Σε μια ριζική ανατροπή του τρόπου είσπραξης των δημοτικών τελών προχωρά το Υπουργείο Εσωτερικών, αποδεσμεύοντάς τα οριστικά από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Όπως αποκάλυψε την Παρασκευή (26/06) ο αρμόδιος υπουργός, Θόδωρος Λιβάνιος, σε συνομιλία του με κοινοβουλευτικούς συντάκτες, το νέο σύστημα θα θυμίζει έντονα τη φιλοσοφία του ΕΝΦΙΑ.
Συγκεκριμένα, με νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Αυτό θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός εναλλακτικού εισπρακτικού μηχανισμού, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των δήμων, των παρόχων ενέργειας και του ΔΕΔΔΗΕ.
Ο νέος μηχανισμός και το χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σκεπτικό, ο λογαριασμός των δημοτικών τελών θα βεβαιώνεται πλέον μία φορά το χρόνο και η αποπληρωμή του θα γίνεται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ακολουθώντας πιστά το μοντέλο του φόρου ακινήτων.
Στόχος της κυβέρνησης είναι ο νέος αυτός μηχανισμός απευθείας είσπραξης από τους Δήμους να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2028, ενώ για την τελική του υλοποίηση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και των συναρμόδιων υπουργείων.