Δίχτυ προστασίας στη φοροδιαφυγή

 
Δίχτυ προστασίας στη φοροδιαφυγή

Ενημερώθηκε: 24/09/16 - 18:54

Αρθρογράφος: Θύμιος Λυμπερόπουλος

Η νέα τάξη πραγμάτων στην παγκόσμια οικονομία, άνοιξε το δρόμο για την καθιέρωση των καρτέλ και του ολιγοπωλίου. Οι πολυεθνικές εταιρίες ''εισβάλουν'' στις τοπικές αγορές και με τη βοήθεια νεοφιλελεύθερων πολιτικών ''σκοτώνουν'' τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους.

Με το N.4093/12 (εμπνευστής-δημιουργός ,ο ''κύριος εργαλειοθήκη'' Κωστής Χατζηδάκης) «άνοιξε» το μεταφορικό έργο και με οχήματα κάτω των 9 θέσεων εις βάρος των παραδοσιακών μεταφορέων με τα δημοσίας χρήσεως ταξί. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις (από τον Μιχάλη Παπαδόπουλο) που ακολούθησαν παρά την προσπάθεια που κατεβλήθη να οριοθετηθεί επ ακριβώς ο ρόλος των μεταφορικών μέσων και επιχειρήσεων, αυτό δεν επετεύχθη .

Αυτή η αδράνεια της Πολιτείας, έστρωσε το δρόμο στην αμερικάνικη εταιρία Uber η οποία πραγματοποιεί παράνομες μεταφορές χρησιμοποιώντας μη επαγγελματίες οδηγούς και μη εγκεκριμένα οχήματα. Και το πιο εξοργιστικό είναι ότι αυτή την πειρατεία την διαφημίζει στα ΜΜΕ και στην ιστοσελίδα της, χωρίς να δεχτεί την παραμικρή παρέμβαση από τους αρμόδιους φορείς. Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και δεν αφορά μόνο τον κλάδο των ταξί.

Τα κενά που υπάρχουν στην πιστή εφαρμογή του νόμου οδηγούν σε τεράστια φοροδιαφυγή και ενισχύουν την παραοικονομία. Η τεχνολογία και οι δυνατότητες που παρέχουν οι εφαρμογές της είναι κάτι που πάντα ήθελε και αναζητούσε ο κλάδος των ταξί. Πρέπει όμως να υπηρετούν τον άνθρωπο και όχι να οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και εν τέλει σε αφανισμό ενός ολόκληρου κλάδου, ο οποίος και νόμιμος είναι και υπερφορολογείται, όπως ορίζει η Πολιτεία. Το νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να προστατεύει όλους τους επαγγελματίες, να εξασφαλίζει διαφάνεια στις συναλλαγές και ισονομία για όλους.

Αν υπήρχε ισότητα στα φορολογικά βάρη, ο ελληνικός λαός δεν θα βίωνε αυτή την απάνθρωπη λιτότητα. Το 1,8 δις που ζητούσαν οι δανειστές στην τελευταία αξιολόγηση, είναι τίποτα μπροστά στα ποσά που έχουν κερδίσει οι νεοφιλελεύθεροι ΄΄ νταβατζήδες΄΄ από την φοροδιαφυγή.

Επιτέλους, η Πολιτεία θα πρέπει να βρει τρόπο να προστατέψει όλους τους επαγγελματίες από τους ΄΄καρχαρίες΄΄ της φοροδιαφυγής. Ενεργοποιήστε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, επανδρώστε τα αρμόδια τμήματα, βελτιώστε το νομοθετικό πλαίσιο , επαναφέρετε τη δικαιοσύνη στην οικονομία και στην αγορά. Από τον Δεκέμβριο του 2014 μέχρι και σήμερα ενημερώνουμε με στοιχεία και αποδείξεις , κάθε αρμόδια αρχή της χώρας ( υπουργεία, δικαιοσύνη, αστυνομια) για την παράνομη δράση της Uber στην Ελλάδα.

Κανένα αποτέλεσμα. Πως ερμηνεύεται αυτή η ανοχή; Ποιος και γιατί ενισχύει την παραοικονομία; Ποιος κερδίζει από την φοροδιαφυγή; Ποιος άπλωσε δίχτυ προστασίας στα παράνομα σχέδια μιας εταιρίας που έχει καταδικαστεί για την δράση της σε κάθε χώρα –εκτός από την Ελλάδα- που δραστηριοποιήθηκε;