Συμμετοχή των 337 και 340 Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος TLP 2024 του ΝΑΤΟ στην Ισπανία – Μία αποστολή με πολλαπλά «μηνύματα»

 
Με προσωπικό και αεροσκάφη από δύο πολεμικές Μοίρες, της 337 και 340 Μοίρες, συμμετείχε η Πολεμική Αεροπορία στην πρώτη εκπαιδευτική σειρά αέρος για το 2024, του πασίγνωστου εκπαιδευτικού προγράμματος TLP του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιείται – ως γνωστόν – στην Αεροπορική Βάση Los Llanos του Αλμπαθέντε (Albacete) της Ισπανίας.

Ενημερώθηκε: 14/02/24 - 13:49

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Με προσωπικό και αεροσκάφη από δύο πολεμικές Μοίρες, της 337 και 340 Μοίρες, συμμετείχε η Πολεμική Αεροπορία στην πρώτη εκπαιδευτική σειρά αέρος για το 2024, του πασίγνωστου εκπαιδευτικού προγράμματος TLP του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιείται – ως γνωστόν – στην Αεροπορική Βάση Los Llanos του Αλμπαθέντε (Albacete) της Ισπανίας. 

Το γεγονός αυτό από μόνο του, σηματοδοτεί, όπως θα δούμε στη συνέχεια, μία σημαντική εκτίμηση για το πολύ υψηλό επίπεδο λειτουργίας και δράσεως της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, όπως είναι αυτό σήμερα, εκπέμποντας ταυτόχρονα και ανάλογα «μηνύματα», τόσο προς το εσωτερικό, όσο και – κυρίως αυτό – προς το εξωτερικό.

Η φετινή εκπαίδευση του «Τακτικού Προγράμματος Ηγεσίας» (Tactical Leadership Program/TLP) πραγματοποιήθηκε το διάστημα από Δευτέρα 22 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024, με τη συμμετοχή της ιστορικής 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγος Μάχης (110 ΠΜ) από την Αεροπορική Βάση Λάρισας και της 340 Μοίρα της 115 ΠΜ από την Αεροπορική Βάση Σούδας. Για τον σκοπό αυτό, το προαναφερθέν διάστημα των τριών εβδομάδων, μεταστάθμευσαν 3 αεροσκάφη F-16C/D Block.52+ της 110ΠΜ και 3 του ίδιου τύπου της 115 ΠΜ, με ανάλογο ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό.

«Κατά τη διάρκεια της εκπαιδεύσεως, οι ελληνικές Μοίρες, ανέλαβαν αποστολές σύμφωνες με τον ρόλο τους, τόσο σε Εθνικό όσο και σε ΝΑΤΟϊκό πλαίσιο, με σκοπό την εξοικείωση και τη διαλειτουργικότητα του προσωπικού, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις διαδικασίες του ΝΑΤΟ», όπως σημειώνεται από το ΓΕΑ.

Στην εν λόγω Εκπαιδευτική Σειρά, πλην της Ελλάδος, συμμετείχαν οι Πολεμικές Αεροπορίες της Γαλλίας με αεροσκάφη Rafale, της Ελβετίας με F-18, της Ισπανίας με Eurofighter και F-18, της Ιταλίας με Eurofighter και ελικόπτερα ΗΗ-101 και της Τσεχίας με JAS-39 Gripen.

Για την ελληνική συμμετοχή δύο παρατηρήσεις:

Πρώτο, είναι η πρώτη φορά που η ΠΑ εκπροσωπείται σε αυτό το πολύ υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΝΑΤΟ με πτητικά μέσα και προσωπικό από δύο πολεμικές Μοίρες ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Το γεγονός αυτό έχει να κάνει ασφαλώς με την ύφεση στην τουρκική παραβατικότητα που παρατηρείται στο Αιγαίο τους τελευταίους μήνες, επομένως και κατ’ αντιστοιχία και τη «χαμηλή» από αριθμητικής πλευράς, ελληνική αντίδραση, που δεν απογειώνει τα μαχητικά ετοιμότητος (readiness) για να αναχαιτίσει τα «άγνωστα ίχνη». Μειωμένη αισθητά η απειλή, μειωμένη αισθητά και η αντίδραση προς αντιμετώπισή της. Επομένως απομένει χρόνος, προσωπικό και αεροσκάφη για τέτοιου είδους υψηλού επιπέδου εκπαίδευση. Και η ΠΑ πάντα διακρίνεται για δύο στοιχεία: Ικανότητα προνοείν και δυνατότητα εκμεταλλεύσεως των ευκαιριών, που δεν ξέρεις πότε και αν δοθούν ξανά στο μέλλον. Επομένως, ΤΩΡΑ με αυτήν την ύφεση στο Αιγαίο, παρέχεται μιας πρώτης τάξεως ευκαιρίας να περάσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι νέοι πιλότοι αλλά και τεχνικοί στο έδαφος, τα αντίστοιχα σχολεία αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες.

Δεύτερο, η 340 Μοίρα, με κωδικό κλήσεως «Αλεπού», είναι αυτή που πριν από πολύ λίγο καιρό ξεκίνησε να παραλαμβάνει και να εκπαιδεύεται με τα καινούργια, αναβαθμισμένα από την ΕΑΒ, μαχητικά F-16V Viper. Φανταστείτε δηλαδή μία πολεμική Μοίρα και έναν διοικητή (αλλά και όλο το προσωπικό της ασφαλώς), που ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ κάνουν τα εξής:

--- Παραλαμβάνουν και εκπαιδεύεται το προσωπικό σε μία νέα πολύ πιο προηγμένη έκδοση του F-16, την πιο προηγμένη αυτή τη στιγμή παγκοσμίως.

--- Εκτελούν τα προγραμματισμένα καθήκοντα ως Μοίρα (readiness, σε επίπεδο Μονάδος, μετασταθμεύσεις σε προωθημένα αεροδρόμια κλπ).

--- Αποστολή μετασταθμεύσεως για τρεις εβδομάδες τριών από τα παλαιότερα αεροσκάφη της με το αναλογούν ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό για να εκπαιδευτεί στην κορυφαία εκπαιδευτική δραστηριότητα του ΝΑΤΟ.

--- Συνέχιση της εκπαιδεύσεως του προσωπικού με την παλαιά έκδοση του F-16, που και αυτή σταδιακώς, «μπαίνει στην ΕΑΒ για να αναβαθμιστεί.

Επαναλαμβάνουμε. Όλα αυτά ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ!

Και χωρίς να θέλουμε να παινέψουμε την ΠΑ, γιατί δεν το έχει φυσικά ανάγκη, εκτιμούμε ότι δεν μπορούν πολλές πολεμικές αεροπορίες παγκοσμίως, να λειτουργούν έτσι, με αυτούς τους ρυθμούς, που για μας εδώ – τα στελέχη της ΠΑ – είναι απλά…«συνηθισμένοι»!

Συγχαρητήρια λοιπόν στο προσωπικό της ΠΑ, αλλά και στις ηγεσίες της, τον προηγούμενο Αρχηγό ΓΕΑ Πτέραρχο (Ι) ε.α. Θεμιστοκλή Μπουρολιά, που το αποφάσισε και τον σημερινό Αντιπτέραρχο (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη που το υλοποίησε, γιατί η ηγεσία πρέπει να έχει – και έχει – συνέχεια για τέτοια θέματα, με την έγκριση του ΓΕΕΘΑ ασφαλώς.

Ενδεικτικό δε της σεμνότητος που διακρίνει τους Έλληνες Αεροπόρους διαχρονικώς, είναι και το γεγονός ότι όλα αυτά τα σημαντικά που απορρέουν από τη φετινή ταυτόχρονη συμμετοχή δύο πολεμικών Μοιρών στο πρόγραμμα TLP 2024 του ΝΑΤΟ, είναι και το γεγονός ότι δεν γίνεται ουδεμία, επίσημη ή ανεπίσημη, αναφορά στην ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της.

Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…

Και μάλλον ΠΟΛΛΟΙ κατάλαβαν, κυρίως εκτός Ελλάδος!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ