«Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ» τόνισε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και το χρονοδιάγραμμα μετακίνησης των αρμοδιοτήτων στην ΑΑΔΕ.
Όπως είπε ο κ. Μαρινάκης, «χρήματα που σπαταλούνταν σε μη δικαιούχους, θα πηγαίνουν πλέον στους πραγματικούς δικαιούχους». Σε άλλη ερώτηση σχετικά με την Τουρκία και τον Κανονισμό SAFE, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος απάντησε ότι υπάρχει ρητός όρος να μην χρησιμοποιούνται εναντίον συμμάχων, είναι το άρθρο 16 του Κανονισμού Security Action for Europe.
Κατά την εισήγησή του, ο Παύλος Μαρινάκης είπε ότι στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η εισήγηση του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, για τη μεταρρύθμιση του συστήματος εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή.
«Αποφασίστηκε η ίδρυση μιας νέας ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι η ΑΑΔΕ και αντίστοιχες αρχές σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Σουηδία, η Δανία, η Ιταλία, κ.ά.
Η νέα αρχή θα συνενώσει το σύνολο των αρμοδιοτήτων του Συνηγόρου του Καταναλωτή, των ελεγκτικών διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και της ΔΙΜΕΑ, με στόχο τη διευκόλυνση του πολίτη σε όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία της αγοράς.
Θα συμβάλλει στην ενίσχυση και αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, καθώς θα της διατεθούν πρόσθετοι πόροι και τεχνολογικές υποδομές. Θα έχει διοικητή και υποδιοικητές στο πρότυπο της ΑΑΔΕ, με αρμοδιότητες ανάλογες των ελεγκτικών μηχανισμών της ΓΓΕ και της ΔΙΜΕΑ, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και την απαιτούμενη διοικητική και οικονομική υποστήριξη, ενώ θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε ακόμη τις εισηγήσεις του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου για τα εξής θέματα:
- τη δυνατότητα δημιουργίας λαϊκών αγορών από την αυτοδιοίκηση, αποκλειστικά για παραγωγούς
- τη δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής για την παρακολούθηση των τιμών και την ενημέρωση των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο
- την απαγόρευση της συρρίκνωσης των προϊόντων χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και αλλαγή τιμής
- την υποχρεωτική ανακοίνωση της συρρίκνωσης συσκευασίας, ώστε να ελέγχεται αν γίνεται αντίστοιχη μείωση τιμής και
- την αλλαγή του τρόπου εμπορίας των αγροτικών προϊόντων με την υποχρεωτική κοπή τιμολογίου
Στόχος της μεταρρύθμισης, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, είναι η ενίσχυση της φαρέτρας του Κράτους για την αντιμετώπιση φαινομένων ακρίβειας που συνεχίζουν να πολιορκούν το μέσο και μικρό εισόδημα».
Ο κ. Μαρινάκης συνέχισε λέγοντας ότι «το Υπουργείο Δικαιοσύνης, σε συνεργασία με το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, ανακοίνωσαν την παραχώρηση της χρήσης ακινήτων των καταργηθέντων Ειρηνοδικείων, σε 13 Δήμους και σε δύο Αστυνομικές Διευθύνσεις της χώρας.
Πρόκειται για 15 κτιριακές εγκαταστάσεις συνολικά, αντικειμενικής αξίας περί τα 4 εκατ. ευρώ, η λειτουργία των οποίων καταργήθηκε, μετά την υλοποίηση του Νέου Δικαστικού Χάρτη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η πραγματική τους αξία είναι πολλαπλάσια, όπως ανυπολόγιστη είναι η ιστορική, η πολιτισμική και η αρχιτεκτονική τους σημασία.
Τα κτίρια θα αξιοποιηθούν από τις δημοτικές αρχές για τη στέγαση κοινωνικών υπηρεσιών, που θα διευκολύνουν το έργο των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους πολίτες.
Ωφελούμενοι Δήμοι είναι οι εξής: Αιγιαλείας, Κύμης – Αλιβερίου, Ζαχάρως, Αρχαίας Ολυμπίας, Πηνειού, Αλεξάνδρειας, Χαλκηδόνος, Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, Πύδνας – Κολινδρού, Λοκρών, Αριστοτέλη, Γορτυνίας και Καρύστου.
Παράλληλα, θα ενισχυθεί σημαντικά το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας, με την παραχώρηση δύο κτιρίων για τη στέγαση αστυνομικού τμήματος και αστυνομικού σταθμού στο Ηράκλειο Κρήτης και στο Άστρος Κυνουρίας.
Την αναμόρφωση του πλαισίου και των διαδικασιών επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών παρουσίασε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Μάκης Βορίδης στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Το νομοσχέδιο έχει τριπλή στόχευση, η οποία αφορά στα εξής: α) στη θέσπιση μίας αποτελεσματικότερης και ταχύτερης διαδικασίας επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, οι οποίοι δεν πληρούν ή δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις εισόδου ή παραμονής στη χώρα. Για το σκοπό αυτό εισάγονται σαφείς, σύγχρονοι και απλουστευμένοι κανόνες, που καλύπτουν παράλληλα νομικά και διαδικαστικά κενά του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου,
β) στην πρόβλεψη απαραίτητων εργαλείων, προκειμένου να απλουστευθούν, να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επιστροφής, και
γ) στην αποτροπή της καταστρατήγησης των κανόνων από τους παρανόμους διαμένοντες και της διαφυγής κατά τη διαδικασία επιστροφής».