Κρεμάστηκε 16χρονη κοπέλα στη Γλυφάδα

 
Κρεμάστηκε 16χρονη κοπέλα στη Γλυφάδα

Ενημερώθηκε: 29/03/17 - 11:50

Ένας θανάσιμος κίνδυνος που έρχεται από το εξωτερικό μέσω του διαδικτύου έχει βάλει υποψίες στην Ελληνική Αστυνομία με αφορμή τον χαμό μιας 16χρονης κοπέλας στα Νότια Προάστια της Αττικής.

Το κορίτσι βρέθηκε απαγχονισμένο το απόγευμα της Δευτέρας στο σπίτι της, και η έρευνα δείχνει να επικεντρώνεται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της κοπέλας είτε υποδεικνύοντας τους λόγους που ενδεχομένως οδήγησαν την άτυχη κοπέλα στην αυτοκτονία, είτε αποκαλύπτοντας τη σχέση της με το μυστηριώδες «choking game», το οποίο πιστεύεται ότι έχει προκαλέσει δεκάδες θανάτους εφήβων ανά τον κόσμο.

Η μητέρα της μαθήτριας μόλις πήγε το μεσημέρι στο σπίτι της, είδε την κόρη της να έχει κρεμαστεί με ένα μαντήλι το οποίο είχε δέσει σε χερούλι της ντουλάπας. Σημειώνεται, ότι η 16χρονη δεν έχει αφήσει κάποιο σημείωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, πρόκειται για καθαρή αυτοκτονία.

Ποιο είναι όμως το «παιχνίδι της ασφυξίας» που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή πολλών παιδιών και εφήβων, έχοντας πλέον ως μέσο εξάπλωσης το διαδίκτυο;

Η φονική πορεία του παιχνιδιού ανά τον κόσμο

Παρότι το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι σχετικά άγνωστο στη χώρα μας, δεν ισχύει το ίδιο και για τις ΗΠΑ, όπου πριν από μερικούς μήνες βρέθηκε ξανά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, λόγω του ξαφνικού θανάτου ενός 11χρονου αγοριού από τη Νότια Καρολίνα.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Garrett Pope Jr. βρέθηκε νεκρός στο δωμάτιό του. Η εξέταση της σορού του άτυχου αγοριού από τον ιατροδικαστή έδειξε ότι ο θάνατός του ήταν αποτέλεσμα ατυχήματος, το οποίο συνέβη ενώ ο 11χρονος προσπαθούσε να προκαλέσει ασφυξία στον εαυτό του με ένα σχοινί.

Στο Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας, ακόμη ένας δωδεκάχρονος έπεσε νεκρός προσπαθώντας να αυτοστραγγαλιστεί με μια ζώνη. Ο νεαρός μαθητής είχε επιλέξει να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις των δασκάλων του που ειχαν προχωρήσει σε ενημέρωση στο σχολείο του για το μακάβριο παιχνίδι.

Ένα αντίστοιχο περιστατικό που σημειώθηκε τον περασμένο Γενάρη στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας δείχνει ότι το φονικό trend όχι μόνο δεν έχει σβήσει, αλλά συνεχίζει να εξαπλώνεται μεταξύ των νέων.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του οργανισμού GASP (Games Adolescents Shouldn't Play), η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού (το οποίο μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές) είναι η διακοπή της τροφοδοσίας του εγκεφάλου με οξυγόνο, η οποία δημιουργεί ζαλάδα και μια αίσθηση ευφορίας, και μερικές φορές καταλήγει στην λιποθυμία. Πρόκειται για ένα challenge (πρόκληση) που καλούνται να εκπληρώσουν οι έφηβοι (συχνά υπό πίεση των συνομηλίκων τους), είτε μόνοι τους με τη βοήθεια ενός σχοινιού ή μιας ζώνης, είτε με τη συμμετοχή ενός συμμαθητή τους.

Το παιχνίδι είναι γνωστό με πολλά ονόματα. Μερικά από αυτά προειδοποιούν για την επικίνδυνη φύση του (όπως π.χ. «fainting game» και «blackout game»), ενώ άλλα είναι τελείως παραπλανητικά, με αποτέλεσμα να μη δημιουργούν την παραμικρή υποψία σε γονείς που ίσως έχουν ακούσει για αυτά («space monkey», «cloud nine» και «five minutes in heaven»).

Ήδη από το 2008, το Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών είχε δημοσιοποιήσει την πρώτη του έκθεση για το επικίνδυνο φαινόμενο, το οποίο έκανε λόγο για 80 περίπου θύματα, στην πλειοψηφία τους αγόρια μεταξύ 11 και 16 ετών. Παρόλο που δεν υπάρχουν επικαιροποιημένα στοιχεία, είναι σχεδόν σίγουρο πως μέσα στην τελευταία δεκαετία τα θύματα έχουν φτάσει τις πολλές εκατοντάδες, λαμβάνοντας υπόψη τη διάδοση του παιχνιδιού μέσω διαδικτύου και social media.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο μιας μελέτης του 2015, το Πανεπιστήμιο του Γουισκόνσιν εξέτασε 419 βίντεο που κυκλοφορούσαν στο διαδίκτυο και έδειχναν έφηβους να δοκιμάζουν το choking game μόνοι τους είτε με φίλους τους. Τα εν λόγω βίντεο είχαν συνολικά πάνω από 22 εκατομμύρια views, μια περίτρανη απόδειξη της αυξανόμενης δημοφιλίας τους που καθιστά απλώς ζήτημα χρόνου να εξαπλωθούν και σε άλλες χώρες.