Η τιμή και δευτερευόντως η ποιότητα αποτελούν πλέον το πρωταρχικό κριτήριο για την επιλογή σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές. Επιπλέον, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές μετατρέπονται σε «κυνηγούς προσφορών» και παύουν γι’ αυτό τον λόγο να είναι πιστοί οπαδοί μιας συγκεκριμένης αλυσίδας.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 2.000 καταναλωτών. Η έρευνα παρουσιάστηκε χθες κατά τη συνέλευση του ECR Hellas, του συνδέσμου λιανεμπόρων και προμηθευτών.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, το 41% των καταναλωτών επιλέγει από ποιο σούπερ μάρκετ θα κάνει τις αγορές του βάσει των χρημάτων που θα κληθεί να πληρώσει. Το αντίστοιχο ποσοστό στην έρευνα του 2015 ήταν 39% και στην έρευνα του 2014 35%. Δεύτερο βασικό κριτήριο για τους καταναλωτές, με ποσοστό 35%, είναι η ποιότητα, ενώ η υγιεινή και η ασφάλεια έρχονται τρίτες με 16%. Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο εκείνο που δείχνει την υποχώρηση των δεδομένων του χρόνου και της άνεσης στις προτεραιότητες των καταναλωτών. Ετσι, ενώ ο χρόνος και η άνεση αποτελούσαν κριτήριο επιλογής σούπερ μάρκετ για το 15% των καταναλωτών το 2014, στην τελευταία έρευνα, του 2016, το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 8%.
Οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους ψωνίζουν κατά μέσον όρο από 2,1 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και επισκέπτονται κατά μέσον όρο 2,2 διαφορετικά καταστήματα σούπερ μάρκετ για να κάνουν τις αγορές τους τους.
Αλλωστε, περίπου έξι στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν σούπερ μάρκετ, ενώ το 76% δηλώνει ότι αγοράζει σήμερα περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με δύο χρόνια πριν. Περίπου το 70% των καταναλωτών δηλώνει ότι γενικώς κυνηγά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ.
Η τηλεόραση, τα φυλλάδια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τα μέσα από τα οποία κυρίως ενημερώνονται οι καταναλωτές για τις προωθητικές ενέργειες που διενεργούν τα σούπερ μάρκετ. Τέλος, και στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ διαπιστώνεται η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς το 2016 το 20% των καταναλωτών δήλωσε ότι πραγματοποιεί αγορές μέσω Internet έναντι 16% στην έρευνα του 2015.