Η Γεωπολιτική Αβεβαιότητα μεγαλύτερος κίνδυνος της Οικονομίας 2024

 
Η Γεωπολιτική Αβεβαιότητα μεγαλύτερος κίνδυνος της Οικονομίας 2024

Ενημερώθηκε: 27/12/23 - 13:45

Της Δάφνης Γρηγοριάδη*

Μεταξύ 2,5%-2,9% θα αυξηθεί το ΑΕΠ της χώρα μας το 2024 ενώ φέτος θα διαμορφωθεί στο 2,4%, πάνω από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών στην ευρωζώνη,όπου οι προβλέψεις  της Κομισιόν δείχνουν 1,2% για το 2024 και 0,6% για φέτος.

Η ανάδειξη της Ελλάδας ως "χώρα της χρονιάς" από τον Economist

Αντικατοπτρίζει την τροχιά ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Τα ποσοστά αύξησης του ελληνικού χρηματιστηρίου κοντά στο 40% από την αρχή του έτους αντικατοπτρίζουν το ενδιαφέρον των επενδυτών για την ελληνική αγορά και τις ευκαιρίες που προσφέρει. Η επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας αναδεικνύει την εμπιστοσύνη που αρχίζει να αποκαθίσταται στην οικονομία της χώρας. Τα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής και η αύξηση των επενδύσεων ενισχύουν το επενδυτικό κλίμα και δείχνουν την προσπάθεια για δημιουργία ενός πιο ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Αναφορικά με τον πληθωρισμό στην Ευρωζώνη 

Οι προβλέψεις δείχνουν πτωτική τάση ωστόσο απέχουν από τον στόχο του 2% ο οποίος θα επιτευχθεί το 2025 με 2026. Αν και η Ελλάδα είναι σε καλύτερη θέση όσον αφορά τον πληθωρισμό, συνεχίζει να καταγράφει τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα τρόφιμα. Ακόμη κι αν τα επιτόκια αρχίζουν να μειώνονται ταχύτερα, οι τιμές των αγαθών δεν θα επιστρέψουν στα προηγούμενα επίπεδα. Σημαντικό ρόλο έχει η δημοσιονομική πολιτική στην προσπάθεια να διατηρηθεί η σταθερότητα στις τιμές και να διασφαλιστεί η οικονομική ανάπτυξη.

Η συνεχιζόμενη γεωπολιτική ένταση 

Το 2024 αναμένεται να επικρατήσουν πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες, αντίθετα με το προηγούμενο έτος, όπου ο μεγαλύτερος οικονομικός κίνδυνος είχε να κάνει με την ενεργειακή ασφάλεια. Η πρόσφατη ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, μπορεί να αυξήσει τόσο το ενεργειακό μεταφορικό κόστος όσο και το κόστος μεταφοράς προϊόντων από την Άπω Ανατολή και να προκαλέσει καθυστερήσεις στις παραδόσεις  ειδικά προς την Ευρώπη. Οι διακοπές ή οι δυσκολίες στις θαλάσσιες διαδρομές μπορούν να επηρεάσουν και τον όγκο τουεμπορίου σε διεθνές επίπεδο. Ταυτόχρονα, η αύξηση του μεταφορικού κόστους μπορεί να έχει επίπτωση στις τιμές των προϊόντων και στην ανταγωνιστικότητα των εταιρειών.

*Η Δάφνη Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ