Η ενέργεια αυτή των Σοβιετικών θεωρείται η πρώτη πράξη του «Ψυχρού πολέμου» που ακολούθησε μέχρι το 1989, καθώς πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι η πρώτη παρόμοια ενέργεια είναι ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος (1946-1949), όπου όμως εκεί δεν είχαμε άμεση Σοβιετική εμπλοκή, σε αντίθεση με τον αποκλεισμό του Βερολίνου, όπου εκεί υπήρξε ευθεία εμπλοκή των Σοβιετικών εναντίον των τριών Δυτικών (πρώην) συμμάχων τους.