Κικίλιας: «Θα σπάσουμε τη γραφειοκρατία στο Λιμενικό, όπως κάναμε με το ΑΙΓΙΣ»

 
κικιλιας

Πηγή Φωτογραφίας: ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 27/07/25 - 16:18

«Φιλοδοξώ στους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες, να έχουν προκηρυχθεί όλοι οι διαγωνισμοί σε ό,τι αφορά το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα. Υποσχέθηκα και έδωσα τη δέσμευσή μου στους συμπολίτες μας και φυσικά στον Πρωθυπουργό, ότι αυτά θα γίνουν με ρυθμούς ΑΙΓΙΣ, που είναι το μεγαλύτερο διαγωνιστικό πρόγραμμα στην Πολιτική Προστασία στην ιστορία της χώρας. Θα σπάσουμε τη γραφειοκρατία στα νέα προγράμματα. 

Το ίδιο φιλοδοξούμε να κάνουμε και για το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας, με συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου των θαλάσσιων συνόρων μας στο Ανατολικό Αιγαίο και κάτω από την Κρήτη, με 18 σκάφη για το Λιμενικό, καθώς και με νέες τεχνολογίες ψηφιοποίησης των Λιμεναρχείων», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή.

Ερωτηθείς για τις μεταναστευτικές ροές, ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως όσον αφορά στο Ανατολικό Αιγαίο υπάρχει, πλέον, μια πολύ μεγάλη οργάνωση και συνεργασία με την άλλη πλευρά και στο ανθρωπιστικό κομμάτι με τις διασώσεις αλλά και στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων. Όπως είπε «Η νέα πρόκληση είναι σε μια ανοιχτή θάλασσα, στο Λιβυκό Πέλαγος, όπου δυστυχώς, οι ροές και οι σύγχρονοι λαθρέμποροι έχουν στρέψει προς τα εκεί την δραστηριότητά τους. Βλέπετε ότι πήραμε τολμηρές αποφάσεις και πολλές φορές, σκληρές αποφάσεις. Πλέον, οποιοσδήποτε μπαίνει παρανόμως από τη Βόρεια Αφρική προς τη Γαύδο, την Κρήτη, την Κάρπαθο κ.ο.κ, είναι υποχρεωμένος να καταλάβει και να ξέρει ότι είναι έγκλειστος σε κλειστό κέντρο ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ. ή φυλακές, μέχρις ότου αποφασίσει να ξαναγυρίσει πίσω στη χώρα του. Είναι άλλο η προσφυγιά, είναι άλλο η μέριμνα από τους πολέμους και η στήριξη στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη, στις ασυνόδευτες γυναίκες, τα παιδάκια κλπ και άλλο νεαροί από 20 έως 30 ετών, συστηματικά να διοχετεύονται μέσα από τη Λιβύη και να θέλουν να περάσουν στη χώρα μας».

Παραμένοντας στο ίδιο πεδίο, τόνισε πως «Όταν ένα κράτος θέλει να προστατεύσει τα σύνορά του και να προστατεύσει και τους πολίτες του, μπορεί να το κάνει. Δεν είναι μια εύκολη ιστορία μέσα στη θάλασσα. Είμαστε αποφασισμένοι. Έχουμε θαλάσσια σύνορα και θέλουμε να προστατεύουμε και τις πόλεις μας και τα νησιά μας και τα θαλάσσια σύνορά μας και είναι υποχρέωση δική μας και της Ευρώπης. Είναι ευρωπαϊκά σύνορα, είναι μια κοινή προσπάθεια. Πήγε και ξαναπήγε ο υπουργός, ο κύριος Γεραπετρίτης κάτω στην Λιβύη, πήγε και ο υπουργός Μετανάστευσης. Καταλαβαίνω και επαναλαμβάνω ότι είναι μια δύσκολη ιστορία, η Λιβύη είναι μια διαλυμένη και πολυδιασπασμένη χώρα. Υπάρχουν προβλήματα στη γύρω περιοχή, όμως, εμείς έχουμε μια υποχρέωση. Την υποχρέωση αυτή θα την υπηρετήσουμε, όπως υπηρετούμε τη χώρα».

Αναφερθείς στα δύο περιστατικά με ΑμεΑ και με άτομο με καρδιολογικά προβλήματα που σημειώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, έκανε σαφές ότι η παρέμβαση του υπουργείου ήταν άμεση, σημειώνοντας πως τέτοιο περιστατικό υπήρξε σε ίδιο πλοίο και πέρυσι το καλοκαίρι. «Και στα δύο περιστατικά και είτε ο ή η συνοδός δεν ήθελε, καθότι ήταν πορθμείο και μικρή απόσταση 35 λεπτών, είτε αμέλησε το πλήρωμα, είτε ο πλοίαρχος κλπ, σε κάθε περίπτωση και πρώτα απ’ όλα για λόγους ασφαλείας, απαγορεύεται και δεν επιτρέπεται να παραμένει κανείς σε ένα γκαράζ κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Δεύτερον, είναι αδιανόητες αυτές οι εικόνες. Τρίτον, αυτές τις χιλιάδες ευρώ του προστίμου, θα τις πληρώσουν όλοι – η εταιρεία, ο πλοίαρχος και όποιοι άλλοι εμπλέκονται σε τέτοια περιστατικά. Έχω εξηγήσει ότι ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι πάνω απ’ όλα. Και δεν δέχομαι καμία έκπτωση σε τέτοια θέματα από κανέναν και για κανέναν λόγο».

Κλείνοντας, διευκρίνισε ότι στα μεγάλα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας, τα οποία κάνουν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα κ.ο.κ, υπάρχουν πλέον ηλεκτρικά αναβατόρια, ασανσέρ και όλες οι προϋποθέσεις, ενώ αντιθέτως στα μικρά πλοία, ανοιχτά πλοία και πιο παλιά μικρά πλοιάρια τα οποία διασυνδέουν κυρίως πορθμεία, δεν υπάρχει τεχνολογικά αυτή η δυνατότητα. «Παρόλα αυτά, επειδή ετοιμάζεται ένα Προεδρικό Διάταγμα και συνεργαζόμαστε οι τρεις – η Ε.Σ.Α.μεΑ, με τον ΣΕΕΝ, την Ομοσπονδία των Ακτοπλόων και το υπουργείο Ναυτιλίας – μια που ανακοινώσαμε 300 εκατομμύρια ευρώ και την προσπάθεια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, θέλω να πω ότι αυτή είναι η προϋπόθεση. Θα μελετηθεί σωστά, καθότι, αυτοί οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα και πρώτοι, να μπαίνουν σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας και να έχουν τη θέση τους, με εύκολη πρόσβαση, αλλά και πρώτοι να εξέρχονται από ένα πλοίο. Για αυτά τα μικρά πλοιάρια, αναγκαστικά, θα πάμε σε άλλου είδους λύσεις».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ