Πιερρακάκης για λουκέτα σε ΕΛΤΑ: «Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις» - Την Τρίτη έκτακτη συνεδρίαση των αρμόδιων Επιτροπών

 
ελτα

Πηγή Φωτογραφίας: ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 31/10/25 - 13:52

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 13.00 θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής & Εμπορίου για το ξαφνικό λουκέτο σε 204 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ, κατόπιν αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ που έγινε δεκτό από όλα τα μέλη της επιτροπής, συμφωνώντας πως πρόκειται για ένα «καυτό» ζήτημα που απασχολεί τις τοπικές κοινωνίες.

Όπως ανακοινώθηκε, στη συνεδρίαση θα συμμετάσχει η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η διοίκηση των ΕΛΤΑ και του Υπερταμείου.

Αντιδράσεις από όλα τα κόμματα

«Είναι κάτι που πρέπει να το δούμε» τόνισε νωρίτερα την Παρασκευή ο βουλευτής της ΝΔ, Στέλιος Πέτσας, υπογραμμίζοντας πως το συγκεκριμένα ζήτημα τέθηκε ήδη κεντρικά και συζητήθηκε χθες σε σχετική τηλεδιάσκεψη. «Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο. Ελπίζω πως δεν συνδέεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία», τόνισε.

Για μία «αιφνιδιαστική απόφαση, χωρίς καμία διαβούλευση», έκανε λόγο ο Μιχάλης Κατρίνης από το ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας πως πρέπει άμεσα να έρθει στη Βουλή ο πρόεδρος του Υπερταμείου και οι συναρμόδιοι υπουργοί προκειμένου να ενημερώσουν τα μέλη της επιτροπής.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Νησιώτες, κάτοικοι ορεινών περιοχών, συνταξιούχοι, ακόμα και γειτονιές της Αθήνας που το έχουν ανάγκη, μένουν χωρίς ταχυδρομείο», τόνισε ο Νίκος Παππάς, προαναγγέλλοντας την κατάθεση αιτήματος από την Κουμουνδούρου για την έκτακτη σύγκληση των επιτροπών.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών, Αθανάσιος Καββαδάς, απάντησε θετικά στο αίτημα της αντιπολίτευσης λέγοντας: «Έχετε και έχουμε όλοι δίκιο. Κι εγώ χθες το βράδυ, δέχθηκα όχι δεκάδες, πάνω από 100 τηλεφωνήματα επειδή κλείνει το ταχυδρομείο στο Νυδρί».

Παράλληλα, το ΚΚΕ κατέθεσε ερώτηση προς του υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας «ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε: Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις, να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές».

Πιερρακάκης: Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης ξεκαθάρισε πως το ζητούμενο είναι η επιβίωση των ΕΛΤΑ. «Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις» τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας πως «η συνθήκη που τα διέπει είναι εθνική. Η κυβέρνηση τα στήριξε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και με μια εθελούσια έξοδο». 

«Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός, όχι το ανάποδο. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει να απαντήσει με οποιοδήποτε μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου, πρώτα και κύρια στην επιτροπή που θα συνεδριάσει άμεσα» δήλωσε ο ίδιος.

Όλη η λίστα των καταστημάτων που κλείνουν

Σύμφωνα με τη λίστα με τα καταστήματα ΕΛΤΑ που κλείνουν, παρατηρείται ότι και στην Αθήνα είναι αρκετά και συγκεκριμένα:

  • Αλίμου.
  • Αμαρουσίου (2) (Carrefour).
  • Αναβύσσου.
  • Άνω Λιοσίων.
  • Αρτέμιδος.
  • Ασπροπύργου.
  • Βούλας.
  • Γαλατσίου.
  • Γέρακα.
  • Δάφνης.
  • Δάφνης Αγίου Όρους.
  • Δραπετσώνας.
  • Θησείου (ΑΘ 18).
  • Θρακομακεδόνων.
  • Καλαμακίου.
  • Καματερού.
  • Καπανδριτίου.
  • Κουμουνδούρου (ΑΘ 49).
  • Κυψέλης (ΑΘ 13).
  • Μάνδρας.
  • Μαραθώνα.
  • Μεταμόρφωσης Αττικής.
  • Μητροπόλεως (ΑΘ 54).
  • Νεάπολης Αθηνών (ΑΘ 14).
  • Νέας Ερυθραίας.
  • Νέας Φιλαδελφείας.
  • Νίκαιας.
  • Παλλήνης.
  • Περάματος Πειραιά.
  • Πλατείας Καισαριανής.
  • Χαϊδαρίου.
  • Χολαργού.

Ακολουθεί η αναλυτική λίστα (με αλφαβητική σειρά)

  • Αγιάς.
  • Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου ΚΡ.
  • Αγίας Τριάδας (ΘΕΣ 11).
  • Αγιάσου.
  • Αγίου Αθανασίου.
  • Αγίου Βλασίου.
  • Αγίου Ιεροθέου.
  • Αγίου Ιωάννη Ρέντη.
  • Αγίου Κηρύκου.
  • Αγίου Στεφάνου.
  • Αγίων Θεοδώρων.
  • Αγνάντερου.
  • Αερολιμένα Αθήνας.
  • Αιτωλικού.
  • Ακράτας – Αιγείρας.
  • Ακροπόλεως (ΑΘ 171).
  • Αλεξάνδρειας.
  • Αλιβερίου.
  • Αλικιανού.
  • Αλίμου.
  • Αμαρίου.
  • Αμαρουσίου (2) (Carrefour).
  • Αναβύσσου.
  • Ανδρίτσαινας.
  • Αντιπάρου.
  • Άνω Λιοσίων.
  • Αργαλαστής.
  • Άργος Ορεστικού.
  • Αρεόπολης.
  • Αριδαίας.
  • Αρκαλοχωρίου.
  • Αρναίας.
  • Αρτέμιδος.
  • Αρχαιολογικός Χώρος Μυκηνών.
  • Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου.
  • Αρχανών.
  • Ασβεστοχωρίου.
  • Ασπροπύργου.
  • Άστρους.
  • Αταλάντης.
  • Αφάντου.
  • Αχιλλείου (Καστελλανών).
  • Βασιλικού Ευβοίας.
  • Βελβεντού.
  • Βελεστίνου.
  • ΒΙ.ΠΕ.Θ.
  • Βόνιτσας.
  • Βούλας.
  • Βραχατίου.
  • Βραχναίων.
  • Βριλησσίων.
  • Βρύσων Αποκορώνου.
  • Γαβάλους.
  • Γαζίου.
  • Γαλατσίου.
  • Γαστούνης.
  • Γαυρίου.
  • Γέρακα.
  • Γκούρας.
  • Δάφνης.
  • Δάφνης Αγίου Όρους.
  • Δάφνης Καλαβρύτων.
  • Δελφών.
  • Δεσκάτης.
  • Δημητσάνας.
  • Δικαστικού Μεγάρου Θεσ.
  • Διστόμου.
  • Δραπετσώνας.
  • Ελευθερούπολης.
  • Ελούντας.
  • Ερεσού.
  • Ερέτριας.
  • Ευλάλου.
  • Εφύρας.
  • Ζαγοράς.
  • Ζίτσας.
  • Θέρμου.
  • Θησείου (ΑΘ 18).
  • Θουρίας.
  • Θρακομακεδόνων.
  • Ιαλύσου.
  • Ιεράπετρας.
  • Ιερισσού.
  • Ιτέας Φωκίδας.
  • Ιωαννίνων 2.
  • Ιωνίας Θεσσαλονίκης.
  • Κ. Ε. Μ. Π. Παραδείσου Αμαρουσίου.
  • Καινουργίου.
  • Καλαμακίου.
  • Καλαμπακίου.
  • Καλαμώτης.
  • Καλλιπόλης.
  • Καλοχωρίου.
  • Καματερού.
  • Καναλλάκιου.
  • Καπανδριτίου.
  • Κασσανδρείας.
  • Κατασταρίου.
  • Κάτω Τιθορέας.
  • Κιάτου.
  • Κλείτοριας.
  • Κολυμβαρίου.
  • Κουμουνδούρου (ΑΘ 49).
  • Κρεστένων.
  • Κρηνίδων.
  • Κυπαρισσίας.
  • Κυψέλης (ΑΘ 13).
  • Λάλα.
  • Λεβιδίου.
  • Λενορμάν.
  • Λεπτοκαρυάς.
  • Λεχαινών.
  • Ληξουρίου.
  • Λιμένα Χερσονήσου.
  • Λιμεναρίων.
  • Λίμνης Ευβοίας.
  • Λιτοχώρου.
  • Λούρου.
  • Λουτρακίου.
  • Λυγουρίου.
  • Μακρύ Γιαλού Ιεράπετρας.
  • Μαλίων.
  • Μάνδρας.
  • Μανταμάδου.
  • Μαραθώνα.
  • Μαχαιράδου.
  • Μεθάνων.
  • Μελιγάλας.
  • Μεταμόρφωσης Αττικής.
  • Μεταξαδών.
  • Μέτσουβου.
  • Μήθυμνας.
  • Μητροπόλεως (ΑΘ 54).
  • Μονεμβασίας.
  • Μούδρου.
  • Μυτικά.
  • Ναούσας Πάρου.
  • Νεάπολης Αθηνών (ΑΘ 14).
  • Νεάπολης Κοζάνης.
  • Νεάπολης Κρήτης.
  • Νέας Ερυθραίας.
  • Νέας Ζίχνης.
  • Νέας Καλλικράτειας.
  • Νέας Μηχανιώνας.
  • Νέας Αλικαρνασσού.
  • Νέας Άρτακης.
  • Νέας Φιλαδελφείας.
  • Νεοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας.
  • Νεοχωρίου Άρτας.
  • Νίκαιας.
  • Νικήτης.
  • Νυδρίου.
  • Ξυλαγάνης.
  • Οίας.
  • Ορχομενού.
  • Παλαιάς Επιδαύρου.
  • Παλλήνης.
  • Πανεπιστημιούπολης (ΘΕΣ 17).
  • Πανοράματος.
  • Παραμυθιάς.
  • Παρανεστίου.
  • Πάτρας 3.
  • Περάματος Πειραιά.
  • Περάματος Ρεθύμνου.
  • Πεταλιδίου.
  • Πλατανιά.
  • Πλατείας Καισαριανής.
  • Πλωμαρίου.
  • Πραμάντων.
  • Προσοτσάνης.
  • Πυθαγορείου.
  • Πυλαίας.
  • Πύλης.
  • Ραχών.
  • Ρόδου 2.
  • Σερβίων.
  • Σιάτιστας.
  • Σιδηροκάστρου Σερρών.
  • Σκάλας.
  • Σκύδρας.
  • Σούδας.
  • Σουφλίου.
  • Σοφάδων.
  • Σοφικού.
  • Σταυρούπολης Ξάνθης.
  • Στυλίδας.
  • Συκίων Θεσσαλονίκης.
  • Συκουρίου.
  • Σχηματαρίου.
  • Τζαβρού (Σκριπερού).
  • Τσεπελόβου.
  • Τυρνάβου.
  • Τυχερού.
  • Φιλιατών.
  • Φιλιππιάδας.
  • Φιλότιου (Χαλκείου).
  • Φισκάρδου.
  • Φυτειών.
  • Χαϊδαρίου.
  • Χαλανδρίτσας.
  • Χαλάστρας.
  • Χανίων (Κ.Δ.).
  • Χολαργού.
  • Ψαχνών.

ΔΣ ΕΛΤΑ: Ζημίες 15 εκατομμυρίων ευρώ το 2024 και χωρίς χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό

Την αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων με το κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκαςμιλώντας στο ΕΡΤnews. «Η αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού που εξελίσσεται τα τελευταία 2,5 χρόνια, ώστε ο οργανισμός να γίνει επιχείρηση μετά από 30 χρόνια αδράνειας», ανέφερε.

Ο κ. Σκλήκας διαβεβαίωσε πως για τους πολίτες, ειδικά στην επαρχία:

  • θα υπάρχει εξυπηρέτηση κατ’ οίκον μέσω των ταχυδρόμων, οι οποίοι έχουν πλέον εξοπλιστεί με ψηφιακά εργαλεία και τερματικά,
  • τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα ανά νησί θα συνεχίσει να λειτουργεί,
  • ενώ οι υπάλληλοι των καταστημάτων που κλείνουν θα αξιοποιηθούν σε άλλες λειτουργίες, κυρίως στη διανομή.

«Η αναδιάταξη ανθρώπων σε πραγματικό έργο είναι απαραίτητη για να αυξηθεί η παραγωγικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας των ταχυδρόμων

Η ομοσπονδία επισημαίνει ότι σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι πάροχοι Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας λαμβάνουν εθνικές αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα ΕΛΤΑ δεν λαμβάνουν καμία αντίστοιχη ενίσχυση.
«Την στιγμή που άλλη εταιρεία ξένων συμφερόντων χρηματοδοτείται από το κράτος με 50 εκατομμύρια ετησίως για να διατηρεί μία μεταφορική γραμμή,  τα ΕΛΤΑ δεν λαμβάνουν για τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε όλη την επικράτεια ούτε κλάσμα αυτού του ποσού», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ