Σήμερα το πρωί, της Τρίτης 25/4, αναμένεται η επιστροφή των πρώτων Ελλήνων από το Σουδάν

 
Σήμερα το πρωί, της Τρίτης 25/4, αναμένεται η επιστροφή των πρώτων Ελλήνων από το Σουδάν

Πηγή Φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 25/04/23 - 02:04

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Σήμερα το πρωί, της Τρίτης 25/4, σίγουρα μετά τις 09:00, αναμένεται να προσγειωθεί στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος, το ένα από τα δύο μεταφορικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέροντας στην πατρίδα, όσους από τους 27 συμπατριώτες μας έχουν μεταφερθεί από την σπαρασσόμενη από τον εμφύλιο πόλεμο πρωτεύουσα του Σουδάν Χαρτούμ, στην ασφάλεια της πρωτεύουσας της γειτονικής Σομαλίας Τζιμπουτί!

Ήδη το μεταγωγικό αεροσκάφος C-27 της Πολεμικής Αεροπορίας με Έλληνες από το Σουδάν απογειώθηκε από το Τζιμπουτί λίγο μετά τα μεσάνυχτα με προορισμό το αεροδρόμιο του Ασουάν στην Αίγυπτο.

Με τον τρόπο αυτός θα ολοκληρωθεί με επιτυχία ένας αεροπορικός «Μαραθώνιος» που ξεκίνησε χθες το απόγευμα στις 19:00 με την απογείωση του  αεροσκάφους C-27J Spartan της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (354 ΜΤΜ) από το διεθνές αεροδρόμιο του Ασσουάν στη νότιο Αίγυπτο, που πέταξε προς το Τζιμπουτί. Ένα σκέλος πτήσεως διάρκειας 4,5 ωρών. Ενδεικτικώς να σημειώσουμε ότι στρατιωτικές πηγές μας ενημέρωσαν ότι στις 21:46 ώρα Ελλάδος το C-27J προσγειώθηκε στο Τζιμπουτί.  

Όταν το αεροσκάφος έφτασε στο Τζιμπουτί χρειάστηκε μία περίπου ώρα για τον ανεφοδιασμό του σε καύσιμα, τον έλεγχο και την εν συνεχεία επιβίβαση των συμπατριωτών μας σε αυτό, προτού ξεκινήσει η πτήση επιστροφής προς το αεροδρόμιο του Ασσουάν.

Στο αεροσκάφος αυτό θα επιβαίνει, συμφώνως με τις ως τώρα πληροφορίες, και ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος χθες το απόγευμα έφυγε μαζί με την υπόλοιπη αποστολή, συνοδεύοντάς την, στο πλαίσιο υλοποιήσεως σχετικής αποφάσεως του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μετά από άλλες 4,5 ώρες πτήσεως, στο σκέλος της επιστροφής, το C-27J προσγειώθηκε στο Ασσουάν, για νέο ανεφοδιασμό σε καύσιμα και ολιγόωρη ανάπαυση του πληρώματος, προτού ξεκινήσουν για το τρίτο και τελευταίο σκέλος Ασσουάν – Ελευσίνα διάρκειας περίπου 6 ωρών.

Συνολικώς δηλαδή 15 ώρες πτήσεως, χωρίς να υπολογιστούν και οι ώρες στο έδαφος, για ανεφοδιασμούς, ανάπαυση του πληρώματος κλπ. Επομένως είναι απολύτως φυσιολογικό να υπολογίζεται ως ένας «λογικός», εκτιμώμενος, χρόνος αφίξεως στην Ελευσίνα μετά τις 09:00-10:00 το πρωί της Τρίτης.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ρόλος του Τζιμπουτί είναι καθοριστικής σημασίας για την εύρυθμη εξέλιξη της επιχειρήσεως, καθώς στο έδαφος της Σομαλίας οι Γάλλοι διαθέτουν σε ΜΟΝΙΜΗ βάση ισχυρότατες στρατιωτικές δυνάμεις. Αρκεί να σημειωθεί ότι εκεί εδρεύει μονίμως ένα σύνταγμα της Λεγεώνος των Ξένων, που φέρει την ιστορική ονομασία «13η Ημιταξιαρχία της Λεγεώνος των Ξένων» (13e Demi-Brigade de Legion Etrangere/13e DBLE), ενώ στην περιοχή εδρεύει και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ερήμου ολόκληρης της Λεγεώνος των Ξένων.

Επίσης, στο αεροδρόμιο του Τζιμπουτί εδρεύουν μαχητικά αεροσκάφη Mirage-2000 (ή Rafale) και ελικόπτερα ερεύνης – διασώσεως, ενώ θεωρείται ως απολύτως βέβαιο ότι στο πλαίσιο της επιχειρήσεως απομακρύνσεως των Γάλλων υπηκόων και των υπηκόων άλλων φίλων χωρών από το Χαρτούμ, θα έχουν μετασταθμεύσει εκεί και άλλες αεροπορικές δυνάμεις, όπως αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού (tanker) και αεροσκάφη εγκαίρου εναερίου προειδοποιήσεως και ελέγχου για τον τακτικό έλεγχο όλων των αεροπορικών κινήσεων στην περιοχή.

Επομένως, όποιες χώρες δεν διαθέτουν οι ίδιες μεταφορικά αεροσκάφη των λεγόμενων «στρατηγικών μεταφορών» που έχουν δυνατότητα απευθείας διηπειρωτικών πτήσεων, όπως είναι τα C-17A ή τα A400M ώστε να πραγματοποιούν απευθείας πτήσεις από τις ευρωπαϊκές βάσεις τους προς το Χαρτούμ, είναι «υποχρεωμένα» να υπολογίζουν στα σχέδιά τους είτε το Τζιμπουτί είτε τη νότια Αίγυπτο, ως ενδιάμεσο σταθμό ανεφοδιασμού κλπ.

Ευχή όλων είναι όπως αφενός η πρώτη ελληνική αποστολή φτάσει ασφαλώς και χωρίς απρόοπτα στην Ελευσίνα, αλλά και η εναπομείνασα στην περιοχή ελληνική δύναμη εκπληρώσει (και ολοκληρώσει) την αποστολή της. Τότε μόνο θα ξέρουμε αν το ΓΕΕΘΑ, που έχει το γενικό συντονισμό και διεύθυνση του στρατιωτικού σκέλους της όλης επιχειρήσεως, γιατί υπάρχει πάντα και το αντίστοιχο πολιτικο/διπλωματικό που δεν πρέπει να αγνοείται καθώς είναι καθοριστικής σημασίας, αποφασίσει να σταλεί και άλλο ένα μεταφορικό αεροσκάφος C-27J επικουρικώς του υπάρχοντος εκεί C-130H, της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (356 ΜΤΜ), που έτσι και αλλιώς έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ