Δημοπρασία κεραμικών έργων του Πάμπλο Πικάσο

 
Δημοπρασία κεραμικών έργων του Πάμπλο Πικάσο

Ενημερώθηκε: 29/03/16 - 00:31

Περισσότερα από 270 κεραμικά του Πάμπλο Πικάσο θα βγουν «στο σφυρί» τον Απρίλιο στο Λονδίνο από τον γνωστό οίκο Sotheby's, σε μια δημοπρασία που χαρακτηρίζεται «για κάθε τσέπη», αφού τα προς πώληση έργα ξεκινούν από την τιμή των 800 λιρών (φτάνουν μέχρι τις 80.000).

Ο Πικάσο ήταν πρώτα απ' όλα ζωγραφος, όμως από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 μασχολήθηκε με τη γλυπτική και αμέσως μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο γοητεύτηκε από την κεραμική. Ετσι από το 1947 μέχρι τις αρχές του 1970, η ενασχόλησή του με την κεραμική είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά έργων που δημιουργήθηκαν με το ίδιο πάθος όπως οι πίνακές του, τα γλυπτά και τα σχέδιά του. Διατήρησε αυτή τη σχέση σε πειραματικό επίπεδο έχοντας μια σχέση πιο ελεύθερη. Ο Πικάσο εμφύσησε έναν νέο αέρα στην παραδοσιακή τέχνη της κεραμικής με μια ανεξάντλητη ποικιλία από φόρμες, τεχνικές και εικόνες ενώ, μέσα από τις εκδόσεις του μοιράστηκε το όραμά του με τον κόσμο.

Πρωτογνώρισε την κεραμική το καλοκαίρι του 1946 που ο Πικάσο από τους Suzanne Douly και τον Georges Ramié στο –πλέον γνωστό - εργαστήριό τους Madoura στην πόλη Vallauris της Νοτιοδυτικής Γαλλίας, που είχαν ανοίξει το 1938. Κατά τη διάρκεια της τυχαίας του συνάντησης με τους Ramiés ήταν τόσο ενθουσιασμένος από την κεραμική ως μέσο που αμέσως έκατσε σε έναν πάγκο και πέρασε το απόγευμά του δημιουργώντας μικρά κεραμικά ζωάκια. Η εμπειρία έμελλε να αποδειχθεί εξαιρετικά δυνατή για τον Πικάσο, ο οποίος γοητεύτηκε από τις καλλιτεχνικές δυνατότητες και τις προκλήσεις που προσέφερε η κεραμική. Συνδυάζοντας τα με το υπόλοιπο έργο του, τα κεραμικά του επέτρεπαν μια πλούσια συνδιαλλαγή ιδεών αναφορικά με την εικόνα και τη φόρμα.

Συνεπαρμένος από την ιδέα ότι ο καθένας μπορούσε να αγοράσει, να χρησιμοποιήσει ή ακόμα και να διακοσμήσει το σπίτι του με τα κεραμικά, ο Πικάσο πείστηκε από την Suzanne Ramié να δημιουργήσει αριθμημένες εκδόσεις μερικών από τα κεραμικά του έργα. Τα σύνολα αυτά, από τα οποία υπάρχουν σήμερα 633, «δένονταν» συνήθως σε εκδόσεις των 25 έως 500. Οι εκδόσεις αυτές είτε είναι εντυπώσεις (empreintes originales) από εκμαγεία που είχαν δουλευτεί από τον Πικάσο– κάποια από τα οποία είχαν μείνει άβαφα ή είχαν δουλευτεί από το προσωπικό του Madoura ακολουθώντας τα σχέδια του καλλιτέχνη – είτε εξουσιοδοτημένα αντίγραφα πρωτότυπων σχεδίων του.