Σούπερ μάρκετ: Έρχεται η τιμή του παραγωγού

 
σουπερ μαρκετ

Πηγή Φωτογραφίας: EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 02/11/25 - 16:03

Ο Νοέμβριος ξεκινάει με νέα δεδομένα στα σούπερ μάρκετ καθώς μπαίνει και επίσημα τέλος στο «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ στο προσκήνιο βρίσκονται οι μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς, αλλά και το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που φέρνει την τιμή του παραγωγού στα «καρτελάκια» των νωπών προϊόντων.

Πριν από λίγα 24ωρα το ΥΠΑΝ παρουσίασε ένα νέο εργαλείο στο μέτωπο της ακρίβειας των τροφίμων, με την «διπλή τιμή» στα νωπά προϊόντα.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν την αρχική τιμή του παραγωγού σε προϊόντα όπως τα λαχανικά, το κρέας και τα αυγά και να την συγκρίνουν με την τελική τιμή πώλησης στο ράφι του καταστήματος, είτε αυτό είναι σούπερ μάρκετ, είτε είναι μανάβικο, είτε κρεοπωλείο.

Αν και ακόμα δεν έχουν δοθεί πληροφορίες για το πως ακριβώς θα λειτουργήσει το μέτρο, στόχος του υπουργείου είναι να πιέσει την αγορά να συγκρατήσει τις τιμές, καθώς το «άλμα» θα είναι πλέον εμφανές και στον καταναλωτή.

Ενώ στο σχέδιο νόμου αναφέρεται πως σκοπός του νέου μέτρου είναι η «προστασία του καταναλωτικού κοινού και η διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού».

Το σχέδιο σχέδιο νόμου για την Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή έχει τεθεί σε διαβούλευση (κλικ εδώ) έως τις 11 Νοεμβρίου.

Οι κωδικοί που κερδίζουν από τις μειώσεις

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα βρίσκεται σε εξέλιξη η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ για μεσοσταθμική μείωση 8% σε 1.074 κωδικούς τροφίμων και 1.106 κωδικούς από άλλες κατηγορίες προϊόντων, αν και οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως είναι πιθανή η επέκταση του μέτρου και το 2026.

Από τον κατάλογο των συνολικά 2.180 προϊόντων, η κατηγορία που ξεχωρίζει είναι αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων όπου η μείωση φτάνει το 205 σε 46 κωδικούς και ακολουθούν τα τυριά με 10 κωδικούς και μείωση έως 23% και τα αναψυκτικά με μείωση 18%.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κέρδος για έναν καταναλωτή που ξοδεύει 329 ευρώ κάθε μήνα στο σούπερ μάρκετ, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα τα 26 ευρώ / μήνα.

Αντίστοιχα, μια οικογένεια που διεθέτει περί τα 700 ευρώ τον μήνα για τα έξοδα του σούπερ μάρκετ, θα δει μεσοστάθμικη μείωση κόστους έως και 56 ευρώ τον μήνα.

Τέλος στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Τίτλοι τέλους έπεσαν την 1η Νοεμβρίου για το «Καλάθι του Νοικοκυριού», μετά από περίπου 3 χρόνια και αλλεπάλληλες παρατάσεις.

Η πρωτοβουλία που τέθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογφή τον Νοέμβριο του 2022 ως «όπλο» κατά του πληθωρισμού και των αυξήσεων στα τρόφιμα έχει αντικατασταθεί από άλλα μέτρα, όπως τον κατάλογο των 2.000 προϊόντων και τις προσπάθειες του υπουργείου για περισσότερη διαφάνεια, μέσω της σύστασης Ανεξάρτητης Αρχής για την εποπτεία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτή.

Ωστόσο, ανοιχτό μένει το ενδεχόμενο να διατηρηθούν τα εποχικά καλάθια, όπως το εορταστικό ή το σχολικό, καθώς βοηθούν να διατηρηθεί η σταθερότητα στην αγορά σε περιόδους έντονης κατανάλωσης, που συνήθως συνοδεύονται και από ανατιμήσεις, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ