Έσσεξ - «φορτηγό της φρίκης»: Κύκλωμα διακινητών αναζητά η βρετανική αστυνομία

 
Έσσεξ - «φορτηγό της φρίκης»: Κύκλωμα διακινητών αναζητά η βρετανική αστυνομία

Ενημερώθηκε: 25/10/19 - 14:05

Εντατικές έρευνες διενεργούν οι βρετανικές αρχές για την διαλεύκανση του εγκλήματος με θύματα 39 μετανάστες από την Κίνα.

Οι υποψίες στρέφονται σε μία κινεζική συμμορία σωματεμπορίας, που δρα στη χώρα, και η οποία είναι γνωστή με το όνομα Snakeheads (κεφάλια φιδιών). Οι αρχές δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει επισήμως το πώς ακριβώς πέθαναν. Σύμφωνα ωστόσο με βελγικές πηγές εκτιμάται ότι ήταν παγιδευμένοι τουλάχιστον 10 ώρες σε θερμοκρασίες που έφταναν έως και τους -25 βαθμούς Κελσίου.

Έντονη είναι η αντίδραση του Πεκίνου, μέσω των κρατικών μέσων ενημέρωσης. Κατηγορούν τη Βρετανία και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που εμπλέκονται στην υπόθεση, πως δεν έπραξε τα δέοντα για να προστατεύσει αυτούς τους ανθρώπους και καλούν το Λονδίνο να αναλάβει τις ευθύνες του.

«Μία τόσο σοβαρή ανθρωπιστική καταστροφή έλαβε χώρα κάτω από το βλέμμα των Βρετανών και των Ευρωπαίων» γράφει στο editorial της η Global Times. «Είναι ξεκάθαρο ότι η Βρετανία και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους να προστατεύσουν αυτούς τους ανθρώπους από έναν τόσο φριχτό θάνατο» συμπληρώνει και εκφράζει την ελπίδα οι χώρες αυτές να τηρήσουν στο εξής τις δεσμεύσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

To φορτηγό του θανάτου διέσχισε το Κανάλι της Μάγχης δύο φορές μέσα σε μια εβδομάδα, πριν από το φρικιαστικό έγκλημα στο Έσεξ με τους 39 νεκρούς μετανάστες κινεζικής καταγωγής. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Daily Mail», το φορτηγό-ψυγείο είχε κάνει στάση στα καυτά προσφυγικά περάσματα της Δουνκέρκης (παραμεθόριος πόλη στη γαλλική ακτή της Μάγχης κοντά στα βελγικά σύνορα) και του Καλέ στη Γαλλία, σε τρία ταξίδια που έκανε στο Βέλγιο προτού φτάσει στο λιμάνι του Ζεεμπρούγκε.

Τα νέα στοιχεία ενισχύουν τις υποψίες ότι το φορτηγό το οποίο νοικιαζόταν έναντι 250 λιρών την εβδομάδα, μπορεί να έχει χρησιμοποιηθεί επανειλημμένως από δουλεμπόρους. Κι ενώ ενισχύονται οι φόβοι ότι οι δουλέμποροι έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο φορτηγό ουκ ολίγες φορές για να περάσουν παράνομα μετανάστες στη Βρετανία, οι αρχές συνεχίζουν την ανάκριση του 25χρονου Μο Ρόμπινσον, οδηγό του φορτηγού μέσα στο οποίο βρέθηκαν 39 πτώματα Κινέζων.

Έσσεξ

Από την πορεία των ανακρίσεων πολλά από τα αρχικά δεδομένα αναθεωρούνται μετά τον ενδελεχή έλεγχο του χρονοδιαγράμματος που ακολούθησε η πρώτη νταλίκα, η οποία μετέφερε το βαγόνι με τους 39 ανθρώπους. Η αρχική ανακοίνωση της αστυνομίας του , πως η νταλίκα με τους παράνομους μετανάστες μπήκε σε βρετανικό έδαφος από λιμάνι της Ουαλίας, δεν ισχύει.

Μετά από πολιτική πίεση, συνελήφθη ως ύποπτος για ανθρωποκτονία ο οδηγός Μο Ρόμπινσον, ένας 25χρονος βορειοιρλανδός. Από ό,τι φαίνεται ο συλληφθείς οδήγησε την νταλίκα από το ντεπό της εταιρείας μεταφορών, η οποία εδρεύει στην Βόρεια Ιρλανδία. Στόχος του ήταν να την συνδέσει με το φορτίο για το τελευταίο σκέλος της μεταφοράς των δύο βαγονιών, από το Purtfleet του Έσσεξ στον προορισμό τους, την Βόρεια Ιρλανδία. Μισή ώρα μετά σταμάτησε στην κοντινή κωμόπολη Thurrack, όπου και ανακαλύφθηκε το ανθρώπινο φορτίο που μετέφερε. Το βαγόνι με τους 39 ήταν ένα ψυγείο με θερμοκρασία -25 βαθμούς. Οι επιβαίνοντες είχαν προ πολλού παγώσει. Ο Ρόμπινσον συνέδεσε τα δύο βαγόνια της νταλίκας μισή ώρα μόλις πριν ειδοποιήσει τα ασθενοφόρα, γεγονός που ενδέχεται να τον απαλλάξει από την βαριά κατηγορία της ανθρωποκτονίας. Παράλληλα, ο υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας επιβεβαίωσε ότι τα βαγόνια, με άλλη μηχανή, έφυγαν από το λιμάνι της Βάρνας. Το τι συνέβη στην ενδιάμεση διαδρομή από την Βουλγαρία έως το Έσσεξ είναι το ερώτημα που προσπαθούν να διαλευκάνουν οι βρετανικές αρχές.

Η Εθνική Υπηρεσία Καταπολέμησης του Εγκλήματος που χειρίζεται την υπόθεση από κοινού με την αστυνομία του Έσσεξ, εξετάζει το πιθανό ενδεχόμενο ύπαρξης δικτύου διακίνησης μεταναστών. Παράλληλα και η αστυνομία της Βόρειας Ιρλανδίας διενεργεί εξονυχιστικούς ελέγχους. Ένα από τα αδιευκρίνιστα, ακόμη ενδεχόμενα είναι το αν οι 39 μετανάστες επιβιβάστηκαν στην Βουλγαρία ή στη Βόρεια Γαλλία. Η διαλεύκανση αυτής της ανατριχιαστικής υπόθεσης θα απαιτήσει μακροχρόνια έρευνα, υποστηρίζουν πηγές της αστυνομίας.

Γιατί χρησιμοποιούν κοντέινερ-ψυγεία

Ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να χαρτογραφηθεί η πορεία του «κοντέινερ του θανάτου» αλλά και να διακριβωθεί πότε και πώς μπήκαν οι 39 Κινέζοι σε αυτό, αίσθηση προκαλεί η εξήγηση του γιατί οι σπείρες των δουλεμπόρων χρησιμοποιούν αυτού του είδους τα οχήματα για μεταφορές ανθρώπων.

Όπως εξηγεί στην Daily Mail αξιωματούχος των αρχών ασφαλείας «ο λόγος που χρησιμοποιούν κοντέινερ-ψυγεία είναι γιατί ο εξοπλισμός με θερμικές κάμερες που ανιχνεύουν ανθρώπινη παρουσία δεν λειτουργεί σε αυτά τα οχήματα. Είνα πολύ παγωμένα και δεν μπορείς να καταγράψεις την παρουσία κάποιου μέσα σε ένα τέτοιο κοντέινερ».

«Οι δουλέμποροι πρέπει να το γνώριζαν αυτό. Και αυτό δείχνει πόσο πονηροί είναι. Αναζητούν συνεχώς "τρύπες" και αυτό τις περισσότερες φορές καταλήγει σε θύματα» προσθέτει ο ίδιος.

Γιατι οι διακινητές ανθρώπων μεταφέρουν Κινέζους

Η τραγωδία στο Έσεξ αποτελεί άλλον έναν κρίκο σε μια αλυσίδα μεταφοράς Κινέζων στο Ηνωμένο Βασίλειο σε μια πρακτική που συνεχίζεται για χρόνια.

Οι διακινητές στοιβάζουν ανθρώπους - άνδρες και γυναίκες - σε κοντέινερ και στη συνέχεια τους μεταφέρουν με διάφορα οχήματα στους τελικούς προορισμούς τους προκειμένου να τους εκμεταλλευτούν ως σκλάβους σε οίκους ανοχής, σε εταιρείες μασάζ, εστιατόρια και επιχειρήσεις περιποίησης νυχιών.

Σύμφωνα με την ΜΚΟ Salvation Army η Κίνα είναι η τρίτη χώρα καταγωγής ανθρώπων που η οργάνωση βοήθησε για να γλιτώσουν από τα δεσμά της σκλαβιάς.

Πηγές που επικαλείται η εφημερίδα «Daily Mail» αναφέρουν ότι οι άτυχοι μετανάστες ήταν από τη Φουτζιάν, μια φτωχή επαρχία της νοτιοανατολικής Κίνας την οποία ελέγχουν δουλέμποροι, γνωστοί ως «snakeheads» (κεφάλια φιδιών), οι οποίοι χρεώνουν 20 χιλιάδες λίρες για να περνούν λαθρομετανάστες στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω Σερβίας, Ουγγαρίας, Αυστρίας και Γαλλίας