SZ: Οι χρήστες των social είναι «αγελάδες για άρμεγμα»

 
SOCIAL MEDIA

Ενημερώθηκε: 12/07/25 - 12:23

Στον εθισμό των νέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρεται η Süddeutsche Zeitung.

Το γερμανικό Μέσο σε σχόλιό του αναλύει τη σχέση κέρδους και εθισμού για τα social media και γράφει: «Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μέρος της πραγματικότητας. Η βότκα είναι επίσης μέρος της πραγματικότητας. Αλλά δεν είναι κάθε πτυχή της πραγματικότητας αποδεκτή για τα παιδιά και τους νέους και ωφέλιμη για την ανάπτυξή τους. Η κατανάλωση βότκας, για παράδειγμα.

Αν πιστέψουμε τους ψυχολόγους και τους παιδαγωγούς, η κατάσταση είναι παρόμοια με την κατανάλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακριβώς όπως τα παιδιά και οι νέοι δεν επιτρέπεται να πίνουν οινοπνευματώδη ποτά, έτσι δεν πρέπει να αφήνονται στο έλεος των αλγορίθμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ένα όριο ηλικίας για την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητο».

Και η εφημερίδα συνεχίζει: «Η σύγκριση μεταξύ του αλκοόλ και ορισμένων εφαρμογών είναι εύστοχη. Και τα δύο είναι εθιστικά. (…) Οι αλγόριθμοι πίσω από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξυπηρετούν πρωτίστως το κέρδος των τεχνολογικών εταιρειών στις ΗΠΑ ή την Κίνα.

Για τις εταιρείες αυτές, οι χρήστες τους δεν είναι πελάτες, αλλά αγελάδες που μπορούν να αρμέγουν. Θέλουν τα δεδομένα τους καθώς και την προσοχή τους ώστε να τα προωθήσουν στους πραγματικούς πελάτες, τους διαφημιστές που πληρώνουν. Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν έναν κύριο στόχο: να διατηρήσουν τους χρήστες τους για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Έχουν σχεδιαστεί για να προκαλούν εθισμό».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ