Πτωχεύει η Hanjin Shipping Co-Στενάζει η ναυτιλιακή βιομηχανία και Έλληνες εφοπλιστές

 
Πτωχεύει η Hanjin Shipping Co

Ενημερώθηκε: 14/09/16 - 21:44

Αλυσιδωτές αντιδράσεις. Αναταράξεις σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η προσφυγή στη Δικαιοσύνη της κορεατικής Hanjin Shipping Co, έβδομης μεγαλύτερηε ναυτιλιακής εταιρίας στον κόσμο, για προστασία από τους πιστωτές της.

Σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, 93 πλοία της Hanjin, της έβδομης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο, παραμένουν τις τελευταίες μέρες "εγκλωβισμένα" σε 51 λιμάνια σε 26 χώρες του κόσμου.

Σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη που μίλησαν στο πρακτορείο Bloomberg «η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές».

Η είδηση προκάλεσε εκνευρισμό μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών. Μεταξύ αυτών που έχουν ναυλώσει πλοία στη Hanjin Shipping, βρίσκονται και ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, με αναφορές να κάνουν λόγο για τουλάχιστον δύο Έλληνες εφοπλιστές που επηρεάζονται άμεσα από την συγκεκριμένη εξέλιξη.

Αναλυτές τονίζουν πως η κατάρρευση του ναυτιλιακού κολοσσού συνέβη την χειρότερη δυνατή χρονικά στιγμή, αφού ο μήνας Σεπτέμβριος αποτελεί την "αιχμή του δόρατος" των εμπορικών συναλλαγών, αφού οι έμποροι προετοιμάζονται για γιορτές όπως η ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα. Οι υπεύθυνοι του λιμανιού τονίζουν πως οι ιδιοκτήτες προσπαθούν εναγωνίως να βρουν εναλλακτικές επιλογές.

"Το χειρότερο πιθανό σενάριο για την Κορέα, μετά την κατάρρευση της Hanjin είναι τα πλοία να κατευθυνθούν σε άλλα λιμάνια, όπως αυτό του Τόκυο, της Σιγκαπούρης ή της Κίνας", λέει ο Jeon Jun Mo, ερευνητής του Οικονομικού Ινστιτούτου Ερευνών IBK.

"Ο πιο σημαντικός λόγος για την δημοφιλία του Busan ήταν το ότι είχε φθηνότερες χρεώσεις υπηρεσιών συγκριτικά με άλλα λιμάνια. Η απουσία της Hanjin θα οφηγήσει σε αύξηση των χρεώσεων υπηρεσιών για τους Κορεάτες εξαγωγείς", συμπληρώνει ο ίδιος.