Κλιμακώνεται η ένταση στο λιμάνι της Πάτρας, όπου το Λιμενικό προχώρησε νωρίτερα σε 18 συλλήψεις ναυτών που συμμετέχουν στην απεργία που έχει προκηρύξει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Η απεργία, που παρατάθηκε έως τις 19 Ιουνίου, έχει ακινητοποιήσει ελληνικής σημαίας επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Στο λιμάνι της Πάτρας είναι δεμένα τέσσερα ελληνικής σημαίας πλοία, καθώς τα πληρώματά τους συμμετέχουν μαζικά στην απεργία. Την ίδια ώρα, τα πλοία ξένων σημαιών συνεχίζουν κανονικά τα δρομολόγιά τους, μεταφέροντας επιβάτες και οχήματα, γεγονός που δημιουργεί έντονες αντιδράσεις στους απεργούς. Πιο συγκεκριμένα, από το λιμάνι της Πάτρας δεν εκτελούν δρομολόγια τέσσερα ελληνικής σημαίας επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ATTICA Group: τα Superfast I, II, IV και XI. Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας παραμένει ακινητοποιημένο το επιβατηγό οχηματαγωγό «Κύδων» των Μινωικών Γραμμών, ελληνικής σημαίας, το οποίο έχει ήδη τεθεί εκτός συστήματος κρατήσεων και δεν πραγματοποιεί δρομολόγια λόγω της απεργίας.
Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, μέσω του προέδρου της Αντώνη Νταλακογιώργου, καταγγέλλει τις συλλήψεις κάνοντας λόγο για «επιχείρηση τρομοκράτησης των απεργών». Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για μια ξεκάθαρη προσπάθεια υπονόμευσης της απεργιακής κινητοποίησης και κάμψης του αγωνιστικού φρονήματος των μελών μας». Ο κ. Νταλακογιώργος σημείωσε, μάλιστα, ότι στα δύο από τα πλοία των οποίων τα πληρώματα δέχθηκαν τις συλλήψεις, βρίσκονται επιβιβασμένοι επιβάτες με προορισμό την Ιταλία, γεγονός που περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Το κλίμα παραμένει τεταμένο στο λιμάνι, ενώ η ΠΕΝΕΝ δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις της, διεκδικώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων των ναυτεργατών.
Από την πλευρά του το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για να αποκατασταθεί η νομιμότητα και να αποφευχθεί η διατάραξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην Αδριατική.
Από την έκδοση της δικαστικής απόφασης για κήρυξη της απεργίας ως παράνομης, οι αρμόδιες λιμενικές αρχές κατέγραψαν ποια δρομολόγια δεν πραγματοποιούνται λόγω μη συμμόρφωσης μέρους του πληρώματος σε κηρυχθείσα παράνομη απεργία. Μετά την ενημέρωση της Εισαγγελίας Πατρών, από τις λιμενικές αρχές για τα ανωτέρω σχηματίστηκε δικογραφία.
Επισημαίνεται ότι, κατά την υφιστάμενη νομοθεσία, κάθε ζημιούμενος έχει αξίωση αποζημίωσης κατά των παρανομούντων νομικών προσώπων, καθώς και ατομικώς κατά των φυσικών προσώπων που καθ’ οιονδήποτε τρόπο παρανομούν, ακόμη και λαμβάνοντας παράνομες αποφάσεις εντός συλλογικών οργάνων.
Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός έχει ήδη κυρώσει τη συλλογική σύμβαση εργασίας που προβλέπει μεταξύ άλλων και μισθολογικές αυξήσεις των εργαζόμενων ναυτικών στα πλοία της Αδριατικής, όπως συμφωνήθηκαν από ΣΕΕΝ και ΠΝΟ .
Πάγια θέση του Υπουργείου είναι η τήρηση της νομιμότητας, η συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών στη διεθνή γραμμή Ελλάδας- Ιταλίας.

Στο πνεύμα αυτό καλείται το πρωτοβάθμιο ναυτεργατικό σωματείο των ναυτών (ΠΕΝΕΝ) , το οποίο δεσμεύεται από το περιεχόμενο των δικαστικών αποφάσεων και των συλλογικών συμβάσεων, να επιδείξει υπευθυνότητα έναντι του επιβατικού κοινού και να προασπίσει πραγματικά τα έννομα συμφέροντα των εργαζομένων Ελλήνων ναυτικών και των πλοίων υπό ελληνική σημαία στα οποία αυτοί εργάζονται».
Παρέμβαση έκανε και ο γ.γ,. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Μανώλης Τσικαλάκης. Σε ανακοίνωση του επισημαίνει: «Ο Γενικός Γραμματέας και η πλειοψηφία της Διοίκησης Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας τοποθετούνται για τα γεγονότα που εξελίσσονται στο Λιμάνι της Πάτρας μετά την εξαγγελθείσα απεργία του Προέδρου της Ένωσης Ναυτών, Αντώνη Ναταλακογεώργου, που φαντάζει μόνο ως κακόγουστο έργο, σκηνοθετημένο από μερίδα του ΣΕΕΝ από κοινού με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ναυτών.
Το κυρίως θέμα που πραγματεύεται το σενάριο του εν εξελίξει έργου είναι, σε πρώτη φάση, πώς θα δρομολογηθεί να απαλλαγούν, όσο πιο σύντομα γίνεται, τα υπό Ελληνική σημαία πλοία της Αδριατικής από τους Έλληνες Ναυτεργάτες, όπως άλλωστε είναι και ο διακηρυγμένος στόχος των εταιρειών της Επιβατηγού Nαυτιλίας.
Ο συνήθης ύποπτος Αντώνης Ναταλακογεώργος, για μια ακόμη φορά, εξυπηρετεί ακριβώς αυτό το σχεδιασμό, πάντα βέβαια με αγωνιστικές φανφάρες. Είναι πολλές οι συμπτώσεις για να τις παραβλέψει κανείς και οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα γι’ αυτό ακριβώς που συμβαίνει εκεί.
Σε αυτή τη φάση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η επικοινωνία του Προέδρου της Ένωσης Ναυτών με στελέχη του Grimaldi-Minoan. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τροποποιηθούν τα δρομολόγιά του το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο ΚΥΔΩΝ, το οποίο ουσιαστικά δεν απεργούσε. Τα δε υπόλοιπα πλοία του Ομίλου με υπό Ιταλική σημαία λειτουργούν κανονικά και έχουν στοχοποιηθεί και μένουν δεμένα μόνο τα υπό Ελληνική σημαία πλοία στο Λιμάνι της Πάτρας.
Θα υπάρξει και νεότερη ανακοίνωση πολύ πιο αναλυτική. Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων, δηλαδή της εκκίνησης διαδικασίας ποινικών διώξεων εναντίον των Ναυτών εξ αιτίας της συμμετοχής τους στην υποτιθέμενη απεργία του Νταλακογεώργου, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, καθιστά υπεύθυνους τον ΣΕΕΝ, την Attica GROUP και κυρίως το μακρύ χέρι των εφοπλιστών στο συνδικαλιστικό ναυτεργατικό κίνημα, Αντώνη Νταλακογεώργο».