Η «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων» που «επιλεκτικά παρεμβαίνει», αφήνοντας «σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο»

 
Οι καταγγελίες για την «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων», από την «Δημοκρατική Ενωτική Κίνηση Εργαζομένων» στον ΟΣΕ

Ενημερώθηκε: 06/03/23 - 01:19

Του Γιάννη Μιχελάκη

Πολλοί ήταν αυτοί που αγνοούσαν την ύπαρξή της… Κάποιοι είχαν ξεχάσει ότι υπήρχε.. Σε κάθε περίπτωση, όσοι δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, αλλά και οι υπόλοιποι, που την είχαν ξεχάσει, την έμαθαν ή την ξαναθυμήθηκαν, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη..!

Ο λόγος για την «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων». Την Ανεξάρτητη Αρχή, που εποπτεύει τις σιδηροδρομικές μεταφορές της πατρίδας μας. 

Όπως όλες οι Ανεξάρτητες Αρχές και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δημιουργήθηκε -σύμφωνα με τη νομοθεσία- με την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς, το 2010.

Το 2013 οι αρμοδιότητες της ενισχύθηκαν και συμπεριέλαβαν, εκτός από «την στήριξη του ανοίγματος της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό» -όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα της «Αρχής»- την αδειοδότηση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την ασφάλεια των μεταφορών με τρένα.

Προσωπικά, είμαι απ’ αυτούς, που είχαν ξεχάσει την ύπαρξη της συγκεκριμένης «Ανεξάρτητης Αρχής». Δεν ξέρω αν φταίω εγώ γι’ αυτό ή η ίδια η «Αρχή» που είχε «φροντίσει» να μην μας… «ενοχλεί» με αποτέλεσμα να την λησμονήσω…

Για παράδειγμα, δεν θυμάμαι η περί ης ο λόγος «Αρχή» να έκανε το παραμικρό, όταν πριν από περίπου ένα χρόνο, τον Απρίλιο του 2022, ο πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης, υπέβαλε την παραίτησή του στην διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφαλείας, αποκαλύπτοντας την διαλυμένη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου! Να θυμίσουμε ότι το σύστημα ETCS είναι αυτό που μπορεί να προστατεύσει τα τρένα από ένα ανθρώπινο λάθος και το οποίο, παρά το γεγονός ότι είχε εγκατασταθεί δεν λειτουργούσε!!!

Επίσης, δεν θυμάμαι η «Αρχή» να έκανε το παραμικρό, όταν οι μηχανοδηγοί είχαν κάνει τον περασμένο Νοέμβριο καταγγελία -και μάλιστα εξώδικη- για την κακή κατάσταση του δικτύου!!!

Δεν θυμάμαι, ακόμα, να ίδρωσε το αυτί κάποιου -σε οποιαδήποτε αρχή- αλλά ούτε και στην «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων», όταν πριν λίγες εβδομάδες, στις 7 Φεβρουαρίου, η «Δημοκρατική Ενωτική Κίνηση Εργαζομένων» στον ΟΣΕ, αναφερόμενη στην κατάσταση των σιδηροδρόμων μας, μιλούσε για το «δυστύχημα που έρχεται»!!!

Στην συγκεκριμένη καταγγελία των εργαζομένων του ΟΣΕ γινόταν και ονομαστική αναφορά στην «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων», την οποία κατηγορούσαν, ότι «επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο»!!!

Και φαίνεται, ότι η καταγγελία των εργαζόμενων πρέπει να είχε κάποια βάση, αν κρίνουμε από το γεγονός, ότι ενώ η «Αρχή» βρήκε καθυστέρηση στην επικαιροποίηση των πιστοποιητικών ορισμένων μηχανοδηγών της «Hellenic Train» και της επέβαλε πρόστιμο 33.000 ευρώ, δεν ασχολήθηκε με την «καραμπινάτη» καταγγελία -για την ίδια εταιρία- για τα προβλήματα σηματοδότησης σε τμήμα της διαδρομής του Προαστιακού, που αποκάλυψε ο ΑΝΤ1 και ο Νίκος Χατζηνικολάου τη περασμένη Τετάρτη στην  έκτακτη ενημερωτική εκπομπή «Πρόσωπο με Πρόσωπο»!!! 

Ούτε επίσης θυμάμαι να υπήρξε η παραμικρή αντίδραση της «Αρχής», όταν λίγες ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, στις 15 Φεβρουαρίου, η αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη τήρηση των ευρωπαϊκών κανόνων για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Μάλιστα, πηγές της αρμόδιας διεύθυνσης έκαναν λόγο για «εγκληματική ευθύνη των εποπτικών αρχών»!

Άραγε, όταν οι «πηγές» αυτές αναφέρονταν σε «εποπτικές αρχές», που είχαν «εγκληματικές ευθύνες», περιελάμβαναν και την «Αρχή»; Προσωπικά δεν το γνωρίζω… αλλά δεν μπορώ και να το αποκλείσω! Σε κάθε περίπτωση από την «Αρχή» δεν υπήρξε καμμία αντίδραση… Σαν να μην συνέβη το παραμικρό!!!

Έτυχε να ακούσω την συνέντευξη, που έδωσε στο πρώτο πρόγραμμα της ΕΡΤ η Πρόεδρος της «Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων», η κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η οποία ανακοίνωσε «αυτεπάγγελτη έρευνα» για το δυστύχημα στα Τέμπη…

Κατόπιν εορτής κα Πρόεδρε…

Την έρευνα έπρεπε να την είχατε κάνει όταν γινόντουσαν οι καταγγελίες για την επικινδυνότητα του δικτύου..! 

Την άκουσα επίσης να λέει, ότι η «Αρχή» διαθέτει μόνο 4 εργαζόμενους στην Διεύθυνση Ασφαλείας…

Παρατήρηση Πρώτη: Λίγο αργά το θυμήθηκε!

Παρατήρηση Δεύτερη: Ας υποθέσουμε, ότι δεν είχε πάρει χαμπάρι, ότι τα τρένα στην Ελλάδα πηγαίνουν στα τυφλά… Όταν έμαθε για τις καταγγελίες του παραιτηθέντα πρόεδρου του ETCS, τις καταγγελίες των εργαζομένων και την παραπομπή μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν μπορούσε να στείλει τους 4 υπαλλήλους της από την Διεύθυνση Ασφαλέιας για να δει τι έχουν πάθει όλοι αυτοί και φωνάζουν ότι είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε νεκρούς;

Οι 4 υπάλληλοι, για την συγκεκριμένη έρευνα, αρκούν μια χαρά!!!

Αλλά, πως το είπαν οι εργαζόμενοι για τους ελέγχους της «Αρχής»: «Επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο»!!!

Λέτε να έχουν δίκιο;

Αυτό θα μπορέσει να το βρει, φαντάζομαι, μόνο μια κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα!!!

ΠΗΓΗ: Realnews

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ