Η Αίγυπτος κατασκευάζει την πρώτη υπερταχεία: «Νέο Σουέζ πάνω σε ράγες»

 
υπερταχεια αιγυπτος

Πηγή Φωτογραφίας: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ενημερώθηκε: 24/12/25 - 13:12

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης σιδηροτροχιών στην έρημο, ανατολικά του Καΐρου, για την πρώτη υπερταχεία αμαξοστοιχία της Αιγύπτου, η οποία θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο. Το έργο εντάσσεται στη φιλόδοξη στρατηγική εκσυγχρονισμού των μεταφορών που υλοποιεί η αιγυπτιακή κυβέρνηση.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα των Times of Israel, ο υπουργός Μεταφορών Καμέλ αλ-Ουαζίρ χαρακτήρισε τη νέα σιδηροδρομική γραμμή «ένα νέο Σουέζ πάνω σε ράγες». Η λεγόμενη Πράσινη Γραμμή αναμένεται να παραδοθεί το 2026 και θα καλύπτει απόσταση 660 χιλιομέτρων σε περίπου τρεις ώρες, εξυπηρετώντας τόσο επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές.

Η Πράσινη Γραμμή αποτελεί μέρος των μεγάλων έργων υποδομής που προωθούνται την τελευταία δεκαετία επί προεδρίας Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, με αιχμή και τη Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα, ένα έργο κόστους 58 δισ. δολαρίων ανατολικά του Καΐρου, που μέχρι σήμερα παραμένει αραιοκατοικημένο.

Το 2021 η Αίγυπτος υπέγραψε σύμβαση ύψους 4,5 δισ. δολαρίων με κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει και η Siemens, για την κατασκευή της πρώτης από τις τρεις υπερταχείες γραμμές. Το συνολικό δίκτυο, μήκους σχεδόν 2.000 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί έως 1,5 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως.

Ο εκσυγχρονισμός κρίνεται αναγκαίος, καθώς το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα συντήρησης, με εκατοντάδες ατυχήματα να καταγράφονται ετησίως.

Η νέα γραμμή θα εκτείνεται από το Αΐν Σόχνα στην Ερυθρά Θάλασσα έως τη Μάρσα Ματρούχ στη Μεσόγειο, περνώντας από τη Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα και την Πόλη της 6ης Οκτωβρίου, όπου βρίσκεται το μοναδικό «ξηρό λιμάνι» της χώρας. Σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές, το δίκτυο θα μεταφέρει έως 15 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 3% της διακίνησης της Διώρυγας του Σουέζ.

Παρότι το έργο προβάλλεται ως μοχλός ανάπτυξης και πολεοδομικής αποσυμφόρησης του Καΐρου, παραμένει ανοιχτό το ερώτημα κατά πόσο οι νέες πόλεις της ερήμου θα κατοικηθούν μόνιμα στο μέλλον. Μετά την Πράσινη Γραμμή, σχεδιάζονται η Μπλε Γραμμή από το Κάιρο έως το Ασουάν και η Κόκκινη Γραμμή που θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με το Λούξορ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ