Ως την οριστική διευθέτηση μιας ιστορικής εκκρεμότητας δύο αιώνων περιέγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου. Κατά τη διάρκεια συζήτησής του με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη, στο πλαίσιο εκδήλωσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης στο Ωδείο Αθηνών, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι ένα έργο που για χρόνια φάνταζε ακατόρθωτο, πλέον γίνεται πραγματικότητα.
Χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση αυτή ως σύμβολο της κυβερνητικής προσπάθειας να παταχθούν οι παθογένειες, η διαφθορά και η αδιαφάνεια του παρελθόντος, θέτοντας ως ορίζοντα το 2030 για την πλήρη αντιμετώπισή τους.
Αναφερόμενος στα πρόσφατα προβλήματα που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τις πολεοδομίες, ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η θέσπιση σαφών κανόνων εκμηδενίζει τα περιθώρια άσκησης «μικροπιέσεων» στις υπηρεσίες. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι η απόφαση για τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους είχε ληφθεί πολύ πριν δημοσιοποιηθούν οι σχετικές υποθέσεις, οι οποίες εξιχνιάστηκαν με απόλυτη μυστικότητα από την Ελληνική Αστυνομία.
Στο πλαίσιο αυτό, προανήγγειλε ότι η επόμενη μεγάλη θεσμική αλλαγή θα είναι η μετακίνηση των υπηρεσιών δόμησης από την τοπική αυτοδιοίκηση απευθείας στο Κτηματολόγιο, θυμίζοντας ότι η σωστή οργάνωση του χώρου αποτελούσε ανέκαθεν προτεραιότητα και για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.
Τέλος, ο Πρωθυπουργός προανήγγειλε άμεσες εξελίξεις στον οικοδομικό κανονισμό. Σημείωσε ότι οι επερχόμενες παρεμβάσεις θα πατούν σε στέρεες βάσεις, με διπλό στόχο: την προστασία του περιβάλλοντος και την επιτακτική ανάγκη ανανέωσης του παλαιού και επιβαρυμένου κτιριακού αποθέματος της χώρας.