Πως απετράπησαν «Ίμια Νο.2» μετά την σύγκρουση των δύο πλοίων ανιοιχτά της Χίου (ΒΙΝΤΕΟ)

 
Το χθεσινό περιστατικό της σύγκρουσης των δύο πλοίων είχε όλα τα στοιχεία μιας «τεχνικής προβοκάτσιας» από πλευράς Τούρκίας

Πηγή Φωτογραφίας: ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 03/06/23 - 20:29

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Δεν ξέρω αν πολλοί συμπατριώτες μας το πήραν υπόψη τους, αλλά χθες είχαμε ένα περιστατικό που αντιμετώπισε κυρίως και κατά βάση το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ), και δευτερευόντως σε επικουρικό ρόλο, οι Ένοπλες Δυνάμεις, που είχε πολλές – πάρα πολλές – ομοιότητες με την υπόθεση των Ιμίων, πριν από 27 χρόνια, τουλάχιστον στην αρχή της και ευτυχώς όχι στο τέλος της. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Χθες το μεσημέρι, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερεύνης και Διασώσεων (ΕΚΣΕΔ) του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ ενημερώθηκε για σύγκρουση του φορτηγού πλοίου «ΑΝΤ», σημαίας Βανουάτου, με 13 αλλοδαπούς πλήρωμα, με το φορτηγό πλοίο
«POTENTIA», σημαίας Σιγκαπούρης, με δεκαεννέα 19 αλλοδαπούς πλήρωμα στη
θαλάσσια περιοχή 9 ναυτικά μίλια, βόρεια – βορειοδυτικά της Χίου, σε διεθνή ύδατα, αλλά εντός της ελληνικής περιοχής ευθύνης ερεύνης - διασώσεως.

Υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ άμεσα έσπευσαν στο σημείο επτά
περιπολικά σκάφη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης (ΠΑΘ) επίσης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ενώ συνέδραμαν επίσης ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, ένα αμφίβιο δασοπυροσβεστικό αεροσκάφος Canadair CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και τρία ελικόπτερα SUPER PUMA της 384 Μοίρας Ερεύνης – Διασώσεως (384 ΜΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και παραπλέοντα πλοία, υπό τον συντονισμό πάντα του ΕΚΣΕΔ.

«Συμπτωματικώς», στη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος έχει καταπλεύσει και σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής, που δεν χρειάστηκε να παρέμβει.

Όπως σημειώνεται από το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, «…Επί του πλοίου σημαίας
Βανουάτου, καταβιβάσθηκε διασώστης ΛΣ-ΕΛΑΚΤ από το δεύτερο ελικόπτερο SUPER PUMA της Π.Α. που βρέθηκε στο σημείο, προκειμένου να διαπιστώσει την
κατάσταση του πληρώματος και την ανάγκη τυχόν παροχής βοήθειας.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση».

Το Λιμενικό με σημερινή του ανακοίνωση, αναφέρει το πέρας του συμβάντος σημειώνοντας – μεταξύ άλλων – τα εξής: «…γίνεται γνωστό ότι το μεν φορτηγό πλοίο «ΑΝΤ» σημαίας Βανουάτου, κινήθηκε αυτοδυνάμως με τη συνοδεία περιπολικών σκαφών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ προς τον λιμένα Σμύρνης, όπου και εξήλθε με ασφάλεια από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενώ το πλοίο «POTENTIA» σημαίας Σιγκαπούρης, κινήθηκε αυτοδυνάμως
με προορισμό λιμένα Μάλτας. Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν αναφέρθηκε τραυματισμός ατόμων».

Αυτά όλα είναι τα στοιχεία του ρεπορτάζ. Τι προκύπτει από όλα αυτά, τι κρύβεται πίσω από τα «ψιλά γράμματα» και γιατί υπήρξε τέτοια κινητοποίηση από πλευράς ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Ε.Δ.;

Πρώτο, το γεγονός ότι στην Ελλάδα είμαστε σε μία μεταβατική, προεκλογική, περίοδο, με υπηρεσιακή κυβέρνηση, και όλα τη χώρα να λειτουργεί ενόψει των
εκλογών της 25 ης του μηνός!

Δεύτερο, στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν νέοι, υπηρεσιακοί υπουργοί, τόσο στο υπουργείο Ναυτιλίας όσο και στο υπουργείο Εθνικής Αμύνης και πιθανώς – σκέφτηκαν οι δικοί μας – οι Τούρκοι να θέλησαν να «τεστάρουν πρόσωπα και καταστάσεις.

Τρίτο, μία κρίσιμη παράμεντρο όμως αγνόησαν. Ότι και στα δύο προαναφερθέντα υπουργεία είναι παλαιοί γνώριμοί τους. Στο μεν Ναυτιλίας, που έχει και τον πρώτο λόγο στον χειρισμό του συμβάντος, υπηρεσιακός υπουργός είναι ο πρώην (και πετυχημένος) Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Αντιναύαρχος ΛΣ Θόδωρος Κλιάρης, στο δε Εθνικής Αμύνης ο πρώην ΥΦΕΘΑ και Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ Στρατηγός ε.α. Αλκιβιάδης Στεφανής, ενώ και οι στρατιωτικές ηγεσίες ΕΔ (Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος) και ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (Αντιναύαρχος Γιώργος Αλεξανδράκης) είναι εξαιρετικά έμπειρες και επιχειρησιακές.

Μάλιστα, προ 10ημέρου περίπου είχε συγκληθεί στο Στρατόπεδο «Παπάγου», υπό τον Α/ΓΕΕΘΑ,
σύσκεψη με τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των Αρχηγών των Κλάδων και των συναδέλφων τους των Σωμάτων Ασφαλείας, για την καλύτερη και πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση όλων των – τυχόν – περιστατικών που θα μπορούσαν να συμβούν την κρίσιμη αυτή περίοδο της υπηρεσιακής κυβερνήσε3ως από πλευράς «υβριδικών απειλών» από μέρους της Τουρκίας.

Τέταρτο, χθες ήταν στην Άγκυρα η ορκωμοσία του Προέδρου Ερντογάν για μία νέα θητεία στο ύψιστο αξίωμα της χώρας του και κανείς δεν μπορούσε να αποκλείσει καμία «έκπληξη», την οποία ο νεοσουλτάνος θα παρουσίαζε ως
«έκπληξη» για τις δυνατότητες της «νέας Τουρκίας» που ευαγγελίζεται ότι γεννιέται επί των ημερών του.

Πέμπτο, σε μικρή σχετικά απόσταση, η Τουρκία με παράνομη NAVTEX έχει
«δεσμεύσει» περιοχή για ασκήσεις, και υπό το πρίσμα αυτό, κανείς δεν γνώριζε πως μπορούσε να αντιδράσει.

Συμπερασματικώς, το χθεσινό περιστατικό είχε όλα τα στοιχεία μιας «τεχνικής προβοκάτσιας» από πλευράς των Τούρκων. Η άμεση ελληνική αντίδραση, ο όγκος μέσων που συγκεντρώθηκαν άμεσα στο «σημείο», η αποφασιστικότητα και ο
επαγγελματισμός των ηγεσιών σε επιτελικό επίπεδο και των στελεχών ΕΔ και ΛΣ- ΕΛΑΚΤ «επί του πεδίου» απέτρεψαν τυχόν δυσάρεστες εξελίξεις. Το ότι αυτές δεν ετελεσφόρησαν (για τους οργανωτές τους) δεν σημαίνει ότι δεν το σχεδίασαν ή δεν το επεδίωξαν, αλλά απλά ότι δεν τους επετράπη να το πράξουν από ελληνικής πλευράς,
που σε τελική ανάλυση, έδωσε ένα ακόμα «μάθημα»!

Ότι στην περιοχή ευθύνης SAR της Ελλάδος, η Ελλάδα έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο!

Χαίρεται!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ