Αυστηρότερο πλαίσιο για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών εισάγει το υπουργείο Μεταφορών, με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, το οποίο τέθηκε την Παρασκευή 26 Ιουνίου σε δημόσια διαβούλευση.
Οι νέες ρυθμίσεις αποσκοπούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην καλύτερη προστασία των ανηλίκων, μετά την αύξηση των περιστατικών με ηλεκτρικά πατίνια που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα.
Μεταξύ των σημαντικότερων αλλαγών προβλέπονται η απαγόρευση οδήγησης ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών, η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη, η υποχρέωση των οδηγών να φέρουν έγγραφο ταυτοποίησης και αποδεικτικό ασφάλισης, καθώς και η αυστηροποίηση των προστίμων για παραβάσεις.
Ειδικότερα, οι βασικές ρυθμίσεις προβλέπουν:
- Απαγόρευση χρήσης ηλεκτρικών πατινιών από άτομα ηλικίας κάτω των 17 ετών, με εξαίρεση τα ειδικά οχήματα που χρησιμοποιούνται από άτομα με αναπηρία. Για τους παραβάτες προβλέπεται πρόστιμο 150 ευρώ.
- Αύξηση του προστίμου από 30 σε 350 ευρώ για όσους κινούνται με ηλεκτρικό πατίνι σε δρόμους όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
- Υποχρέωση των οδηγών να φέρουν κατά την κυκλοφορία τους νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης και αποδεικτικό ασφαλιστικής κάλυψης.
- Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για όλα τα ηλεκτρικά πατίνια. Η παράβαση επισύρει διοικητικό πρόστιμο 250 ευρώ.
- Απαγόρευση πώλησης, εκμίσθωσης ή διάθεσης ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών, με υποχρέωση των επιχειρήσεων να εξακριβώνουν την ηλικία του αγοραστή ή του μισθωτή μέσω επίσημου εγγράφου ταυτοποίησης.
- Πρόστιμο 1.000 ευρώ σε επιχειρήσεις που πωλούν ή εκμισθώνουν ηλεκτρικά πατίνια σε ανηλίκους κάτω των 17 ετών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Κώτσηρας, δήλωσε ότι η οδική ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, επισημαίνοντας πως τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί σοβαρά τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, αρκετά από τα οποία αφορούσαν παιδιά.
Όπως ανέφερε, στόχος της νομοθετικής παρέμβασης είναι η δημιουργία ενός αυστηρότερου και αποτελεσματικότερου πλαισίου κανόνων, με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων και την ενίσχυση της ασφάλειας όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.