Οδηγώντας στο όριο στην πίστα των Μεγάρων το νέο HondaCivicType R

 
Οδηγώντας στο όριο στην πίστα των Μεγάρων το νέο HondaCivicType R

Ενημερώθηκε: 27/01/18 - 11:21

Πέρης Χαλάτσης

Όταν σε προσκαλούν να οδηγήσεις ένα γρήγορο αυτοκίνητο σε πίστα, ποτέ δεν λες όχι. Ούτε καν σκέφτεσαι αν ο καιρός είναι καλός, αν έχεις προγραμματισμένο ταξίδι η κάποια άλλη υποχρέωση.

Honda,

Και όταν η πρόσκληση είναι για το στολίδι της το TypeR , τότε έχεις πει το ΝΑΙ πριν σου κάνουν πρόταση. Κακά τα ψέματα. Όταν οδηγήσεις γρήγορα το TYPER, μέσα στην πίστα, όταν αξιοποιήσεις όλες τις αρετές του, τότε διαπιστώνεις ότι οι γιαπωνέζοι κάνουν θαύματα. Και αυτή η οδηγικήεμπειρία δεν ξεχνιέται.

Όσοι αγαπάτε τα γρήγορα αυτοκίνητα, που είναι καλοστημένα και έχουν άγριες διαθέσεις, δεν χρειάζεται να σας κάνουμε συστάσεις. Το HondaCivicType R 5ης γενιάς είναι το απόλυτο αυτοκίνητο και είναι κρίμα γιατί ΦΠΑ και ειδικά ΦΤΤ , το κάνουν με την υπέρ φορολόγηση απλησίαστο. Μετά τις εντυπώσεις από την οδηγική εμπειρία θα σας κάνω μια σύγκριση τιμών με άλλες χώρες για να καταλάβετε πόσο τριτοκοσμικοί είμαστε.

Μπορεί βλέποντας εξωτερικά το HondaTypeRνα σε εντυπωσιάζουν οι γραμμές του, οι εισαγωγές αέρα η ακόμη η τριπλή απόληξη της εξάτμισης, όμως τίποτα από όλα αυτά δεν έχουν μπει για τον …φραμπαλά. Γιατί κάποιοι, για να ξεχωρίσουν χρησιμοποιούν σχεδιαστικά αξεσουάρ που όμως δεν παίζουν κανένα απολύτως ρόλο. Στο TypeR οι γιαπωνέζοι κάθε τι που έχουν πάνω στο αυτοκίνητο εξυπηρετεί κάποιο σκοπό. Τίποτα από όσα βλέπεις εξωτερικά δεν είναι για εντυπωσιασμό. Το μόνο που σου δείχνουν για να σου υπενθυμίσουν ότι κάτι διαφορετικό υπάρχει είναι το λογότυπο «R» δηλαδή το αγωνιστικό DNAτου αυτοκινήτου.

Για να σας βοηθήσω και να θυμηθείτε λίγο την ιστορία του, το όνομα Type R εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς NSX Type R. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η ιδέα για το TypeR1ης γενιάς. Μιας ιδέας που υλοποιήθηκε το 1995, με το IntegraType R. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνική αγορά με τετρακύλινδρο 1.8-L VTEC 200 PS με ‘κόκκινο’ στις 8.000 rpm.

Το 2001 ακολούθησε η 2η γενιά IntegraType R και αυτό το μοντέλο ήταν για την Ιαπωνική αγορά. Η τρίτη γενιά CivicType R παρουσιάστηκε το Μάρτιο 2007, και ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Η τέταρτη γενιά CivicType R λανσαρίστηκε το 2015 με πολλές τεχνολογικές πρωτιές. Στην καρδιά του βρισκόταν ο πρώτος κινητήρας VTEC Turbo – ο πιο αποδοτικός και ισχυρός κινητήρας στην ιστορία του Type R – που απέδιδε 310 PS στις 6.500 rpm και ροπή 400 Nm από τις 2.500 rpm.

Στο τέλος του 2017 ήρθε η 5η γενιά. Αυτή τη γενιά δοκιμάσαμε τις πρώτες ημέρες του 2018. Το νέο Type R κατασκευάζεται στο Βρετανικό Εργοστάσιο της Honda στο Swindon και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο. Σήμερα το αυτοκίνητο αυτό δείχνει τόσο διαφορετικό όχι μόνο από το TypeR1ης γενιάς αλλά ακόμη και από το TypeR4ης γενιάς.

Κάτω από το καπό κρύβεται ένα «διαμάντι». Μην αρχίσετε –κάποιοι- την γκρίνια. Και μην μου πείτε ότι υπερβάλω. Γιατί κάποιος «ειδικός» μου ανέφερε τον κινητήρα της Ferrari. Άλλο το ένα αυτοκίνητο και άλλο το άλλο. Και γι αυτό το λόγο κάνω αυτή τη διευκρίνιση. Ο κινητήρας του TypeRείναι «διαμάντι». Είναι δίλιτροςβενζινοκινητήρας, VTEC TURBO, τετρακύλινδρος,με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο (διάμετρος x διαδρομή 86.0mm x 85.9mm) και σχέση συμπίεσης 9.8:1. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του VTECμε του DualVTC.

Θα μου πείτε ότι όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα και δεν τα καταλαβαίνετε. Θα σας τα πωόμως όσο πιο απλά γίνεται.

Ο κινητήρας αποδίδει 320 PS (235 kW) στις 6.500rpm και η ροπή του είναι400 Nm στις 2.500 – 4.500rpm.Τελική ταχύτητα του TypeRείναι 272 χιλιόμετρα. Από 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 5.7 δευτ. Τα υπόλοιπα στοιχεία για την κατανάλωση είναι μάλλον περιττά. Άλλωστε ποιος θα αγοράσει ένα CivicTypeRκαι θα σκέφτεται πόσο θα κάψει. Πάντως σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση στην πόλη είναι 9.8 λίτραγια κάθε 100 χιλιόμετρα, εκτός πόλης 6.5 λίτρα ενώ ο μικτός κύκλος είναι7.7 λίτρα. Οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο είναι 176(g/km).Στην πραγματικότητα οι τιμές αυτές είναι διαφορετικές. Η έχεις γρήγορο αυτοκίνητο και το πηγαίνεις οριακά η πας με το λεωφορείο που είναι πιο οικονομικό.

Στημένο σε νέο πλαίσιο. Το αμάξωμά του- σε σχέση με το προηγούμενο TypeR – είναι μεγαλύτερο σε μήκος αλλά και σε πλάτος. Το βάρος του 1380 κιλά. Οι ζάντες είναι 20 ιντσών ενώ τα ελαστικά χαμηλού προφίλ διαστάσεων 245/30R20.

Το δάπεδο του από κάτω είναι επίπεδο. Πίσω θα σας μαγνητίσει η μεγάλη σταθερή αεροτομή. Και εδώ έγιναν αλλαγές. Είναι λεπτότερη και ελαφρύτερη. Σε γενικές γραμμές η αεροδυναμική του σχεδίαση είναι το πιο εντυπωσιακό. Το φαρδύ μπροστινό σπόιλερ και οι βαθιές πλαϊνές ποδιές ευνοούν την κάθετη δύναμη ενώ ο αεραγωγός στην ποδιά του κινητήρα βοηθάει αποτελεσματικά στην ψύξη. Ο μπροστινός προφυλακτήρας, εμποδίζει τον στροβιλισμό γύρω από τους μπροστινούς τροχούς. Η στρεπτική ακαμψία του νέου CivicTypeRέχει αυξηθεί κατά 38 %.

Στην παρουσίαση που έγινε στα Μέγαρα για το TypeRμίλησαν ο Γιώργος Παππάς, διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας, η Ελένη Στρογγυλού,ProductManagerγια το Civic, ο Κώστας Στέφας, Υπεύθυνος Τεχνικής Εκπαίδευσης και η Μαρία Κατσαρέα, MarketingManagerτου Ομίλου Σαρακάκης.

Όταν μπεις στο TypeRκαι αφού σφίξεις τη ζώνη ασφαλείας, πρέπει να σκεφθείς καλά με ποιόν τρόπο θα οδηγήσεις το TypeR. Αν είσαι σε πίστα θα διαλέξεις την ανάρτηση +R. Αυτή η επιλογή είναι αποκλειστικά για αγωνιστική οδήγηση. Αν είσαι σε κάποιο βουνό με στροφές τότε η ανάρτηση που θα επιλέξεις είναι η Sport. Αν κινείσαι απλά στην πόλη, τότε η επιλογή είναι Comfort.

Ανάλογα την επιλογή προσαρμόζεται και το βάρος του τιμονιού. Ελαφρύ στην πόλη για ξεκούραστη οδήγηση , σκληρό τιμόνι στη γρήγορη.Οδηγώντας στην πίστα το HondaCivicTypeR, εντυπωσιάσθηκα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, την ιπποδύναμή του και τα φρένα του. Μπορείς να βλέπεις το στροφόμετρο να ακουμπάει το κόκκινο στα γρήγορα κλειστά κομμάτια της πίστας αλλά αυτό που νοιώθεις είναι ασφάλεια.

Στη μεγάλη ευθεία της πίστας φτάνεις με όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορείς. Στα τελευταία μέτρα αρκεί ένα μικρό πάτημα στα φρένα. Από εκεί και πέρα τη δουλειά για τους μπροστινούς τροχούς αναλαμβάνει το ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo, που είναι ειδικά εξελιγμένο για το TypeR. Πίσω,υπάρχουν συμπαγείς δίσκοι 305mm.

Μικρό πάτημα στα φρένα και στρίβεις όπως είσαι. Το τιμόνι εξαιρετικά «υπάκουο». Όταν καταλάβεις πόσο καλά στημένο είναι το αυτοκίνητο στον επόμενο γύρο φρενάρεις λίγα μέτρα αργότερα για να κερδίσεις μερικά δευτερόλεπτα. Μαγεία !!!

Το σύστημα της εμπρός ανάρτησης είναι με γόνατα διπλού άξονα - Dual-AxisStrutπου μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Θα μείνω όχι μόνο εγώ αλλά και όλοι οι άλλοι που οδήγησαν αυτό το αυτοκίνητο, με ένα ερώτημα. Γιατί ο Γερμανός, ο Γάλλος η ο Ιταλός να μπορούν να αγοράσουν αυτό το αυτοκίνητο ακόμη και για οικογενειακή χρήση και εδώ στην Ελλάδα να σκέφτονται ακόμη και πλούσιοι να το αποκτήσουν. Όχι γιατί δεν έχουν τα χρήματα αλλά γιατί δεν θέλουν να συμμετέχουν στη κοροϊδία.

Η εταιρία Σαρακάκης που εισάγει τα αυτοκίνητα της Hondaστην Ελλάδα σε τιμές πρό φόρων είναι όπως στη Γαλλία. Για παράδειγμα το αυτοκίνητο αυτό πρό φόρων κοστίζει στην Γαλλία 32.425 ευρώ και στην Ελλάδα 32.548 ευρώ. Στη Γαλλία με το ΦΠΑ η τιμή του φθάνει 38.910 ευρώ. Κρατηθείτε τώρα γιατί θα εκνευρισθείτε. Στην Ελλάδα μπαίνει ένας φόρος 24% δηλαδή 7.811 ευρώ και ένας ΦΤΤ 41.6% που σημαίνει άλλες 13.541 ευρώ. Τώρα πέστε μου δεν είναι αδικία;

Το αυτοκίνητο ο Γάλλος να το αγοράζει 38.910 ευρώ, ο Ιταλός 38.700 ευρώ, ο Γερμανός 39.490 ευρώ και ο Έλληνας 49.740 ευρώ το TypeRκαι το TypeRGT53.650 ευρώ.

Ας μην λένε λοιπόν κάποιοι ότι ο Σαρακάκης τα πουλάει ακριβά. Ο Σαρακάκης προ φόρων το πουλάει λιγότερο από ότι το κοστολογεί ο Γερμανός. Οι φόροι που μπαίνουν στο αυτοκίνητο αυτό προέρχονται από αυτούς τους υπουργούς που η αριστερή τους ιδεολογία δεν τους επιτρέπει να βλέπουν καλά και ασφαλή αυτοκίνητα στους δρόμους. Και ο μόνος τρόπος να το εμποδίζουν είναι το ΦΠΑ , το ΦΤΤ, το σήμα κυκλοφορίας, ο φόρος πολυτελείας και γενικότερα οι φόροι που κάνουν ένα καλό αυτοκίνητο απαγορευτικό για τις δικές μας τσέπες. Κρίμα και πάλι κρίμα.