Covid-19: Σαρωτικοί έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ για πιστή εφαρμογή των μέτρων

Covid-19: Σαρωτικοί έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ για πιστή εφαρμογή των μέτρων
Ενημερώθηκε: 18/05/21 - 23:11

Σαρωτικοί έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ για πιστή εφαρμογή των μέτρων κατά της covid-19 στα καταστήματα εστίασης, στα πολυκαταστήματα, στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα κορονο-πάρτι σε πλατείες, μετά και το ηχηρό καμπανάκι του πρωθυπουργού για πισωγύρισμα εάν υπάρξει εφησυχασμός και χαλάρωση.

Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, ανέφερε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ «Έχουμε μία μικρή ελευθερία παραπάνω, όμως δεν έχουμε ξεμπερδέψει με τον κορoνοϊό. Ο ιός είναι εδώ και όπως είπε και ο πρωθυπουργός, η ελευθερία δεν σημαίνει ανευθυνότητα»,

Ο κ. Παπαθανάσης εξήγησε πως διεξάγονται πάνω από 70.000 έλεγχοι ημερησίως σε όλη την Ελλάδα και έχουν πέσει πολλά πρόστιμα, όπως και κλεισίματα επιχειρήσεων, κάτι που το κράτος δεν επιθυμεί. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι η αγορά κινείται κανονικά, οι επαγγελματίες τηρούν τους κανόνες και κατά συνέπεια δεν βλέπει το λόγο να μιλήσουμε για πισωγύρισμα. Απλώς πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί η προσοχή θα οδηγήσει σε ένα πιο ελεύθερο και καλύτερο καλοκαίρι και με πολλές άλλες δραστηριότητες ανοιχτές. Σταδιακά, σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός θα έχουμε το άνοιγμα όλο και περισσότερων δραστηριοτήτων. Όπως για παράδειγμα, η 31η Μαΐου είναι μία πιθανή ημερομηνία για το άνοιγμα των γυμναστηρίων.

Σε ερώτηση αν υπάρχει plan B αν τα πράγματα σε κάποιες περιοχές δεν εξελιχθούν ομαλά, ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε πώς βεβαίως και υπάρχει και ότι ανέκαθεν υπήρχε plan B για την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα μέχρι τώρα στην εστίαση-ποτό κατεγράφησαν υψηλά ποσοστά μη συμμόρφωσης με τους ειδικούς όρους λειτουργίας. Τα φαινόμενα αυτά ήταν ιδιαίτερα έντονα στην Αττική, σε περιοχές όπως Γλυφάδα (6 κυρώσεις αναστολής λειτουργίας), Χαλάνδρι, Παγκράτι, Κολωνάκι, Ψυρρή.

Υψηλή παραβατικότητα σημειώθηκε και σε περιοχές στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης, όπου και επιβλήθηκαν σημαντικές κυρώσεις.

Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις παραμονής και εξυπηρέτησης πελατών σε εσωτερικούς χώρους των επιχειρήσεων και η μη τήρηση του μέγιστου αριθμού εξυπηρετούμενων.