Πώς θα γίνει η επιδότηση στα καύσιμα - Ποια τα εισοδηματικά όρια - Σε ποιο ύψος θα φτάσει η επιδότηση

 
Πώς θα γίνει η επιδότηση στα καύσιμα - Ποια τα εισοδηματικά όρια - Σε ποιο ύψος θα φτάσει η επιδότηση

Ενημερώθηκε: 16/03/22 - 10:11

Στην αποκάλυψη πως η στήριξη πολιτών με επιδότηση για την προμήθεια καυσίμων κίνησης θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μόλις ανακοινωθούν τα μέτρα θα ανοίξει η πλατφόρμα επιδότησης καυσίμων.

Όπως σημείωσε μιλώντας στον ΑΝΤ1 γίνονται οι τελικές εργασίες για την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου θα καταχωρίζονται τα δεδομένα αγοράς των καυσίμων από δικαιούχους, ώστε να προκύπτει το ύψος της επιδότησης, χωρίς να αποκαλύπτει άλλες λεπτομέρειες, δεδομένου ότι αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από τους αρμόδιους υπουργούς, το πιθανότερο το πρωί της Πέμπτης.

Την Πέμπτη, εν τέλει, αναμένεται να ανακοινωθεί το πακέτο στήριξης που δρομολογεί η κυβέρνηση και έχει αποτελέσει αντικείμενο απανωτών συσκέψεων τις τελευταίες 48 ώρες στο κυβερνητικό επιτελείο. Όπως έλεγε αρμόδια κυβερνητική πηγή, ο λόγος που χρειάστηκε εν τέλει λίγο περισσότερος χρόνος και οι ανακοινώσεις δεν γίνονται σήμερα ήταν ότι στην κυβέρνηση έψαχναν να εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για μεγαλύτερη στήριξη σε όσο το δυνατόν περισσότερους γίνεται.

Αρχής γενομένης από τη βενζίνη, το βασικό σενάριο που μοιάζει "κλειδωμένο" είναι ο μηχανισμός "επιστροφής" μέρους του κόστους του καυσίμου. Με βάση τα δεδομένα ως αργά το βράδυ, η επιδότηση θα κινείται στην περιοχή των 15 λεπτών ανά λίτρο, με ένα μικρό παράθυρο «θετικής» έκπληξης, αν και φαίνεται ότι τα πιο αισιόδοξα σενάρια δεν προχωρούν. Κεντρική ιδέα είναι οι καταναλωτές να πληρώνουν το τελικό ποσό στο πρατήριο και με την απόδειξη να μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δρομολογηθεί, προκειμένου να λάβουν το ποσό που θα δικαιούνται ως επιστροφή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Τα εισοδηματικά κριτήρια για το μέτρο δεν θα είναι περιοριστικά, αντίθετα θα πιάνουν και τη μεσαία τάξη. Μπορεί να μιλάμε ακόμα και για πολίτες με εισόδημα στην περιοχή των 20-25.000 ευρώ. Στο τραπέζι, τέλος, είναι και κάποια πρόβλεψη, ώστε το ποσό της επιδότησης να έχει ένα "ταβάνι" και να μην μπορεί να γίνεται κατάχρηση.

Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, μιλώντας στην ίδια εκπομπή του ΑΝΤ1 (Καλημέρα Ελλάδα), είπε πως η επιδότηση «πρέπει να γίνει οριζόντια και όλοι οι συμπολίτες μας να έχουν επιδότηση με την μορφή ενός voucher. Είναι λάθος η άποψη ότι άνθρωποι που έχουν ένα εισόδημα πχ. 1000 ευρώ τον μήνα δεν πλήττονται και μπορούν να βάζουν βενζίνη άμεσα».

«Εμείς από το 2013 είμαστε έτοιμοι με το σύστημα εισροών – εκροών. Κάθε απόδειξη που παίρνει ο καταναλωτής έχει έναν μοναδικό αριθμό. Ο καταναλωτής θα μπορεί να ανεβάσει αυτόν τον αριθμό στην πλατφόρμα και να γίνει η διασταύρωση και να του επιστραφούν χρήματα μέσω κάποιας εκκαθάρισης», προσέθεσε, σχετικά με το πώς μπορεί να γίνεται η σχετική διαδικασία.