Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη Belh@rra στο νερό (ΒΙΝΤΕΟ)

 
μπελχαρα

Ενημερώθηκε: 31/10/22 - 17:13

Περίπου μια εβδομάδα απομένει μέχρι οι καταπακτές ανοίξουν και η δεξαμενή στο ναυπηγείο του Λοριάν αρχίσει να γεμίσει με νερό, ώστε η πρώτη φρεγάτα Belh@rra ποντιστεί στα νερά του Ατλαντικού.

Συμφωνα με το ρεπορταζ του Γ.Σιδερη στην ιστοσελιδα 'Ηellas Journal" , η μικρή πορεία που θα διαγράψει μπορεί να θεωρηθεί ιστορική καθώς το πλοίο με την ανάστροφη πλώρη θ’ απαθανατιστεί για πρώτη φορά εν πλω, μέχρι να δέσει σε μικρή απόσταση στο λιμάνι της ναυπηγικής ζώνης όπου εκεί να συνεχιστούν οι ταχύρρυθμες εργασίες.

Η κατασκευή της πρώτης ψηφιακής φρεγάτας, που προορίζεται για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, ξεκίνησε στις 16 Δεκεμβρίου του 2021 και πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος, το σκαρί στις 7 Νοεμβρίου πέφτει στο νερό. Και αυτό το γεγονός δείχνει τις ταχύρρυθμες εργασίες που είναι σε εξέλιξη, πράγμα που ικανοποιεί απόλυτα το όραμα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες που φτάνουν από το Παρίσι, σε αυτή τη συμβολική τελετή έχει ήδη προσκληθεί και ο Έλληνας υπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν και ο υπουργός παραστεί στο Λοριάν, θα είναι για τον ίδιο η δεύτερη φορά μέσα σ’ έναν χρόνο που θα βρεθεί στη «φωλιά» κατασκευής και των νέων Ελληνικών φρεγατών.

Και θα είναι μια επίσκεψη που έρχεται μόλις λίγες ημέρες μετά την τελετή δεξαμενισμού της φρεγάτας F-601 ΚΙΜΩΝ, στην οποία παραβρέθηκε ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης, ο οποίος είχε την ευκαιρία να συζητήσει πολλά τα οποία αφορούν τις νέες προκλήσεις για το Ναυτικό, τόσο με τον Γάλλο ομόλογό του, όσο και με την ηγεσία της κατασκευάστριας εταιρείας η οποία σαφώς δεν έκρυψε την πρόθεση να συνεχίσουν να θεωρούνται «μνηστήρες» για τον Ελληνικό στόλο.

Αμέσως μετά την πόντιση της Νο1 FDI Amiral Ronarc’h, η δεξαμενή θ’ ανήκει εξ ολοκλήρου στη Νο2 φρεγάτα, δηλαδή την F-601 ΚΙΜΩΝ -FDI Hellenique Navy. Και τότε τα ήδη σχηματοποιημένα block της Ελληνικής Belh@rra θ’ αρχίσουν να δένονται και μεταξύ τους ώστε με την πάροδο του χρόνου, τα κομμάτια να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σκαρί.

Το ήδη σχηματοποιημένο block των περίπου 120 τόνων της Ελληνικής φρεγάτας είναι ένα πλήρες τμήμα του πλοίου, το τμήμα Νο5. Θεωρείται υψίστης σημασίας καθώς αποτελεί ένα από τα κύρια τμήματα του πλοίου. Σε αυτό βρίσκονται το μαγειρείο, καμπίνες πληρωμάτων κι ένας από τους βοηθητικούς χώρους.

Η κατασκευή του block αυτού είχε ξεκινήσει στο ναυπηγείο τον περασμένο Ιανουάριο όπου τα στοιχειώδη δομικά μέρη συγκολλήθηκαν μεταξύ τους για να σχηματίσουν τα πέντε προσυναρμολογημένα block γάστρας τα οποία συνθέτουν το τμήμα. Πριν το βάψιμο τον Σεπτέμβριο, έχουν τοποθετηθεί σωλήνες, καθίσματα, διαφράγματα και κάποιος εξοπλισμός.

Το επόμενο βήμα εκκινεί από την 7η Νοεμβρίου, όταν αυτό το τμήμα θα συναρμολογηθεί με τα άλλα blocks κι όλα μαζί περάσουν στη στεγασμένη δεξαμενή.

Η ώρα του Sea Fire…



Την στιγμή που στο Λοριάν οι διαδικασίες ναυπήγησης των δυο πρώτων φρεγατών προχωρούν, στην άλλη πλευρά της Γαλλίας η οποία βρέχεται από τη Μεσόγειο, δίπλα στην πόλη της Τουλόν έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και καιρό οι δοκιμές στην «καρδιά» του συστήματος Sea Fire.

Το πανίσχυρο ραντάρ που θεωρείται το game changer σημείο του νέου πλοίου, φέρει τα κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα και ο πύργος αυτός, από την 7η Νοεμβρίου αναμένετε ότι θα «κουμπώσει» στην Νο1 FDI. Εκεί το εξειδικευμένο προσωπικό, τόσο του ναυπηγείου, όσο των εταιρειών που ανέπτυξαν την τεχνολογία στο ραντάρ και το σύστημα μάχης, αλλά και οι Γάλλοι αξιωματικοί του ναυτικού, δεν θα ησυχάσουν αν δεν διαπιστώσουν ότι όλα βαίνουν καλώς με τον πανίσχυρο πύργο που πρόκειται να δεσπόζει στο μέσω και λίγο πιο μπροστά σε κάθε Belh@rra.

Ραντάρ Sea Fire & σύστημα μάχης Setis, είναι το μακρύ δόρυ των Belh@rra. Οι επίπονες δοκιμές στα σύγχρονα «μάτια» της φρεγάτας είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου, τον Σεπτέμβριο του 2019.

Μάλιστα το πρωτότυπο ραντάρ είχε τοποθετηθεί σε σταθερή βάση στην ακτή δοκιμών, με τους υπεύθυνους του προγράμματος και υπό το βλέμμα του Γαλλικού ναυτικού, να γίνονται έλεγχοι σε όλους τους αισθητήρες, τα ηλεκτρονικά, το software του ραντάρ κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες προκύπταν καθημερινά.

Η πιστοποίηση στα συστήματα είχε έρθει με αργό και σταθερό ρυθμό και μάλιστα τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε η πλήρης ενεργοποίηση του ραντάρ.

Ο Εκτελεστικός αντιπρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας, ενώπιο του Έλληνα Α/ΓΕΝ προ ημερών είχε σημειώσει αναφερόμενος στις ηλεκτρονικές και μαχητικές ικανότητες του πλοίου «οι FDI είναι μια από τις λίγες φρεγάτες ικανές να προστατεύουν αποτελεσματικά μονάδες ή περιοχές υψηλής αξίας στη θάλασσα, παράκτιες εγκαταστάσεις, πόλεις και ελληνικά νησιά χάρη στις εξαιρετικές της ικανότητες.»

Και αυτό έρχεται ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας AESA που είναι το ραντάρ πολλαπλών ρόλων καθώς όπως υποστηρίζεται από τους κατασκευαστές είναι ικανό «ν’ αποκαλύψει» ακόμη και ένα πτητικό μέσω με ιδιαίτερα χαμηλό ίχνος, όπως είναι δηλαδή τα stealth αεροσκάφη.

Ικανό να παρακολουθεί 800 στόχους, να βλέπει μακριά σε απόσταση άνω των 300 χλμ στον αέρα και περισσότερο από 80 στην θάλασσα, το Sea Fire είναι το ραντάρ πολλαπλού ρόλου που φέρνει τα πάνω κάτω στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου, ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα μάχης Setis είναι ο «εγκέφαλος» των φρεγατών κλάσης «ΚΙΜΩΝ», που δίνουν εντολές στα όπλα του πλοίου για να ξεκαθαρίσουν το τοπίο…

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ