Σε μια ριζοσπαστική κίνηση για την ανάσχεση του κύματος των τουριστών προχωρά ο νεοεκλεγείς συντηρητικός δήμαρχος της Βενετίας, Σιμόνε Βεντουρίνι, εισηγούμενος την κατακόρυφη αύξηση του τέλους εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες, το οποίο προτείνει να αγγίξει ακόμα και τα 50 ευρώ.
Το μέτρο αποτελεί εξέλιξη του πρωτοποριακού συστήματος που θεσπίστηκε το 2024 και επιβάλλει οικονομική επιβάρυνση σε όσους επισκέπτονται την ιστορική πόλη χωρίς να πραγματοποιούν διανυκτέρευση.
Μέχρι σήμερα, το αντίτιμο κυμαίνεται σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα (από 5 έως 10 ευρώ) και εφαρμόζεται επιλεκτικά σε ημέρες αιχμής, όπως γιορτές και αργίες. Ωστόσο, η εφαρμογή του επεκτείνεται ραγδαία, καθώς από τις 29 ημέρες το 2024 και τις 54 το 2025, φτάνει πλέον τις περίπου 60 ημέρες για το 2026.
Από την υποχρέωση καταβολής του ποσού θα εξακολουθήσουν να εξαιρούνται ειδικές ομάδες, όπως οι φοιτητές και όσοι επισκέπτονται συγγενείς ή φίλους, ενώ για την οριστική εφαρμογή της νέας κλίμακας των 30 έως 50 ευρώ εκκρεμεί η έγκριση από την ιταλική κυβέρνηση.
Θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση για την «εμπορευματοποίηση» της πόλης
Η πρόταση του Βεντουρίνι δεν έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, προκαλώντας άμεσες και σφοδρές αντιδράσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης.
Κεντροαριστεροί δημοτικοί σύμβουλοι εξαπέλυσαν πυρά κατά της δημοτικής αρχής, υποστηρίζοντας ότι η μέχρι τώρα εφαρμογή του εισιτηρίου έχει αποτύχει παταγωδώς να δώσει λύση στο οξύ πρόβλημα του υπερτουρισμού ή να αναβαθμίσει την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων.
Παράλληλα, επικριτές του μέτρου καταγγέλλουν ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση μετατρέπει τη Βενετία σε ένα ακριβό τουριστικό προϊόν, δημιουργώντας έναν ταξικό διαχωρισμό που αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και μετατρέπει την πόλη σε προνομιακό προορισμό αποκλειστικά για τουρίστες υψηλού εισοδήματος.