Ενίσχυση των Οικονομικών Σχέσεων Ελλάδας-Ινδίας: Προοπτικές

 
Ενίσχυση των Οικονομικών Σχέσεων Ελλάδας-Ινδίας: Προοπτικές

Πηγή Φωτογραφίας: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 21/02/24 - 15:01

Της Δάφνης Γρηγοριάδη*

Σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες υπογράφτηκαν στο Νέο Δελχί, ανοίγοντας το δρόμο για την ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας. 

Το 2022 το διμερές εμπόριο των δύο χωρών ανήλθε στα 1,32 δισ. ευρώ. Ειδικότερα οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν στα 240 εκατ. ευρώ και οι ινδικές εισαγωγές σε 1,08 δισ. ευρώ, ενώ στόχο αποτελεί ο διπλασιασμός του μεταξύ μας εμπορίου έως το 2030. Από τα στοιχεία συμπεραίνουμε ότι το εμπορικό ισοζύγιο χρήζει βελτίωσης καθώς η αξία των προϊόντων που εισάγουμε από την Ινδία είναι αρκετά μεγαλύτερη από την αξία των προϊόντων που εξάγουμε προς αυτή. 

Πέρα από την αύξηση των εξαγωγών, υπάρχουν πολλά πεδία στα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε. Αυτά περιλαμβάνουν τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία όπως η υψηλή τεχνολογία, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τον φαρμακευτικό κλάδο, καθώς και τις υποδομές.

Πύλη της Ινδίας στην ΕΕ η Ελλάδα

Η Κυβέρνηση της Ινδίας δίνει μεγάλη σημασία και προτεραιότητα στο ρόλο των θαλάσσιων οδών στο παγκόσμιο εμπόριο και στην δημιουργία αξιόπιστων παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, ιδιαίτερα μετά το κορωνοϊό, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Νέο Δελχί. Στο πλαίσιο αυτό και με πρωτοβουλία της, η οποία κορυφώθηκε στη σύνοδο κορυφής των G20 στο Νέο Δελχί, επετεύχθη ιστορική συναίνεση για την πραγματοποίηση του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης,  βήμα που θα φέρει  μεγάλη ανάπτυξη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία τον τρέχοντα αιώνα. Η Ινδία έχει στόχο να αναπτύξει δυνατότητες διαχείρισης φορτίων 10.000 εκατ. μετρικών τόνων το χρόνο για να ικανοποιεί απρόσκοπτα την κίνηση που θα αναπτυχθεί μέχρι το 2047 και να καταστεί ένα από τα πέντε κορυφαία ναυπηγικά έθνη, με την ανάπτυξη κέντρων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων σε πολλά μέρη. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα αναμένεται να αποτελέσει πύλη της Ινδίας στην ΕΕ λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης. 

Ο παράγοντας Τουρισμός

Είναι επίσης σημαντικό να επιδιώξουμε την αύξηση των τουριστικών ροών από την Ινδία, καθώς αποτελεί τη δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά εξερχόμενου τουρισμού μετά την Κίνα. Ήδη έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στην χώρα μας την τελευταία 6αετία οι Ινδοί τουρίστες. 

Βέβαια, το πρώτο τρίμηνο του 2023 η ιδιωτική κατανάλωση στην Ινδία αυξήθηκε μόνο κατά 2,8% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους και αυτό μπορεί να αποτελεί ισχυρή ένδειξη μίας επιβράδυνσης που θα ακολουθήσει. Το γεγονός αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι μπορεί να επηρεάσει την τουριστική δαπάνη των Ινδών τουριστών. Παρ΄όλ΄αυτάο ρυθμός ανάπτυξης της χώρας είναι μακράν ο μεγαλύτερος μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Μη ξεχνάμε ότι η Ινδία είναι ακόμη μια αγορά υπό διαμόρφωση, καθώς και η χώρα  “διάδοχος” της Κίνας, στην παραγωγή με χαμηλό κόστος. 

Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Νέο Δελχί, για το δημοσιονομικό έτος (Απρίλιος 2023 – Μάρτιος 2024), ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι η οικονομία της Ινδίας θα αναπτυχθεί με ρυθμό 6% (έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 5,9%), μολονότι αναφέρεται σε ασθενέστερη παγκόσμια ζήτηση, ενώ η Παγκόσμια Τράπεζα με ρυθμό 6,3%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 6,6%, αποδίδοντας την προς τα κάτω αναθεώρηση στον περιορισμό της ζήτησης λόγω του υψηλού πληθωρισμού. Σε κάθε περίπτωση με τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης θα δούμε να διαμορφώνονται όλο και περισσότερα τουριστικά πακέτα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ινδικής αγοράς.

*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ