικά επιστροφή στο προπολεμικό καθεστώς, καθώς βασικά της σημεία, όπως οι διεθνείς επιθεωρήσεις και το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ, ίσχυαν ήδη πριν από το ξέσπασμα των εχθροπραξιών.
Η ειδοποιός διαφορά στην παρούσα φάση είναι ότι πλέον το Ιράν διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερη διπλωματική και στρατηγική επιρροή σε σχέση με το παρελθόν.
Παράλληλα, ο Μάσγκρεϊβ εκτιμά ότι η Ουάσιγκτον θα επιχειρήσει να αναδείξει την ενισχυμένη περιφερειακή υποστήριξη προς το μνημόνιο, καθώς και τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν για τους Αμερικανούς καταναλωτές από τη χαλάρωση των κυρώσεων και την επιστροφή του ιρανικού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.
Παρ' όλα αυτά, προειδοποίησε ότι η κοινή γνώμη στις ΗΠΑ ενδέχεται να αντιμετωπίσει αυτή την πολιτική στην καλύτερη περίπτωση με σκεπτικισμό.