Η Εκκλησία, οι αρνητές και η μάχη κατά του covid-19

Η Εκκλησία, οι αρνητές και η μάχη κατά του covid-19
Ενημερώθηκε: 07/12/21 - 11:48

Tον δικό τους αγώνα δίνουν οι κατά τόπους μητροπολίτες προκειμένου να περιοριστούν φαινόμενα ιερέων και μοναχών οι οποίοι συμβουλεύουν τους πιστούς να μην εμβολιάζονται.

Με πνευματικά και οικονομικά "επιτίμια", καταγγελίες στην Αστυνομία και με συνεχείς νουθεσίες προσπαθούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, αλλά και να προστατέψουν την Εκκλησία από  διάφορα περιστατικά άρνησης που δεν έχουν καμία θεολογική βάση.

Το τελευταίο διάστημα πολλοί Ιεράρχες έχουν διαπιστώσει οτι πολλοί πιστοί και εκτός των ορίων των μητροπόλεων επικοινωνούν ακόμη και με επιστολές με πνευματικούς ιερείς αλλά κυρίως με μοναχούς προκειμένου να καθορίζουν τη στάση τους για τα εμβόλια.

Πρόκειται για μοναχούς που χαρακτηρίζονται για την αυστηρότητά τους που είναι σε πολλά μοναστήρια και βεβαίως για αγιορείτες οι οποίοι ζουν σε κελιά και σκήτες.

Μεταξύ αυτών και ο Ευθύμιος, ο αποκαλούμενος διάδοχος του Παΐσιου, ο οποίος διαμένει σε ένα λιτό κελί στην Καψάλα, ο οποίος είναι κατά των εμβολίων και επικοινωνεί με πολλούς πιστούς με επιστολές. Ο Ευθύμιος συχνά επικαλείται και τον Όσιο Παΐσιο ο οποίος την περίοδο του Τρερνόμπιλ έκανε τον σταυρό του και έτρωγε λαχανικά από τον κήπο του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Άθω και οι δύο μοναχοί που ζουν στο κελί της Παναγούδας όπου μόνασε ο Παΐσιος, αντιεμβολιστές και οι ίδιοι επικοινωνούν με  πιστούς όπως συνήθιζε να κάνει και ο γέροντάς τους. 

Όλο το διάστημα της πανδημίας έχουν πεθάνει περίπου 30 μοναχές και μοναχοί αλλά και δύο μητροπολίτες και ένας μεγάλος αριθμός Ιερέων. Εχουν νοσήσει τουλάχιστον 20 μητροπολίτες μεταξύ των οποίων και ο Ιερώνυμος. Αυτό όμως δεν φαίνεται να επηρεάζει τους φανατικούς και κυρίως τις μοναχές οι οποίες εμφανίζονται φανατικές αρνήτριες. Αυτή την περίοδο στην Κώ στη μονή του Αγίου Νεκταρίου και οι 20 ανεμβολίαστες μοναχές έχουν νοσήσει.

Στο Σιδηρόκαστρο για τη Μονή Φαιάς Πέτρας ο μητροπολίτης ζήτησε τη βοήθεια της αστυνομίας για να λειτουργήσει με μέτρα. Τα δύο χρόνια έχουν  κλείσει πολλά γυναικεία σε όλη τη χώρα αλλά αυτό δεν προβληματίζει.

Στη Ζάκυνθο ο μητροπολίτης  απαγόρευσε  σε ιερείς να εξομολογούν. Στην Μυτιλήνη ιερείς τέθηκαν σε αργία. Ο Δράμας Παύλος το ίδιο, ενώ ο Φωκίδος ζήτησε τη βοήθεια της Αστυνομίας.

Ο μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος προκειμένου να πείσει τους πιστούς να εμβολιαστούν επέτρεψε να υπάρχουν κινητές μονάδες εμβολιασμού έξω από τους ναούς, προπηλακίστηκε από φανατικούς. 

Στη μητρόπολη Κασανδρείας ιερέας έφτασε σε σημείο να απαγορεύσει την είσοδο σε πιστούς που είτε έχουν κάνει το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, είτε φοράνε μάσκα, είτε έχουν κάνει self test. 

Ο μητροπολίτης Ξάνθης Παντελέήμων αναγκάστηκε να επιτεθεί με δριμύτητα σε ιερείς τους οποίους κατηγόρησε ότι πήραν ανθρώπους στο λαιμό τους με τις συνωμοσιολογικές προσεγγίσεις του προβλήματος. Ο Κίτρους Γεώργιος υπεραμύνθηκε της επιστήμης τονίζοντας πως «δεν θα ρωτήσουμε τον ιερέα της ενορίας μας αν θα κάνουμε το εμβόλιο».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι μητροπολίτες Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος, Σερρών Θεολόγος, Διδυμοτείχου Δαμασκηνός ,Νέαςκρήνης Ιουστίνος  και Καβάλας Στέφανος στέκονται στο πλευρό της επιστήμης.

Ο Σάμου, Ευσέβιος, Χίου Μάρκος, Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμων, Αργολίδος Νεκτάριος, Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος, Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος  Ηλείας και Ωλένης Γερμανός, Κορίνθου Διονύσιος, Παροναξίας Καλλίνικος,  Καρυστίας και Σκύρου Σεραφείμ, όχι μόνο είναι υπέρ των εμβολίων αλλά στήριξαν με  κάθε τρόπο τους εμβολιασμούς .

Φανατικά υπέρ των εμβολίων και των μέτρων είναι οι μητροπολίτες:  Σύρου Δωρόθεος, ο Σπάρτης Ευστάθιος, ο Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος, Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Κερκύρας Νεκτάριος, Κεφαλληνίας Δημήτριος, Τριφυλίας και Ολυμπίας Χρυσόστομος, Φθιώτιδος Συμεών, Φωκίδος Θεόκτιστος, ο Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων Χρυσόστομος, Πειραιώς Σεραφείμ, Κηφισίας Κύριλλος, Ιλίου Αθηναγόρας, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος Γαβριήλ, Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης Αντώνιος.

Στον αντίποδα οι μητροπολίτες Κυθήρων Σεραφείμ και ο Αιτωλίας Κοσμάς ο οποίος νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό. Και οι δύο έχουν παραπεμφθεί σε δίκη γιατί αγνόησαν τις εντολές της Συνόδου.

Αν και δεν εκφράζονται με θέρμη υπέρ των εμβολίων δεν είναι αντίθετοι με την επιστήμη οι μητροπολίτες  Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας, Γρεβενών Δαβίδ, Μάνης Χρυσόστομος, Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος, Ιερισσού Θεόκλητος, Ιωαννίνων Μάξιμος, Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος, Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου Ιερόθεος, Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Ιωήλ, Ελασσώνος Χαρίτων, Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης Χρυσόστομος Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμος, Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος, Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος  Ζιχνών και Νευροκοπίου Ιερόθεος, ο Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Πλάτων, ο Καστοριάς Καλλίνικος, ο Σισανίου και Σιατίστης Αθανάσιος, Παραμυθίας, Φιλιατών, Γηρομερίου και Πάργας Τίτος, ο Μηθύμνης Χρυσόστομος, ο Πολυανής και Κιλκισίου Βαρθολομαίος, ο Θήρας, Αμοργού και Νήσων Αμφιλόχιος,Μεσογαίας Νικόλαος,ο Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ,  Νικαίας Αλέξιος, ο Περιστερίου Γρηγόριος, ο Μεγάρων και Σαλαμίνος Κωνσταντίνος .Οι παραπάνω δεν έχουν επιφυλάξεις αλλά δεν είναι μεταξύ αυτών που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες κατά των αρνητών.