Στη δημοσιότητα έδωσαν οι τουρκικές Αρχές αναλυτικά στοιχεία για την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου Falcon 50 με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, κατά τα περίπου 20 λεπτά που διήρκεσε η πτήση πριν από τη συντριβή.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, ο πιλότος είχε ενημερώσει εγκαίρως το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας της Άγκυρας ότι αντιμετώπιζε τεχνικό πρόβλημα, χωρίς ωστόσο να κηρύξει άμεσα κατάσταση μέγιστου συναγερμού. Παρότι υπήρχε συνεχής επικοινωνία και είχε λάβει άδεια επιστροφής στο αεροδρόμιο, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ λίγο πριν από την τελική προσέγγιση.
Το Falcon 50 απογειώθηκε κανονικά από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας στις 20:17 (19:17 ώρα Ελλάδας), με προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης. Ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες και άρχισε να ανεβαίνει σε ύψος χωρίς να αναφερθεί κάποιο πρόβλημα κατά την απογείωση.
Στις 20:25, ο πύργος ελέγχου έδωσε στο πλήρωμα άδεια ανόδου στα 34.000 πόδια. Έξι λεπτά αργότερα, στις 20:31, το αεροσκάφος εξέπεμψε σήμα PAN-PAN, που αντιστοιχεί σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής, αναφέροντας γενική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος και ζητώντας επιστροφή στην Άγκυρα.
Στις 20:32, ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έδωσε οδηγίες πορείας και καθόδου προς το αεροδρόμιο Εσενμπογά. Ένα λεπτό μετά, το Falcon ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, ενώ οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι οι ενδείξεις υψομέτρου είχαν πλέον χαθεί από τα ραντάρ.
Η τελευταία σαφής επικοινωνία σημειώθηκε στις 20:34, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν σε φάση προσέγγισης και ο έλεγχος μεταβιβάστηκε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης. Στις 20:35, το Falcon εξέπεμψε εκ νέου σήμα PAN-PAN, επαναλαμβάνοντας το αίτημα επιστροφής.
Από τις 20:36 και μετά, η επικοινωνία άρχισε να γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, με τη φωνή του πιλότου να ακούγεται ασθενώς. Στις 20:38, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε πλήρως από τα ραντάρ. Οι επανειλημμένες κλήσεις του ελεγκτή για περίπου πέντε λεπτά, καθώς και οι προσπάθειες επικοινωνίας σε εναλλακτικές συχνότητες, δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Αμέσως ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης, ενώ για λόγους ασφαλείας ανεστάλησαν προσωρινά οι απογειώσεις και οι προσγειώσεις στο αεροδρόμιο της Άγκυρας. Παράλληλα, το Κέντρο Ειδοποίησης Αεράμυνας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας ανέφερε ότι το αεροσκάφος βρισκόταν κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ, στην περιοχή Χαϊμάνα.
Τα συντρίμμια του Falcon 50 εντοπίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα. Από τη συντριβή έχασαν τη ζωή τους και οι οκτώ επιβαίνοντες, ανάμεσά τους και μία Ελληνίδα αεροσυνοδός. Τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν τόσο τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου όσο και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης – τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» – τα οποία θα σταλούν σε τρίτη χώρα για λεπτομερή ανάλυση, προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα ακριβή αίτια της τραγωδίας.