Οι Δημοκρατικοί της Επιτροπής Εποπτείας της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ έδωσαν την Πέμπτη στη δημοσιότητα νέες φωτογραφίες από το προσωπικό αρχείο του καταδικασμένου για σεξουαλικά εγκλήματα χρηματιστή Τζέφρι Έπσταϊν, αναζωπυρώνοντας τη δημόσια και πολιτική αντιπαράθεση γύρω από τα πρόσωπα που φέρεται να είχαν σχέσεις με τον χρηματιστή.
Οι πέντε εικόνες, που δημοσιοποιήθηκαν χωρίς επεξηγηματικό πλαίσιο, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: φωτογραφία ενός ουκρανικού διαβατηρίου με γυναικεία καταχώριση, τον φιλόσοφο Νόαμ Τσόμσκι μέσα σε αεροσκάφος με τον Έπσταϊν, καθώς και τον Μπιλ Γκέιτς δίπλα σε γυναίκα, με το πρόσωπό της καλυμμένο για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Στο υλικό υπάρχει επίσης στιγμιότυπο από ανταλλαγή μηνυμάτων που φαίνεται να σχετίζεται με αποστολή κοριτσιών, με αναφορές σε ηλικίες, ύψος, βάρος, διαστάσεις και τοποθεσία στην Ζώνη Σένγκεν, χωρίς ωστόσο να παρέχεται πλαίσιο για τους συμμετέχοντες. Μια άλλη φωτογραφία δείχνει το πόδι μιας γυναίκας με απόσπασμα από το μυθιστόρημα «Λολίτα» του Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ, βιβλίο που πραγματεύεται τη σεξουαλική εμμονή ενός ενήλικα με παιδί.

Οι Δημοκρατικοί επισημαίνουν ότι έχουν αφαιρέσει πληροφορίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση θυμάτων ή επιζώντων, αλλά η πρακτική της σταδιακής δημοσιοποίησης έχει προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις με τους Ρεπουμπλικανούς, οι οποίοι κατηγορούν τους Δημοκρατικούς για «επιλεκτική επιλογή» εικόνων με στόχο τη διαμόρφωση συγκεκριμένου αφηγήματος.

Ο επικεφαλής των Δημοκρατικών στην επιτροπή, Ρόμπερτ Γκαρσία, τόνισε ότι η διαδικασία συνεχίζεται για τη διασφάλιση διαφάνειας προς τον αμερικανικό λαό και ζήτησε την πλήρη δημοσιοποίηση των αρχείων, επικαλούμενος και τον Epstein Files Transparency Act.

Προηγούμενες δημοσιεύσεις είχαν ήδη δείξει το ιδιωτικό νησί του Έπσταϊν και πρόσωπα με επιρροή στο περιβάλλον του. Ο Γκέιτς έχει διαψεύσει ότι ο Έπσταϊν εργαζόταν για εκείνον, ενώ έχει παραδεχθεί ότι ήταν λάθος να του παρέχει αξιοπιστία με την παρουσία του. Ο Τσόμσκι έχει αρνηθεί να σχολιάσει, αν και παλαιότερα είχε γράψει συστατική επιστολή για τον Έπσταϊν και είχε δεχθεί πρόσκληση στο ακίνητό του.

Η δημοσιοποίηση των φωτογραφιών έρχεται σε μια περίοδο έντονης πολιτικής πίεσης στις ΗΠΑ για πλήρη διαφάνεια γύρω από τις δραστηριότητες και τα αρχεία του Έπσταϊν, αναζωπυρώνοντας δημόσιο διάλογο για τις σχέσεις του με ισχυρά πρόσωπα και τον αντίκτυπο τους στην κοινωνία και την πολιτική σκηνή.