Σκληρή κόντρα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ για «δημοσκοπήσεις μαϊμού»

 
Σκληρή κόντρα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ για «δημοσκοπήσεις μαϊμού»

Ενημερώθηκε: 19/09/17 - 13:39

Σκληρή πολιτική σύγκρουση προκάλεσε η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να αμβλύνει το αρνητικό για την κυβέρνηση «ισοζύγιο» από την εβδομάδα που πέρασε και κατά την οποία η εικόνα της υπέστη ζημιά.

Τις ζημιές που υπέστη η κυβέρνηση εξαιτίας της εμπλοκής με την επένδυση στις Σκουριές και την απειλή της Eldorado ότι θα αποχωρήσει από την Ελλάδα, την νέα καθυστέρηση στο Ελληνικό, το τεράστιο θέμα από τη ρύπναση του Σαρωνικού και τις αποδεδειγμένες κυβερνητικές ολιγωρίες, αλλά και την επισήμως παραδεδεγμένη υστέρηση στα δημόσια έσοδα, το κυβερνών κόμμα επιχείρησε να αντισταθμίσει με την επιστράτευση αμφιλεγόμενων δημοσκοποίσεων.

Κατά τα πρότυπα του Μαξίμου, η Κουμουνδούρου εξέδωσε non paper για να υποστηρίξει ότι «έχει αρχίσει να ανατρέπεται το επικοινωνιακό αφήγημα της δημοσκοπικής υπεροχής της ΝΔ, «αλλάζει το πολιτικό κλίμα».

Κάνοντας λόγος για «μία σειρά μετρήσεων», το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ που είχε την ευθύνη της διακίνησης του εν λόγω non paper, αναμειγνύει ευρήματα διαφορετικών εταιριών δημοσκοπήσεων, μια τουλάχιστον από τις οποίες, η Common View, εμφανίζεται για πρώτη φορά και σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται από τη ΝΔ δεν διαθέτει καμία πιστοποίηση από τους θεσμοθετημένους φορείς της Πολιτείας ή του κλάδου των εταιρείων που διεξάγουν έρευνες ούτε κάποιο εχέγγυο αξιοπιστίας.

Το κύριο βάρος της σχετικής επιχειρηματολογίας του non paper δίνεται στη δημοσκόπηση της ΚΑΠΑ Research, σύμφωνα με την οποία στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ διατηρεί μεν το προβάδισμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ κατά 6,1 μονάδες (22,7 % έναντι 16,6% του ΣΥΡΙΖΑ), αλλά παρατηρείται κάμψη της δυναμικής της και αύξηση αυτής του ΣΥΡΙΖΑ, αφού στην προηγούμενη μέτρηση του Ιουνίου η διαφορά ήταν 7 μονάδες (ΝΔ 23,2%, ΣΥΡΙΖΑ 16,2%).

Παράλληλα, το non paper αναφέρεται και... χρησιμοποιεί και μια άλλη δημοσκόπηση, της εταιρίας Common View, η οποία κατά το παρελθόν έχει καταλήξει σε διάφορα ευφάνταστα δημοσκοπικά ευρήματα, σύμφωνα με την οποία η διαφορά αγγίζει τα όρια του στατιστικού λάθους, με τον ΣΥΡΙΖΑ να συγκεντρώνει το 24% των προτιμήσεων και τη ΝΔ το 27%.

«Η παρέα του Μεγάρου Μαξίμου για μεγάλο διάστημα κατήγγειλε συλλήβδην τις εταιρείες δημοσκοπήσεων», σχολίαζαν σχετικά πηγές της Πειραιώς. «Τώρα βγάζει non paper χρησιμοποιώντας στοιχεία μιας άγνωστης εταιρείας εκτός συστήματος πιστοποίησης, εκτός ΣΕΔΕΑ, εκτός οποιουδήποτε έλεγχου, χωρίς καμία παρουσία και εκπροσώπηση», προσθέτουν.

Παρέμβαση ΝΔ στο ΕΣΡ

«Η προπαγάνδα τους δεν έχει όρια», τόνιζαν και λίγο αργότερα η Νέα Δημοκρατία έκανε παρέμβαση στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) με στόχο τη διασφάλιση της νομιμότητας στη διεξαγωγή και τη δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων άσκησε.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της ΝΔ:
«Το θέμα έθεσε, με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Ε.Σ.Ρ. κ. Αθανάσιο Κουτρουμάνο, ο Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου κ. Μιχάλης Μπεκίρης, μετά τη δημοσιοποίηση δημοσκόπησης από την εταιρία «Commonview».

Επισημαίνεται ότι, με βάση το νόμο 3603/2017, «προκειμένου να είναι νόμιμη η δημοσιοποίηση μιας δημοσκόπησης, επιβάλλεται, μεταξύ άλλων, η αναφορά του αριθμού εγγραφής του φορέα που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων» και υπογραμμίζεται ότι, «από έναν πρόχειρο έλεγχο στα αρχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Ε.Σ.Ρ., σύμφωνα με το νόμο, προκύπτει ότι η εν λόγω εταιρεία δεν περιλαμβάνεται στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων».

Καταλήγοντας, ο κ. Μπεκίρης ζητά από το Ε.Σ.Ρ. να επιληφθεί της υπόθεσης και να πράξει τα δέοντα «προκειμένου να ελεγχθεί η προέλευση της εν λόγω εταιρείας και η τυχόν παραβίαση των όρων δημοσιότητας και διαφάνειας που θέτει το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις δημοσκοπήσεις».