Για να σε φωνάζουν αρχηγό

 
Για να σε φωνάζουν αρχηγό

Ενημερώθηκε: 26/05/16 - 19:43

Η ειλικρίνεια μαζί με τις καλές επικοινωνιακές δεξιότητες είναι οι βασικές αρετές ενός επιτυχημένου ηγέτη, δείχνει νέα παγκόσμια έρευνα της Regus. Στην εν λόγω έρευνα, με τη συμμετοχή 40.000 στελεχών, αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει στο «οπλοστάσιό του» ένας επιτυχημένος ηγέτης, με βασικότερα εκείνα της ειλικρίνειας και της ικανότητας επικοινωνίας.

Επιχειρηματίες και στελέχη από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αξιολόγησαν μία σειρά ποιοτικών χαρακτηριστικών και αρετών, προκειμένου να σκιαγραφήσουν το πορτραίτο ενός ικανού ηγέτη. Η αξιολόγηση έδειξε ότι, εκτός από το βασικό θέμα της ηθικής, οι ηγέτες πρέπει να διαθέτουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στους άλλους, καθώς και την ικανότητα υποκίνησης άλλων ανθρώπων.

Όμως, δεν αρκεί κανείς να ξέρει να πείθει με τα λόγια. Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επιτυχημένοι διευθυντές πρέπει να δείχνουν ότι δεσμεύονται σε αυτά που λένε και να εργάζονται σκληρά. Είναι ενδιαφέρον ότι χαρακτηριστικά, όπως η φιλοδοξία, οι δεξιότητες στο χρηματοοικονομικό τομέα και οι τεχνικές γνώσεις επί του προϊόντος, κατατάσσονται χαμηλότερα στις αξιολογήσεις των στελεχών.

Συγκεκριμένα, τα πέντε σημαντικότερα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένας επιτυχημένος ηγέτης, σύμφωνα με τις απαντήσεις της έρευνας, είναι τα εξής:

Ειλικρίνεια

Καλή επικοινωνία

Δέσμευση

Εμπιστοσύνη

Ικανότητα υποκίνησης ανθρώπων

Στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης διαφέρουν λίγο ως προς τη σειρά και κατατάσσουν στην πρώτη θέση την καλή επικοινωνία, στη δεύτερη θέση την εμπιστοσύνη και στην τρίτη την ικανότητα υποκίνησης ανθρώπων.
Στην πρώτη πεντάδα για τους Έλληνες βρίσκεται, επίσης, η ικανότητα άμεσης αξιολόγησης των καταστάσεων και η δέσμευση.

Η Κατερίνα Μάνου γενική διευθύντρια της Regus σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, σχολίασε: «Η τελευταία μας παγκόσμια έρευνα αποδεικνύει πως οι επιτυχημένοι ηγέτες θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένοι ως προσωπικότητες και να μπορούν να επικοινωνήσουν με τους υπαλλήλους τους και με τον υπόλοιπο κόσμο, προκειμένου να μοιραστούν το όραμά τους και να κινητοποιούν τους ανθρώπους τους. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να έχουν την ικανότητα να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων, ώστε να μπορούν όλοι μαζί να αντεπεξέλθουν στις καλές και στις κακές στιγμές της επιχείρησης».

Η Regus με ένα δίκτυο 2.800 τοποθεσιών σε 106 χώρες και 977 πόλεις, παρέχει υπηρεσίες σε 2,3 εκατομμύρια μέλη της.

Στην Ελλάδα, λειτουργεί από το 1998 και το δίκτυό της περιλαμβάνει τρία σημεία.