Πυρά μητροπολιτών για γάμο ομόφυλων, τεκνοθεσία και εκκλησιαστική περιουσία

 
MITROPOLITES

Ενημερώθηκε: 16/01/24 - 13:49

Ξεσπάθωσαν κατά του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών οι μητροπολίτες Μεσσηνίας Χρυσόστομος και Λαρίσης Ιερώνυμος. Και οι δύο τάσσονται κατά του γάμου και της υιοθεσίας, ενώ πίσω από την απόφαση της κυβέρνησης ο Λαρίσης εκτιμά οτι πρόκειται για κόλπο της κυβέρνησης ώστε να δημιουργηθεί κάτι ελαφρύ και να δοθεί έτσι η ευκαιρία σε κάποιους να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος μιλώντας την τηλεόραση του ΣΚΑΙ τόνισε πως η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί τον γάμο , ενώ απάντησε και στην πρωτοβουλία Κασσελάκη για τον διαχωρισμό Κράτους -Εκκλησίας.

“Η Εκκλησία έχει ήδη εκπεφρασμένη άποψη για τη μορφή του πολιτικού γάμου. Δεν τον έχει κάνει αποδεκτό, δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτός, καμία άλλη μορφή πολιτικού γάμου. Κυρίως δε, ο γάμος που αφορά τις σχέσεις ομοφυλοφίλων και κυρίως επιμένει ότι αυτός ο γάμος δεν μπορεί να διεκδικήσει δικαιώματα υιοθεσίας και τεκνοθεσίας”τόνισε. Ο κ.Χρυσόστομος αναφέρθηκε και στους κινδύνους της κοινωνίας με το μοντέλο που προωθείται: “Το πρόβλημα είναι ότι προβάλλεται ένα νέο μοντέλο κοινωνίας και οικογένειας”, συνέχισε και πρόσθεσε ότι “εδώ καταβάλλεται μια προσπάθεια νομικής θεσμοθέτησης, νομιμοποίησης ενός τέτοιου μοντέλου, για το οποίο ακόμα δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιες θα είναι οι συνέπειες του στο βάθος της κοινωνίας.

Κάθε μέρα βλέπουμε ανθρώπους που παίρνουν ναρκωτικά. Κάθε μέρα βλέπουμε γύρο μας ανθρώπους που ασκούν βία, κάθε μέρα βλέπουμε ανθρώπους γύρο μας που είναι μεθυσμένοι, αυτό πρέπει να το κάνουμε μοντέλο κοινωνίας και ζωής;”, αναρωτήθηκε ο Σεβασμιώτατος στις επίμονες παρεμβάσεις των δημοσιογράφων ότι τα ομόφυλα ζευγάρια είναι ένα υπαρκτό θέμα στην κοινωνία.Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι σε αυτούς που επιλέγουν να ζήσουν έναν τέτοιο τρόπο ζωής ή και να ζήσουν όπως αυτοί νομίζουν. Αλλά για την Εκκλησία αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτό”, είπε.

Σε ο,τι αφορά τη βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών υποστήριξε:“Κανένας δεν μπορεί να αποκλειστεί από το μυστήριο του Βαπτίσματος. Όταν βαπτίζουμε παιδιά νόθα τα οποία τα βρίσκουμε πολλές φορές στις πόρτες της Εκκλησίας, μπροστά στις εικόνες, δεν μπορούμε να μην βαπτίσουμε τα παιδιά αυτά. Το πρόβλημα για την Εκκλησία δεν είναι να εκδικηθεί αυτούς που επιλέγουν αυτή τη μορφή γάμου, το θέμα για την Εκκλησία είναι ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια μορφή σχέσεως γαμικής έξω από τον παραδοσιακό γάμο”.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την πρόταση Κασσελάκη περί χωρισμού Εκκλησίας-Κράτουςανέφερε:“Ο κ. Κασσελάκης να μην είναι τόσο προπετής διότι δεν γνωρίζει ότι η συμφωνία αυτή του κ. Τσίπρα έχει ακυρωθεί από την Ιεραρχία το 2018 και το 2019 και η ρύθμιση περί της νομοθεσίας του κλήρου έχει πλέον ρυθμιστεί νομοθετικά από τον νόμο Κεραμέως. Ο κ. Κασσελάκης να προσέχει τι λέει, να μην εκτίθεται ο ίδιος και θα έλεγα ο κ. Φάμελλος, ο οποίος είναι ένας έμπειρος πολιτικός, να τον συμβουλεύσει να είναι πιο προσεκτικός σε θέματα θεσμικά".

Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου εξέφρασε την ανησυχία του καθώς όπως επεσήμανε “έτσι όπως είναι το νέος νόμος μου θυμίζει την επανάληψη του ιδίου κόλπου, θα πάμε σε κάτι ελαφρό έτσι ώστε να μας ανοίγει την πόρτα και κάποιοι να μπορούν να διεκδικήσουν καταδίκη της χώρας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο και συνέχεια το όποιο κόμμα και να είναι τότε στην εξουσία να πει ότι καταδικάστηκαν και πρέπει να δώσουμε παραπάνω πράγματα. Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει καμία ανάγκη που πρέπει να διαχειριστεί η υφιστάμενη νομοθεσία διότι δεν θίγεται κανένα δικαίωμα, δεν υπάρχει ανισότητα. Δίνουμε πηγαίους τίτλους σε νομοσχέδια και σε νόμους δημιουργώντας εντυπώσεις, θυμίζω ότι και στο μνημόνιο είχαν τίτλος φοβερούς περί σωτηρίας και ανακούφισης.Αν υπήρχε καταστρατήγηση δικαιώματος, αν υπήρχε προσβολή της οποιασδήποτε ισότητας δεν θα είχαμε νομοθεσία αλλά νομολογία δηλαδή το συμβούλιο της επικρατείας, το αρμόδιο δικαστήριο για να προστατεύει τα δικαιώματα τα συνταγματικώς απονεμημένα θα είχε επέμβει. Για να μην έχει επέμβει λοιπόν το συμβούλιο της επικρατείας για να μην έχουμε νομολογία τέτοια πάει να πει ότι δεν υφίσταται πρόβλημα της συνταγματικότητας καταπάτηση των δικαιωμάτων”..

Κάθετα αντίθετος δήλωσε και για τις παρένθετες μητέρες:“Πάμε λοιπόν να ρυθμίσουμε κάτι το οποίο δεν ξέρω κατά πόσο το έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία και ποιοι και πόσοι το απαιτούν και μάλιστα με όρους που δημιουργούν προβλήματα για την επόμενη μέρα. Και συγκεκριμένα αυτό που αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία της εκκλησίας είναι οι όροι και τα όρια που θα τεθούν στην παρένθετη μητρότητα” .

Μιλώντας για τις γυναίκες που επιθυμούν να γίνουν παρένθετες εθελοντικά σημείωσε:

“Στην παρούσα φάση η παρένθετη μητρότητα επιτρέπεται σε γυναίκα που είναι συγγενής της γυναίκας που έχει το πρόβλημα και δεν μπορεί να τεκνοποιήσει, μπορεί να τεθεί μόνο με όρους εθελοντικός δηλαδή χωρίς να πάρει χρήματα αυτή που θα γίνει παρένθετη μητέρα. Και επιτρέπεται μόνο εφόσον υπάρχουν ιατρικοί και βιολογικοί λόγοι που δεν επιτρέπουν την κυοφορία από την κανονική μητέρα. Με όρους λοιπόν απόλυτου σεβασμού προς το γεγονός της δημιουργίας ενός ανθρώπου που πρόκειται να έρθει στον κόσμο και με όρους σεβασμού στην προσφορά μιας γυναίκας προς μία άλλη. Αυτό φαίνεται ότι σε μελλοντικό βαθμό θα καταστρατηγηθεί, θα έχουμε ακόμη και επί χρήμασι κυοφορίες. Πράγμα το οποίο δημιουργεί μία εμπορευματοποίηση η οποία είναι απαράδεκτη από την εκκλησία της Ελλάδος”.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ