Αλλάζει ο Ηλεκτρικός έως το τέλος του 2027 - Έρχεται αναβάθμιση 14 συρμών

 
ηλεκτρικός

Πηγή Φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 27/05/25 - 10:58

Ο Ηλεκτρικός που λειτουργεί στην Αθήνα αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα, καθώς η παλαιότητα και η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συρμοί της γραμμής 1 αποτελεί γνωστό πρόβλημα.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα εκσυγχρονισμού των μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας νέας εποχής για τη Γραμμή 1 του Μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο Πειραιάς–Κηφισιά.

Ο Ηλεκτρικός που λειτουργεί στην Αθήνα αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα, καθώς η παλαιότητα και η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συρμοί της γραμμής 1 αποτελεί γνωστό πρόβλημα. Μάλιστα υπάρχουν παράπονα για τη λειτουργία του κλιματισμού με την ΣΤΑ.ΣΥ. να επισημαίνει κάθε καλοκαίρι πως η απόδοση των κλιματιστικών μονάδων, που εγκαταστάθηκαν πριν από μία 20ετία ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, είναι χαμηλή λόγω των ανοικτών παραθύρων και των συχνών στάσεων των συρμών.

Με χρηματοδότηση ύψους 90,38 εκατ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ, το έργο αφορά την αναβάθμιση συρμών και κρίσιμων υποδομών και έρχεται να καλύψει ένα χρόνιο έλλειμμα επενδύσεων σε μια γραμμή που εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες, αποτελώντας βασικό άξονα του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας.

Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, το έργο εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» του ΕΣΠΑ και σηματοδοτεί μια ουσιαστική παρέμβαση στον πλέον ιστορικό σιδηροδρομικό άξονα της Αθήνας.

Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη αναβάθμιση 14 συρμών των πέντε οχημάτων – συνολικά 70 βαγόνια – οι οποίοι μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού θα μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα για τουλάχιστον 25 έτη. Παράλληλα, εκσυγχρονίζονται και δύο κρίσιμες ενεργειακές υποδομές: οι υποσταθμοί έλξης στο Ηράκλειο Αττικής και στο Νέο Φάληρο, οι οποίοι τροφοδοτούν τη Γραμμή 1. Ο υποσταθμός του Φαλήρου μάλιστα θα μετεγκατασταθεί σε νέο κτήριο, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα ανάκτησης ενέργειας μέσω της ηλεκτροπέδησης των συρμών, μειώνοντας έτσι το ενεργειακό αποτύπωμα της γραμμής.

Πρόκειται για έργο που έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά, παρά τη ζωτική σημασία του για την καθημερινή μετακίνηση χιλιάδων επιβατών. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού των συρμών και των υποδομών της Γραμμής 1 είναι διαπιστωμένη εδώ και χρόνια, καθώς πρόκειται για έναν από τους πιο επιβαρυμένους συγκοινωνιακούς άξονες της πρωτεύουσας. Η καθυστέρηση στην έναρξη του έργου, το οποίο αποτελεί επένδυση-κλειδί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των μεταφορών, είχε προκαλέσει ανησυχία και δυσφορία στους χρήστες του μέσου.

Στην πράξη, το έργο περιλαμβάνει και άλλες αναγκαίες τεχνικές παρεμβάσεις που ενισχύουν τη λειτουργικότητα και την αντοχή του συστήματος. Δικαιούχος του έργου είναι οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ), που αναλαμβάνουν την υλοποίηση και επίβλεψή του. Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη, ασφαλή και τεχνολογικά σύγχρονη αστική κινητικότητα στην Αττική.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ