Φ/Γ «ΚΙΜΩΝ»: Μερικές ενδιαφέρουσες «λεπτομέρειες» μετά το χαμήλωμα των φώτων της τελετής

 
Φ/Γ «ΚΙΜΩΝ»: Μερικές ενδιαφέρουσες «λεπτομέρειες» μετά το χαμήλωμα των φώτων της τελετής

Πηγή Φωτογραφίας: Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης

Ενημερώθηκε: 21/12/25 - 17:13

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Όταν έσβησαν τα φώτα της τελετής της ονοματοδοσίας και υψώσεως της Ελληνικής Σημαίας στη νέα «ψηφιακή» φρεγάτα τύπου FDI-HN «ΚΙΜΩΝ» (F-601) στις 18 Δεκεμβρίου 2025, στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας, παρουσία των Υπουργών Αμύνης Ελλάδος και Γαλλίας κ. Νίκου Δένδια και κυρίας Κατρίν Βοτρέν αντιστοίχως και επιστρέψαμε στη βάση μας μετά από ένα κοπιαστικό ταξίδι, μπορούμε να παραθέσουμε μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία – «λεπτομέρειες» του σκάφους, όπως είχαμε την ευκαιρία να πληροφορηθούμε επιτοπίως.

--- Η προαναφερθείσα παράδοση αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τη Naval Group, η οποία θα παραδώσει στην Ελλάδα – ως γνωστόν – άλλες τρεις φρεγάτες FDI-HN, τέσσερις συνολικώς. «Η παράδοση της πρώτης FDI για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, HS “KIMON”, αποτελεί σημαντικό ορόσημο στη συνεργασία μας με την Ελλάδα. Είναι τιμή μας να θέτουμε την τεχνογνωσία μας στην υπηρεσία της κυριαρχίας και της ναυτικής υπεροχής του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, μέσω των φρεγατών FDI, οι οποίες προσφέρουν πολύ υψηλού επιπέδου δυνατότητες σε όλους τους τομείς της μάχης.» τόνισε χαρακτηριστικώς ο κ. Πιέρ – Ερίκ Πομμελλέ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Naval Group.

--- Η πρώτη αυτή παράδοση στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε μόλις δύο μήνες μετά την παράδοση της πρώτης FDI-FR στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό (Marine Nationale).

--- Οι επόμενες δύο φρεγάτες για το ΠΝ θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2026, ενώ η τέταρτη FDI-HN, που αποτελεί την ενεργοποίηση της option της αρχικής συμβάσεως, και η οποία παραγγέλθηκε τον Νοέμβριο του 2025, θα παραδοθεί σε τρία χρόνια (2028)

--- Συμφώνως με υψηλόβαθμη ελληνική πηγή, που για προφανείς λόγους επιθυμεί τη διατήρηση της ανωνυμίας της, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της ιστοσελίδος μας www.thepressroom.gr μας επιβεβαίωσε ότι η τέταρτη ελληνική φρεγάτα που τώρα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ναυπηγήσεώς της, καθώς παραγγέλθηκε επισήμως μόλις τον περασμένο μήνα, είναι στην πραγματικότητα η τρίτη γαλλική φρεγάτα του γαλλικού προγράμματος, που όπως έχει δηλώσει η υπουργός Αμύνης κυρία Βοτρέν οι παραδόσεις των υπολοίπων θα πάνε για μετά το 2030, προφανώς για λόγους οικονομίας. Επομένως, για άλλη μία φορά στέκεται τυχερό το ΠΝ καθώς θα «πάρει» τη σειρά ενός γαλλικού σκάφους, όπως έγινε και με τη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» που ήταν στην πραγματικότητα η δεύτερη στη σειρά γαλλική φρεγάτα του προγράμματος.

--- Το ΠΝ έχει επίσης αναθέσει στη Naval Group την αρχική σύμβαση για την εν συνεχεία υποστήριξη (Follow-On-Support/FOS) των φρεγατών FDI-HN κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους. Οι εργασίες συντηρήσεως και αναβαθμίσεως θα πραγματοποιηθούν σε στενή συνεργασία μεταξύ της Naval Group, της ελληνικής θυγατρικής της Naval Group Hellas, και των τοπικών βιομηχανικών εταίρων τους, που είναι περισσότερες από 70 ελληνικές εταιρείες. .

--- Για την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού προγράμματος, «η Naval Group αξιοποιεί τη μοναδική της εμπειρογνωμοσύνη για να αναπτύξει μια σύγχρονη, υψηλής απόδοσης διαδικασία κατασκευής με βελτιστοποιημένους χρόνους κατασκευής, που θα επιτρέπει την παραγωγή δύο πλοίων ετησίως.» σημειώνεται από τους κατασκευαστές.

--- Η τοποθέτηση του ενιαίου ιστού PSIM πάνω από τη γέφυρα στην πρώτη ελληνική FDI-HN «ΚΙΜΩΝ» πραγματοποιήθηκε ένα μήνα μετά από την καθέλκυσή της, στη δεύτερη FDI-HN «ΝΕΑΡΧΟΣ» μία εβδομάδα μετά την καθέλκυσή της και στην τρίτη FDI-HN «ΦΟΡΜΙΩΝ» μόλις 2 μέρες μετά από την καθέλκυσή της.

--- Η Φ/Γ «ΚΙΜΩΝ» είναι το πρώτο σκάφος του ΠΝ, το οποίο διαθέτει σύστημα ασφαλούς χειρισμού ελικοπτέρου RAST της εταιρείας Curtiss Wright (αυτό το λευκό που φαίνεται στο δάπεδο, κάτω από τα πόδια του πληρώματος, εντός του υποστέγου ελικοπτέρου) με το εικονιζόμενο τρόλλεϋ για ελικόπτερα τύπου MH-60R της Διοικήσεως Αεροπορίας Ναυτικού. Το προαναφερθέν σύστημα εξυπηρετεί την ασφάλιση του ελικοπτέρου κάτω από συνθήκες έντονου κυματισμού και στην ταχεία και δέσμια είσοδο/έξοδο αυτού από/στο υπόστεγο. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα αυτό αποτελεί μία ακόμη διαφορά μεταξύ των FDI-HN (που το διαθέτουν) και των FDI-FR που δεν το διαθέτουν, καθώς οι γαλλικές διαθέτουν το Helicopter Deck Handling System της Naval Group για τα γαλλικά ελικόπτερα NH90 NFH Caiman. Επίσης, στην οροφή του υποστέγου υπάρχει και μία γερανογέφυρα που θα χρησιμοποιείται για την αλλαγή πτερυγίων και κινητήρων του φερόμενου ελικοπτέρου! Εκεί επίσης υπάρχει και ο διαμορφούμενος ξεχωριστός χώρος για το drone – ελικόπτερο S-100, ενώ μολονότι το ίδιο το υπόστεγο είναι άνετο για τη φιλοξενία ενός ελικοπτέρου 11 τόνων, εντούτοις το κατάστρωμα από/προσνηώσεων μπορεί να αντέξει την προσνήωση ενός ελικοπτέρου της κατηγορίας των 15 τόνων!

--- Τα δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα Lionfish των 20 mm του σκάφους, εδώ στη φωτογραφία διακρίνεται το πρυμναίο στην κορυφή του υποστέφου, δίπλα στο σύστημα RAM, διαθέτει ένα πλαίσιο γύρο από την κάννη του για τη μείωση του ΗΜ ίχνους, ενδεικτικό της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει στη σχεδίαση του ΗΜ αποτυτώματος του σκάφους, που με τη σειρά του βελτιώνει την απόδοση των αισθητήρων.

--- Τέλος, για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο πρώτος κυβερνήτης της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» (ή «κυβερνήτης παραλαβής του σκάφους» κατά τη ναυτική μας παράδοση) είναι ο Αντιπλοίαρχος Ιωάννης Κιζάνης ΠΝ, είναι ο Αρχηγός της Τάξεως του 2000 της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ενώ ο Ύπαρχος (νέος) Αντιπλοίαρχος Λιούλης ΠΝ (ΣΝΔ-2004) είναι ο γιός του κυβερνήτη της φρεγάτας «ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ» στην κρίση των Ιμίων (1996) τότε Αντιπλοιάρχου Ιωάννη Λιούλη ΠΝ, αμφότεροι πολύ έμπειροι αξιωματικοί με μακρά σταδιοδρομία σε πλοία επιφανείας του Στόλου.

--- Ο Πλοίαρχος Σαλιάρης ΠΝ, ο οποίος για μακρό διάστημα ήταν ο δεύτερος στην ιεραρχία στο Ναυτικό Κλιμάκιο Λοριάν του ΠΝ, αναμένεται λίαν συντόμως να επιστρέψει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος και να αναλάβει σημαντική Διοίκηση ανάλογη του βαθμού του στη δομή του Αρχηγείου Στόλου.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ