Ιστορικό ορόσημο για την ευρωπαϊκή προοπτική του Κιέβου σηματοδοτεί η ανακοίνωση του Ουκρανού Προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος έκανε γνωστό ότι άνοιξαν τα διαπραγματευτικά κεφάλαια για την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ότι η διαδικασία βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη.
Στο διάγγελμά του για την Ημέρα του Συντάγματος, ο Ζελένσκι υπογράμμισε τη μεγάλη απόσταση που έχει ήδη διανύσει η Ουκρανία, σημειώνοντας ότι κάθε βήμα φέρνει τον ουκρανικό λαό πιο κοντά στην υπόλοιπη ήπειρο.
Παράλληλα, ο Ουκρανός ηγέτης εξήρε τη θυσία των στρατιωτών του στο μέτωπο, τονίζοντας ότι με τον αγώνα τους προστατεύουν το μέλλον ολόκληρης της Ευρώπης και επιβεβαιώνουν ότι η Ουκρανία αποτελεί οργανικό μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Θέλοντας να τιμήσει τη διεθνή στήριξη που δέχεται η χώρα του, ο Ζελένσκι ανακοίνωσε επίσης τη θεσμοθέτηση μιας νέας κρατικής διάκρισης, του «Τάγματος της Ευρώπης», το οποίο θα απονέμεται σε όσους συμπαραστάθηκαν εμπράκτως στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια του πολέμου.