Τη δικαστική δίωξη των ηγετών των ΗΠΑ και του Ισραήλ για εγκλήματα πολέμου ζήτησε ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, Μοτζτάμπα Χαμενεΐ. Σε μήνυμά του, το οποίο αναρτήθηκε και στον επίσημο λογαριασμό του στην πλατφόρμα «X», χαρακτήρισε την απόδοση δικαιοσύνης για τα όσα υπέστη η χώρα κατά την περίοδο 2025-2026 ως ένα από τα πιο κρίσιμα νομικά ζητήματα που απασχολούν σήμερα τον ιρανικό λαό, στρέφοντας τα βέλη του κατά των «παγκόσμιων αλαζονικών δυνάμεων».
Ο Χαμενεΐ έκανε ιδιαίτερη μνεία στα πλήγματα που δέχθηκαν οι πόλεις Μινάμπ και Λαμέρντ, κάνοντας λόγο για «δολοφονίες παιδιών και εγκλήματα πολέμου». Παράλληλα, κατήγγειλε τις επιθέσεις σε ιατρικά κέντρα, καθώς και τις σοβαρές σωματικές και ψυχολογικές βλάβες που υπέστησαν οι Ιρανοί πολίτες, τονίζοντας ότι όλες αυτές οι υποθέσεις πρέπει να παραπεμφθούν τόσο σε εθνικά όσο και σε διεθνή δικαστήρια.
Η δολοφονία του Αλί Χαμενεΐ και οι «ομολογίες» του εχθρού
Στην τοποθέτησή του, ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν συμπεριέλαβε τη δολοφονία του πατέρα του, του αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, ανάμεσα στις χιλιάδες σοβαρές νομικές υποθέσεις που απαιτούν άμεση και σε βάθος διερεύνηση, επισημαίνοντας ότι οι υπεύθυνοι πρέπει να συλληφθούν και να λογοδοτήσουν.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι δημόσιες παραδοχές, αλλά και η απροκάλυπτη αλαζονεία με την οποία ορισμένοι ηγέτες του «αμερικανο-σιωνιστικού εχθρού» περηφανεύονται για αυτές τις ενέργειες, συνιστούν ουσιαστικά μια αναμφισβήτητη ομολογία εγκλήματος.
Σύμφωνα με τον Χαμενεΐ, οι δηλώσεις αυτές ανοίγουν τον δρόμο για τη δικαίωση και την προάσπιση των καταπατημένων δικαιωμάτων του ιρανικού έθνους. Κλείνοντας, ανέφερε ότι η σχετική έρευνα έχει ήδη ανατεθεί στις αρμόδιες αρχές, με στόχο να αποτραπεί η επανάληψη παρόμοιων ενεργειών στο μέλλον.