Η νέα SUV βεντάλια της Hyundai ετοιμάζει δυναμική έφοδο στην ευρωπαϊκή αγορά

Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, αλλά «κάλιο αργά παρά ποτέ»
Ενημερώθηκε: 27/07/18 - 01:12
Αποστολή στη Βαρκελώνη -Του Πέρη Χαλάτση

Αν και πέρασαν αρκετές ημέρες από το ταξίδι μας στην Ισπανία και καθυστερήσαμε απελπιστικά να  παρουσιάσουμε την «παρέα των τριών» νέων SUV μοντέλων της Hyundai, ακολουθούμε τον κανόνα «κάλιο αργά παρά ποτέ». 

Από τη μια όταν θελήσαμε να δημοσιεύσουμε την αποστολή που κάναμε στη Βαρκελώνη υπήρξε το «εμπάργκο» μέχρι να ολοκληρωθεί η παρουσίαση στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου από όλη την Ευρώπη. Μέχρι να μας «ανάψουν» το πράσινο φώς  προέκυψαν διάφορα με αποκορύφωμα την εθνική τραγωδία στο Μάτι. 

Τώρα που κάπως ηρέμησαν τα πράγματα, αν και οι 85 νεκροί , οι τραυματίες και οι δεκάδες αγνοούμενοι ακόμη συγκλονίζουν την κοινή γνώμη, τολμάμε να ξεκινήσουμε τις παρουσιάσεις  των νέων μοντέλων. 

Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία, κάνει  άλματα στον τομέα της αυτοκίνησης. Αυτό δεν αμφισβητείται από κανέναν. Μπορεί η Hyundai να έχει έδρα την Κορέα όμως αυτά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που κυκλοφορούν στις άλλες ασιατικές χώρες. 

Τα Hyundai σχεδιάζονται από Ευρωπαίους κατασκευαστές  και απευθύνονται σε ευρωπαίους καταναλωτές. 
Τα αυτοκίνητα που είχαν «παραθέσει» οι ευρωπαίοι εκπρόσωποι της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν τα Kona, τα Tucson και τα Santa Fe. 

Σαν ονόματα τα ξέρετε και τα τρία. Αλλά οι αλλαγές που έχουν γίνει και στα τρία μοντέλα ήταν και η αιτία της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Ισπανία. 

Επιμένω και διευκρινίζω ότι τα τρία SUV της Hyundai είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για ευρωπαίους αγοραστές. Είναι σαφέστατα πιο εξελιγμένα και πιο ανταγωνιστικά. Και αυτό φαίνεται με το που ανοίγεις την πόρτα για να εισέλθεις στο εσωτερικό.

Ας μην ξεχνάμε ότι η δύναμη αυτής της εταιρίας είναι ότι αφουγκράζεται τις επιθυμίες των αγοραστών, δεν απορρίπτει τίποτα και προχωράει ακόμη περισσότερο από αυτό που ζητάνε οι απαιτητικοί πελάτες.

Από τα τρία μοντέλα που οδηγήσαμε, πιο κοντά στη δική μας αγορά βρίσκεται το Kona που ήδη κυκλοφορεί και στους ελληνικούς δρόμους με τον κινητήρα του ενός λίτρου. Το νέο Hyundai Kona με τους καινούργιους κινητήρες είναι ο κρυφός «άσος» που έκρυβε η Huyndai για την μικρομεσαία κατηγορία. Είναι ένα αυτοκίνητο με μοντέρνο αέρα και νεανικά χρώματα. Λόγω της κατηγορίας του αποδεικνύεται το δυνατό χαρτί της εταιρείας στην ελληνική αγορά. 

Τι είναι όμως το καινούργιο που παρουσίασαν στην Ισπανία για το ΚΟΝΑ. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, στους ελληνικούς δρόμους θα το δούμε από φέτος τον Σεπτέμβριο.  Αν και δεν έχει έρθει στη χώρα μας, οι παραγγελίες που ήδη έχουν ξεκινήσει δείχνουν ότι θα πρωταγωνιστήσει –λόγω ποιότητας και τιμής – στη δική μας αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ

 

Για το KONA υπάρχουν δύο υπερτροφοδοτούμενοι  κινητήρες βενζίνης που έχουν υψηλή ροπή και είναι ιδιαίτερα οικονομικοί στην κατανάλωση. Στο ίδιο αυτοκίνητο προστίθεται και η επόμενη γενιά κινητήρων Diesel 1.6-λίτρων Εur6d Temp, όπου ενισχύεται με τη νέα δέσμη τεχνολογιών Hyundai SmartStreamTM . Θα  διατίθεται με 6-τάχυτο (6-Speed ​​MT) κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση. 

"

Ο νέος τετρακύλινδρος 16-βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.7 CRDi και εμπλουτίζει περαιτέρω την γκάμα του νέου Kona. 

Στο καλoσχεδιασμένο ταμπλό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεσπόζει η αιωρούμενη οθόνη αφής του συστήματος infotainment που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του νέου Kona είναι το τεχνολογικό καλάθι του, που περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, όπως οι Forward Collision-Avoidance Assist με pedestrian detection (αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών), Lane Keeping Assist (διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας) και Driver Attention Warning (αναγνώριση κόπωσης του οδηγού). 

Στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε το νέο Kona με τον ολοκαίνουργιο diesel κινητήρα που διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με τις επιθυμίες του αγοραστή. Όλα τα Kona που οδηγήσαμε στους καλοφτιαγμένους ισπανικούς δρόμους είχαν ευχάριστη κύλιση. Ως πρώτη μας επιλογή  διαλέξαμε το Kona με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. με τους 115 ίππους. Η έκδοση αυτή διαθέτει μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η δεύτερη επιλογή και πάλι με κινητήρα 1600 κ.εκ αποδίδει 136 ίππους.  Εδώ ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει το Kona με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς η με κίνηση στους τέσσερις τροχούς με το 50% της ροπής να μεταφέρεται στον πίσω άξονα.

Άρα το καινούργιο στην παρουσίαση του Kona ήταν οι δύο νέοι κινητήρες (βενζίνης και πετρελαίου)  με τα δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων.

Το Kona με το μηχανικό κιβώτιο  6 σχέσεων και με τον κινητήρα βενζίνης αποδίδει  120ίππους ενώ με το αυτόματο 7τάχυτο αποδίδει 177 ίππους. Και εδώ υπάρχει επιλογή με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς η με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. 
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά με λεπτομέρειες σε διχρωμίες. Αξιόλογος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές που είναι 361 λίτρα. Οι ζάντες αλουμινίου, 16, 17 και 18 ιντσών διαφέρουν ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού.

Κατά τη γνώμη μας το ισχυρό χαρτί της ελληνικής εταιρίας θα είναι το Kona που απευθύνεται στην μικρομεσαία κατηγορία. Με κινητήρα 1.6 CRDi 7 DCT 2WD, ισχύ 136 ίππους, ροπή  320 Νm , τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 σε  10,2 δευτ., μέση  κατανάλωση: 4,2 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CΟ2: 112 γρ./χλμ. και τιμή από 21.290 ευρώ, μάλλον θα είναι ότι καλύτερο για τα ελληνικά δεδομένα. 

Μετά το KONA οδηγήσαμε το Hyundai Tuscon. Η διαδρομή ίδια. Περιελάμβανε εθνική οδό, επαρχιακούς δρόμους με πολλές στροφές και μια μικρή χωμάτινη διαδρομή.

"
Και  σε αυτό το SUV η Hyundai έχει επενδύσει στη νέα δέσμη τεχνολογιών Hyundai SmartStreamTM με τον καινούριο 1.6lt κινητήρα τεχνολογίας Diesel που μας άφησε θετικές εντυπώσεις πρώτον από πλευράς λειτουργίας του κινητήρα και δεύτερον από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Το οδηγείς και δεν ακούς τίποτα στο εσωτερικό.

Οι επιδόσεις του νέου κινητήρα εντυπωσιακές. Ο νέος κινητήρας 1.6lt αντικαθιστά τον 1.7lt Diesel προδιαγραφών Euro6b. Είναι διαθέσιμος σε 115ps (6ΜΤ 4Χ2) και 136ps 6ΜΤ ή 7-DCT σε 4Χ2 και 4Χ4, δίνοντας για πρώτη φορά στη Hyundai τη δυνατότητα να προσφέρει τετρακίνηση Diesel με κινητήρα κάτω των 2.0L.

Το νέο Tucsοn ( θα το δούμε τον Οκτώβριο) είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας –αλλά και της κατηγορίας- με τεχνολογία Hybrid48V, χάρη στην οποία μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται οι επιδόσεις. 
Στην έκδοση με κινητήρα 2.0lt Diesel το Tucsοn δείχνει τις άγριες διαθέσεις του. Είναι ένα άψογα σχεδιασμένο αυτοκίνητο που κάτω από το καπό του κρύβει τον πρώτο δίλιτρο κινητήρα που συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα. Η ηλεκτρογεννήτρια  είναι 48 volt και το σύνολο αποδίδει 185 ίππους. 

Η ισχύς είναι 186 PS με τετρακίνηση. Φοβερό σε αίσθηση αλλά και σε απόκριση είναι και το νέας τεχνολογίας 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το νέο Tucson διαθέτει πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες, που του επιτρέπουν να εναρμονίζεται στις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6dTemp.

H σχεδιαστική αλλαγή του νέου Tucson έχει ως στόχο να διατηρήσει την πολύ ισχυρή και αναγνωρίσιμη σχεδιαστική του ταυτότητα, να δημιουργήσει νέα στοιχεία που να αναδεικνύουν έναν τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα καθώς και να αυξήσει περαιτέρω το δυναμισμό του μοντέλου. Και οι δύο κινητήρες είναι καινούργιοι και οικονομικοί σε κατανάλωση. Μας άρεσε το καλό πάτημα που έχει στο δρόμο και η ακρίβεια του τιμονιού. Στο Tucson υπάρχει μια διαφορετική φιλοσοφία στην ανάρτηση και ο κύριος στόχος των σχεδιαστών ήταν η άνεση. Στο εσωτερικό όλη η πληροφόρηση του οδηγού έρχεται μέσα από την οθόνη αφής  που ανάλογα με το μοντέλο είναι 5 , 7 και 8 ιντσών. Και μια που αναφερόμαστε στο εσωτερικό να επισημάνουμε την προσεγμένη εργονομία. 

Την τριάδα της βεντάλιας συμπληρώνει το καινούργιο Santa Fe .

Η τέταρτη αυτή γενιά Santa Fe βασίζεται στην ισχυρή κληρονομιά των SUV της εταιρείας με περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια SUV να έχουν διατεθεί στην Ευρώπη. 

"

Το νέο Santa Fe είναι ένα ισχυρό, κομψό SUV με κορυφαία χαρακτηριστικά ασφαλείας και εξαιρετική ευρυχωρία. Το D-SUV της Hyundai διαθέτει ένα επιβλητικό εμπρός παρουσιαστικό που υιοθετεί τη νέα ταυτότητα της οικογένειας SUV, τη μάσκα Cascading Grille σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό Composite Light. Το νέο Santa Fe διαθέτει επίσης μια επιλογή δύο Diesel κινητήρων και ενός κινητήρα βενζίνης. 

Οι τεχνολογικά προηγμένοι κινητήρες του πληρούν τα νέα πρότυπα εκπομπών Euro 6d Temp, με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη απόδοση καυσίμου. 

Ο κινητήρας Diesel 2.0 λίτρων αποδίδει 150 PS / 110 kW και 185 PS / 136 kW σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 (MT) ή το πρόσφατα ανεπτυγμένο νέας τεχνολογίας 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (AT). Ο CRDi ισχύος 2,2 λίτρων υψηλής απόδοσης διατίθεται με 200 PS / 147 kW και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου με δυνατότητα επιλογής 4Χ2 και 4Χ4 σε συνδυασμό με ένα 6-τάχυτο MT ή το νέο 8- τάχυτητο AT. 
Ο βενζινοκινητήρας Theta II 2,4 λίτρων προσφέρει 185 PS / 136 kW.

Δοκιμάσαμε όλα τα μοντέλα Santa Fe που είχαν φέρει στη Βαρκελώνη. Αυτό που σε μαγεύει είναι το Santa Fe που κρύβει κάτω από το καπό του τον  2.2 λίτρων κινητήρα diesel που αποδίδει 200 ίππους. Σημειώστε ότι έχει επιλογή με  συστήματα κίνησης, στους μπροστινούς τροχούς ή 4WD με το εξελιγμένο σύστημα HTRAC.

Το ερώτημα είναι ποιος θα το αγοράσει στην Ελλάδα. Με 200 ίππους και τρείς σειρές καθισμάτων.  Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν «επιτρέπει»  τέτοια μοντέλα γι αυτό τιμωρεί με υπερφορολογήσεις τους τολμηρούς.

Ο τολμηρός αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ της στάνταρ οθόνης των 5 ιντσών και των εξτρά 7 ή 8 ιντσών. 

Το καινούργιο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη και με αυτό κλείσαμε την οδηγική μας εμπειρία, θα το δούμε στους ελληνικούς δρόμους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019.

Κλείνοντας μπορούμε να πούμε ότι η Hyundai με αυτήν την επιθετική της πολιτική θα προσελκύσει ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών που ξέρουν να εκτιμούν και να συγκρίνουν τη σχέση ποιότητας και τιμής. Η εταιρία έχει εξελίξει τα μοντέλα της και έχει αποβάλει κάθε έννοια συντηρητισμού.

Σε γενικές γραμμές και τα τρία μοντέλα έχουν μοντέρνα σχήματα ,σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας ,επιλογές  κινητήρων ,φοβερά  κιβώτια με διπλό συμπλέκτη και τέλειες αναρτήσεις. Αυτό φαίνεται αμέσως από την ποιότητα κύλισης που είναι υποδειγματική.