ΕΛΚΑΚ: Νέα πρόσκληση RFI για «Τακτικό Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης» (UCAV) για να δοκιμαστεί στην άσκηση «Παρμενίων’25»

 
 Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας

Ενημερώθηκε: 24/09/25 - 15:54

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Νέα «πρόσκληση προκαταρκτικής διαβούλευσης» (RFI) για την ανάπτυξη «Τακτικού Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος» (UCAV – ΝΑΤΟ Class I) προκήρυξε και δημοσιοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ), που, μεταξύ των άλλων, περιλαμβάνει και συμμετοχή του στη μεγάλη, εθνική, διακλαδική, άσκηση μετά στρατευμάτων «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ-25».

Όπως έγινε γνωστό από το ΕΛΚΑΚ, η διαβούλευση αυτή στοχεύει στην «…ανίχνευση και χαρτογράφηση των δυνατοτήτων του εγχώριου οικοσυστήματος αμυντικής καινοτομίας σε σχέση με πρωτότυπα συστήματα UCAV που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL ≥ 8). Στην πραγματοποίηση επιδείξεων δυνατοτήτων σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, με σκοπό την αξιολόγηση της εν δυνάμει επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων…»

Και προστίθεται: «Η ανάπτυξη UCAV μικρού μεγέθους συνδυάζει χαμηλό κόστος απόκτησης και λειτουργίας με υψηλή επιχειρησιακή αξία, όπως έχει αποδειχθεί στο σύγχρονο πεδίο επιχειρήσεων. Στο ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρησιακό περιβάλλον της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, τα συστήματα αυτά αποτελούν πολλαπλασιαστή ισχύος, προσφέροντας δυνατότητες επιτήρησης, αναγνώρισης, στοχοποίησης και προσβολής στόχων με ταχύτητα και ακρίβεια, ενισχύοντας την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων στο σύγχρονο πεδίο μάχης.» τονίζεται πάντα από το ΕΛΚΑΚ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προαναφερθείσα διαδικασία περιλαμβάνει δύο τυπικές φάσεις:

--- Α’ Φάση: Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής έως Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025, ώρα 15:00.

--- Β’ Φάση: Διαβούλευση και επιδείξεις, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, στο πλαίσιο της άσκησης ΤΑΜΣ «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ-25» (11–14 Νοεμβρίου 2025).

Πρόκειται για μία εξαιρετικά έξυπνη κίνηση και διαδικασία, καθώς με τον τρόπο αυτό, έρχονται κοντά και «επί του πεδίου», οι δύο πλευρές, αφενός οι Ένοπλες Δυνάμεις, ως δυνητικός χρήστης του κάθε τέτοιου συστήματος, και αφετέρου ο κάθε κατασκευαστής του κάθε συστήματος (των UCAV, στη συγκεκριμένη περίπτωση) που έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει το σύστημά του σε πραγματικές επιχειρησιακές συνθήκες αλλά και να δεχτεί τις όποιες – τυχόν – θετικές ή αρνητικές παρατηρήσεις του μελλοντικού δυνητικού χρήστη και να προβεί στις απαραίτητες αλλαγές.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ