Τι θα συμβεί εάν ένα πλοίο, πλησιάσει την πλατφόρμα γεώτρησης της TOTAL στην κυπριακή ΑΟΖ

 
Τι θα συμβεί εάν ενα πλοίο, πλησιάσει την πλατφόρμα γεώτρησης της TOTAL στην κυπριακή ΑΟΖ

Ενημερώθηκε: 13/07/17 - 02:03

Οι τουρκικές απειλές κατά της Κύπρου, αλλά και των εταιρειών εξόρυξης υδρογονανθράκων, που δραστηριοποιούνται στην κυπριακή ΑΟΖ, από την Τουρκία έχουν δημιουργήσει ένα πρωτόκολλο ασφαλείας στην ευρύτερη περιοχή των γεωτρήσεων.

Οι διαδικασίες που ακολουθούνται σε περίπτωση που ένα πλοίο δείξει πρόθεση να πλησιάσει την πλατφόρμα, έχουν ως εξής:

Με κέντρο την πλατφόρμα, έχουν χαραχτεί τρεις ομόκεντρες κυκλικές ζώνες, οι οποίες από αέρος φτάνουν σε ύψος περίπου 1000 μέτρων, καλύπτοντας έτσι και τον εναέριο χώρο πάνω από την γεώτρηση.

Από θαλάσσης, η πρώτη ζώνη γύρω από το West Capella, έχει ακτίνα 500 μέτρων και θεωρείται αυστηρά «απαγορευμένη» για κάθε πλοίο που δεν έχει εξουσιοδότηση να πλησιάσει.

Η δεύτερη ζώνη (κόκκινη) είναι η «ασφαλής ζώνη» με ακτίνα τα 5 ναυτικά μίλια

Άλλες δύο ζώνες προειδοποιήσεων εκτείνονται, η μεν (πορτοκαλί) σε ακτίνα 10 ναυτικών μιλίων και η δε (κίτρινη) σε ακτίνα 15 ναυτικών μιλίων από την πλατφόρμα.

Σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δείξει πρόθεση να κατευθυνθεί προς το σημείο της γεώτρησης και μόλις εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται δια ασυρμάτου προειδοποίηση να αλλάξει πορεία. Αν η προειδοποίηση αγνοηθεί και το πλοίο εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται εκ νέου, αυστηρότερη προειδοποίηση. Τέλος, αν κι αυτή αγνοηθεί, τότε καθώς ο πλοίο εισέρχεται στην κόκκινη ζώνη, το συνοδευτικό για την ασφάλεια πλοίο του West Capella αναλαμβάνει να παρεμποδίσει την περαιτέρω προσέγγιση, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα της διαδικασίας.

Τουρκική αναγνώριση στο West Capella ανοιχτά της Κρήτης

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες το West Capella δέχτηκε αναγνωριστική κλήση μέσω ασυρμάτου από τουρκικό πολεμικό πλοίο, καθώς βρισκόταν ανάμεσα στην Κρήτη και στην Κύπρο, με πορεία προς το οικόπεδο 11.

Σε αυτή την περίπτωση, τονίζουν, η Τουρκία προχώρησε σε μια συνήθη πρακτική την οποία εφαρμόζει συνεχώς στη συγκεκριμένη περιοχή και μάλιστα σε κάθε πλοίο που διέρχεται από το σημείο.

«Ως εκ τούτου, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να θεωρήσουμε αυτή την ενέργεια ως παρενόχληση», επισημαίνουν οι ιλδιες πηγές.

Αναφορικά με την παρουσία γαλλικών φρεγατών και αμερικανικού αεροπλανοφόρου στα κυπριακά νερά, πηγές από την Λευκωσία τόνιζαν ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση ανάμεσα σε αυτήν και το γεγονός της γεώτρησης.

Εξάλλου, επεσήμαναν ότι, μέσα σε ένα χρόνο είχαμε τουλάχιστον 80 επισκέψεις γαλλικών πλοίων σε κυπριακά λιμάνια, για διάφορες δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με τα ενεργειακά, ενώ άλλες χώρες έχουν παρουσία μέσω πολεμικών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή, λόγω της κατάστασης στη Μέση Ανατολή.

Όσον αφορά στην ασφάλεια της γεώτρησης και το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου, οι ίδιες πηγές εμφανίζονται σχεδόν κατηγορηματικές.

«Μέχρι στιγμής, ανά το παγκόσμιο, δεν έχει υπάρξει περίπτωση που κράτος έχει επιτεθεί σε πλατφόρμα εξόρυξης για οποιονδήποτε λόγο. Λόγω του ότι παρακολουθούμε τις κινήσεις της Τουρκίας εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε ότι το ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου που να σχετίζεται με τα ενεργειακά, είναι μάλλον απίθανο», επισημαίνουν, προσθέτοντας ότι και σε αυτή την περίπτωση η Κυπριακή Δημοκρατία έχει τους διπλωματικούς τρόπους να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση.

ΠΗΓΗ: SIGMALIVE