Έκθεση-σοκ για τα κέντρα κράτησης μεταναστών στις ΗΠΑ: Στο υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας οι θάνατοι, διαψεύδει η κυβέρνηση Τραμπ

 
ICE

Ενημερώθηκε: 25/06/26 - 09:23

Σε ιστορικό υψηλό δεκαετίας έχει ανέλθει ο αριθμός των θανάτων στα κέντρα κράτησης της αμερικανικής αστυνομίας μετανάστευσης (ICE), σύμφωνα με κοινή έκθεση που δημοσιοποίησαν το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRW) και η οργάνωση Γιατροί για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Η έρευνα καταγράφει τουλάχιστον 52 θανάτους προσφύγων και μεταναστών από τον Ιανουάριο του 2025, χρονική στιγμή που σηματοδότησε την έναρξη της δεύτερης θητείας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και την εφαρμογή του διατάγματος για μαζικές συλλήψεις παράτυπων μεταναστών.

Στελέχη των ανθρωπιστικών οργανώσεων στηλιτεύουν τη στάση της αμερικανικής κυβέρνησης, κατηγορώντας την ότι αντί να λάβει μέτρα προστασίας, οδηγεί ολοένα και περισσότερους ανθρώπους σε παρατεταμένο εγκλεισμό.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ο δείκτης θνητότητας σημείωσε αλματώδη άνοδο της τάξης του 140% μέσα σε έναν χρόνο, δηλαδή μεταξύ του Ιανουαρίου του 2025 και του Ιανουαρίου του 2026, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η αύξηση αυτή κρίνεται ως δυσανάλογα υψηλή συγκριτικά με τη γενικότερη αυξητική τάση του πληθυσμού των κρατουμένων.

Παράλληλα, ο συγκεκριμένος δείκτης εμφανίζεται σχεδόν τετραπλάσιος σε σχέση με την περίοδο διακυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν και υπερδιπλάσιος από τα ποσοστά που είχαν καταγραφεί κατά την πρώτη θητεία του Ρεπουμπλικανού προέδρου.

Από την πλευρά του, το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας (DHS) διαψεύδει κατηγορηματικά τα ευρήματα, κάνοντας λόγο για σταθερό δείκτη θνησιμότητας που δεν ξεπερνά το 0,009% με βάση τα βάθη δεκαετίας.

Καταγγελίες για ιατρική αμέλεια και αυτοκτονίες

Η μελέτη εστιάζει κυρίως στην ανυπαρξία επαρκούς πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ένα πρόβλημα που επιτείνεται από τον έντονο υπερπληθυσμό και την επιμήκυνση του χρόνου φυλάκισης. Μεταξύ των περιστατικών που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι ο θάνατος ενός 44χρονου Ουκρανού από εγκεφαλικό επεισόδιο χωρίς να λάβει την απαραίτητη φροντίδα, καθώς και ενός 39χρονου Μεξικανού από καρδιακή ανακοπή, η οποία προκλήθηκε από σηπτικό σοκ μετά από παραμελημένο απόστημα.

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι και η καταγραφή επτά αυτοκτονιών μέσα στο εξεταζόμενο δωδεκάμηνο, τη στιγμή που το 2024 είχε σημειωθεί μόλις μία.

Επιστημονικοί σύμβουλοι των οργανώσεων από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ κάνουν λόγο για πλήρη παραίτηση της ICE από την υποχρέωση παροχής υγείας.

Το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας αντέκρουσε εκ νέου τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας προκλητικά ότι το επίπεδο ιατρικής φροντίδας στα κέντρα μετανάστευσης είναι ανώτερο από εκείνο των αμερικανικών φυλακών και ότι για πολλούς αλλοδαπούς αποτελεί το καλύτερο σύστημα υγείας που είχαν ποτέ στη ζωή τους.

Σημειώνεται, πάντως, ότι η ICE, η οποία δέχεται σφοδρή κριτική για τις πρακτικές της, αναγκάστηκε να αλλάξει ηγεσία εντός του τρέχοντος έτους, έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε ο θάνατος δύο Αμερικανών πολιτών από πυρά αστυνομικών κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων στη Μινεάπολη.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ